ادامه تبعات یورش به کنگره؛ چهارمین مامور امنیتی خودکشی کرد

ایرنا نوشت: چهارمین مامور امنیتی کنگره آمریکا که در حمله ژانویه (بهمن ماه) هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین، از این مکان دفاع می کرد، بر اثر خودکشی جان سپرد.

به گزارش تارنمای ان بی سی واشنگتن؛ اداره پلیس واشنگتن اعلام کرد که پیکر بی جان گونتر هاشیدا ۴۳ ساله که به مدت ۱۸ سال در نیروی حفاظت کنگره کار می کرده، در خانه اش پیدا شده است.  

هاشیدا فرماندهی تیم واکنش اضطراری بخش عملیات ویژه نیروی حفاظتی کنگره را برعهده داشت.   

رابرت کانتی رئیس یگان حفاظت از کنگره همچنین اعلا کرد که پیکر کایل دیفرتاگ ۲۶ ساله نیز در ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیر ماه) پیدا شده که خودکشی کرده بود.   

هوارد لیبرگود مامور دیگر حفاظت از کنگره نیز چند روز پس از شورش هواداران ترامپ و جفری اسمیت مامور پلیس واشنگتن دی سی نیز در ماه بعد از آن، بر اثر خودکشی جان سپرده اند.

کانتی افزود: این رخدادها به ماه لزوم تمرکز بر بهداشت روانی و روحی و رفاه اعضای این یگان را یادآوری می کند.

موریل بوزر شهردار واشگتن دی سی بودجه ۱۱ ملییون دلاری شامل هزینه به کارگیری ۱۷۰ مامور دیگر برای حفاظت از ساختمان کنگره را پیشنهاد کرده که شورای این شهر با پنج میلیون دلار آن موافقت کرده است.   

براساس بررسی اندیشکده غیرانتفاعی مجمع پژوهش اجرایی پلیس؛ درخواست کناره گیری ماموران پلیس در سال گذشته (۲۰۲۰) تا ۲۰ درصد افزایش یافته است.   

یورش هواداران ترامپ به کنگره هم زمان با نشست مشترک کنگره آمریکا برای شمارش آرای مجمع گزینشگران انتخاباتی ایالت‌های آمریکا که پیش بینی می‌شد پیروزی جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا را تائید کند،  دستکم پنج کشته، ده ها زخمی و چندین میلیون دلار خسارت مادی برجای گذاشت.

ترامپ تنها رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا بود که پس از استیضاح در هفته پایانی حضور در کاخ سفید به اتهام «تحریک برای شورش» با ۲۳۲ رای مجلس نمایندگان، در پی خروج از کاخ سفید هم محاکمه شد. او در سال ۲۰۱۹ نیز به اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در برابر کنگره»، در مجلس نمایندگان استیضاح شد، اما در دادگاه سنا، بی گناه شناخته شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =