۲ نفر
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
۴۵۰ مخزن سطل مکانیزه زباله در کرج نصب  شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج اعلام کرد که ۴۵۰ سطل مکانیزه زباله پس از بازسازی در مناطق مختلف این کلانشهر نصب شده است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛  «ناصر حاجی محمدی» گفت: سطل های مکانیزه طی ۴۵ روز گذشته توسط کارگاه تولیدی سازمان زندان ها در کرج بازسازی و در اختیار معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج قرار گرفت.

 وی با اشاره به اینکه هزینه خرید سطل های مکانیز بالا است،‌گفت: باسازی سطل های مکانیزه برای شهرداری کرج صرفه جویی هزینه ای در پی داشت.

 حاجی محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سازمان پسماند شهرداری کرج نیز قراردادی در خصوص خرید  ۴۰۰ مخزن مکانیزه زباله منعقد کرده است،‌گفت: این مخزن های مکانیزه پس از خریداری در اختیار معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج برای نصب در مناطق مختلف شهر قرار خواهد گرفت.

 حاجی محمدی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار شد ۵۰۰ مخزن مکانیزه  دیگر تا ۲۰ مرداد ماه جاری تحویل معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تا کنون سه هزارو ۱۵۰ سطل مکانیزه در مناطق مختلف کرج جانمایی شده است،‌گفت: ۵۰۰ سطل دیگر نیز اضافه می شود و تعداد مخازن مکانیزه زباله به سه هزارو ۶۰۰ مخزن خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه می بایست فرهنگسازی برای حذف سطل‌های مکانیزه در کرج صورت بگیرد، افزود: اکنون استان هایی مانند ،‌فارس،‌اصفهان، خراسان رضوی،‌ یزد و غیره سطل مکانیزه برای جمع‌آوری زباله ندارد و این سطل‌ها حدود سه سال است که در این استان ها  جمع‌آوری شده است.

حاجی محمدی تاکید کرد که فرهنگ‌سازی برای انتقال زباله در ساعت معین تا کنون به درستی در کرج صورت نگرفته و می بایست این کلانشهر نیز به این سمت برود که نیاز به نصب و جانمایی سطل زباله نداشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای فرهنگ سازی انتقال زباله راس ساعت معین در معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج دردستور کار قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج  تاکید کرد که می بایست تا ۲ سال آینده به سمتی حرکت کنیم که مردم از ما بخواهند سطل‌های مکانیزه را در سطح کلانشهر کرج جمع آوری کنیم.

حاجی محمدی با اشاره به اینکه هزینه نصب و نگهداری هر یک از مخازن مکانیزه سطل زباله در کلانشهر کرج حدود ۶۰ میلیون ریال است،‌ اظهارداشت: اگر به بحث فرهنگ سازی  در این بخش توجهی نشود و همچنان مردم در ساعت های مختلف زباله را به بیرون از منزل انتقال دهند ۲۰ هزار مخزن دیگر نیز جوابگوی این کلانشهر نخواهد بود.

کلانشهر کرج حدود ۱۰ منطقه شهری دارد که جمعیتی حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در خود جای داده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =