متن لایحه پیشنهادی دولت برای تعیین وظایف و اختیارات وزارت مسکن و امور زیر بنایی تنها یک پاراگراف است.

به گزارش خبرآنلاین، در حالی که نمایندگان مجلس امروز تاکید داشتند منتظر لایحه ای برای اجازه ادغام هستند اما به جای آن لایحه شرح وظایف وزارت خانه های ادغام شده به دست آنها رسید.

با این حال یکی از اعتراضات به همین لایحه هم واگذاری حق تعیین وظایف و اختیارات وزارت خانه به وزیر جدید است. به طوری که نمایندگان معترض هستند دولت حتی این اختیار را هم می خواهد از مجلس سلب کند.

نمایندگان مجلس روز یکشنبه پس از مباحثی داغ به یک فوریت لایحه شرح وظایف وزارت امور زیر بنایی رای نداد.

به گزارش خبرآنلاین در مقدمه لایحه دولت آمده است:

در اجرای ذیل ماده 53 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و به منظور احصاء وظایف و اختیارات وزارت امور زیربنایی، لایحه مذکور برای طی مراحل قانونی تقدیم می شود. 

در ماده واحده این لایحه آمده است:

«وظایف و اختیارات وزارت امور زیربنایی که در اجرای ماده 53 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و طبق مصوبه دولت از ادغام وزارت راه و ترابری در وزارت مسکن و شهرسازی ایجاد شده است، تمامی وظایف و اختیاراتی است که بر اساس قوانین بر عهده وزارتخانه های یاد شده بوده است. وظایف و اختیارات جدید وزارت امور زیربنایی در کارگروهی متشکل از وزیر امور زیربنایی و معاونان حقوقی و برنامه ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیری و سرمایه انسانی رئیس جمهور با تنقیح قوانین مربوط تهیه و به هیئت وزیران برای تقدیم به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.»

 /2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۸
    0 0
    اينجا عناد لجبازي و تمسخر مجلس از سوي دولت به وضوح ديده ميشه راستي اقاي ميرتاج الدين چطوري روش شده اين يک پاراگراف را حمل کنه سنگين نبوده براش