از کجا اینترنتی قهوه بخریم؟ نکات مهم قبل از خرید قهوه

احتمالا هنگام خرید قهوه به این فکر افتاده اید که چه قهوه ای برای شما مناسب است. ذائقه شما قهوه ای تلخ با کافئین بالا است یا قهوه با عطر و طعم میوه ای؟ اگر دنبال خرید اینترنتی یک قهوه خوب هستید نیاز به آشنایی با انواع قهوه دارید. در این مقاله قهوه مانگ سعی کردیم یک راهنمای خرید  اینترنتی قهوه  کامل و جامع برای شما تهیه کنیم.با انواع دانه های قهوه و ترکیب های تشکیل شده از قهوه عربیکا و روبوستا آشنا شوید. انواع روش های دم آوری و تهیه قهوه اسپرسو، ترک و فرانسه چه تفاوت هایی دارند؟

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی هایی است که جایگاه ویژه ای در سراسر جهان دارد. دانه قهوه در حقیقت درون میوه گیاه آن قرار دارد که بر روی درختچه های قهوه رشد می کند. بعد از چیدن میوه قهوه با جداکردن پوسته روی آن دانه قهوه سبز رنگ جداسازی می شود. طی فرآیند رست (برشته کاری) که بر روی دانه های قهوه انجام می شود دانه قهوه آماده مصرف می شود. روش های مختلف برای درست کردن قهوه وجود دارد از دستگاه های برقی قهوه ساز گرفته تا فرنچ پرس و جذوه که قهوه ترک با آن تهیه می شود. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که مهم ترین نکته در خرید قهوه این است که قهوه هایی با فرآیند رست (برشته کاری) تازه را خریداری کنید. برای این منظور می توانید به فروشگاه خرید اینترنتی قهوه مانگ مراجعه کنید.

نوشیدن یک فنجان قهوه ما کمک می‌­کند، خستگی خود را رفع کنیم و انرژی تازه­‌ای برای شروع فعالیت­‌های خود داشته باشیم.

انواع دانه های قهوه عربیکا و روبوستا

دانه های قهوه انواع مخلفتی دارند که معروف ترین آن های عربیکا (Arabica) و روبوستا (Robusta) هستند. قهوه ای که شما می نوشید می تواند ترکیبی از این دوگونه معروف یا یکی از آن ها باشد. این دو نوع قهوه چه از لحاظ ظاهری چه طعم و عطر و میزان کافئین تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.

دانه‌های قهوه عربیکا گران‌ترند و قهوه بهتری می‌دهند در حالی که قهوه روبوستا عطر و طعم خوبی ندارد اما کافئین بیشتری را داراست. برزیل بزرگترین تولید کننده قهوه و پس ازآن ویتنام، اندونزی و کلمبیا است.

دانه های قهوه عربیکا محبوب ترین نوع قهوه هستند که بیشترین مصرف را هم در جهان دارند. رشد دانه های عربیکا سخت تر است و قیمت بالاتری هم دارند. دانه های عربیکا با کیفیت ترین نوع دانه های قهوه هم محسوب می شوند و ویژگی های طعمی و عطری بسیار خاص و بیشتری دارند. از لحاظ کافئین اما کافئین کمتری دارند و دارای اسیدیتی (طعم ترشی) می باشند.

در مقابل ویژگی اصلی دانه های قهوه روبوستا تلخی و کافئین بالای آن می باشد. اگر دنبال طعم تلخی و قهوه کافئین بالا هستید قطعا انتخاب شما دانه های روبوستا است. پس برای قهوه کافئین بالا بهتر است ترکیبی مثل خرید قهوه کافئین بالا را انتخاب کنید. قهوه روبوستا به دلیل کافئین بیشتر باعث هوشیاری و افزایش تمرکز می شود همچنین تاثیر بیشتری روی چربی سوزی دارد و باعث بهتر شدن عملکرد فیزیکی بدن می شود.

خرید به صورت دانه قهوه یا قهوه آسیاب شده؟

قهوه بعد از گذراندن مرحله رست، باید آسیاب شود تا برای دم کردن آماده شود. آسیاب کردن نیز دارای درجات مختلفی است که میزان آسیاب شدن، بستگی به دستگاهی دارد که بعد از آسیاب، شما با آن قهوه خود را تهیه و دم می کنید.برای پاسخ به این سوال باید در نظر بگیرید که امکان آسیاب کردن دقیق آن را داشته باشید. اگر به اندازه دقیق آسیاب برحسب روش درست کردن آن آشنایی دارید قطعآ خرید دانه قهوه بهتر است. زیرا دانه‌های قهوه عطر و طعم خود را حفظ کرده‌ و برای استفاده تازه‌ تر هستند و رایحه شدیدتری را دارند. اما باید امکانات کافی مانند آسیاب و تسلط بر اندازه دقیق آن داشته باشید.

اگر این امکانات را ندارید خرید قهوه آسیاب شده راحت‌تر است. زیرا بلافاصله می‌توان از آن استفاده کرد و معمولاً در ظروفی با خاصیت ضد عبور هوا بسته بندی می‌شوند که به مدت طولانی از آنها می‌شود استفاده کرد.

قهوه ترک یا اسپرسو یا فرانسه

مهم ترین تفاوت قهوه ترک با قهوه اسپرسو در اندازه آسیاب دانه قهوه است. قهوه ترک باید بسیار ریز و نرم مثل آرد آسیاب شود. در صورتی که قهوه اسپرسو بسته به دستگاه اسپرسوساز های خانگی یا صنعتی آسیاب به مراتب درشت تری نسبت به ترک دارند. تفاوت عمده دیگر این دو روش تهیه قهوه به دانه های قهوه استفاده شده برای آن ها بر می گردد.

برای تهیه قهوه مثل اسپرسو نیاز به دستگاه اسپرسوساز هم دارید.اگر قصد خرید قهوه ترک را دارید باید بدانید انواع دیگری از قهوه‌ها مانند قهوه ترک و قهوه عربی، با قهوه جوش های مسی به نام جذوه بر روی گاز درست می شوند.  محصول نهایی قهوه ترک قهوه ای غلیظ همراه مقدار زیادی لرد قهوه و کمی کف روی آن است که یکی از مرسوم ترین و ساده ترین روش های درست کردن قهوه است.

قهوه فرانسه را می‌توان با دو دستگاه درست کرد: فرنچ پرس و قهوه ساز برقی. کلاً قهوه مناسب برای فرانسه باید درشت باشد. اما پودر قهوه فرنچ پرس، درشت‌تر از قهوه ساز برقی است.

از کجا اینترنتی قهوه بخریم؟ نکات مهم قبل از خرید قهوه

قهوه تازه با قهوه فوری چه تفاوتی دارد؟

قهوه های فوری که به آن ها Instant Coffee نیز گفته می شود طی مراحلی فرآوری می شوند و به راحتی داخل آب جوش حل می شوند و در زمان کوتاهی آماده می شوند. این نوع قهوه ها معمولآ همراه با طعم دهنده ها و اسانس می باشند. اما قهوه های تازه به صورت روزانه یا هفتگی رست (برشته کاری) می شوند که به صورت دانه قهوه یا پودر تازه قابل خریداری هستند. این نوع قهوه ها کاملآ بدون مواد نگهدارنده و اسانس و طعم دهنده می باشند و طعم واقعی و اصیل قهوه را می دهند.طبیعتآ در هر شرایط و محلی نوشیدن قهوه تازه بهترین انتخاب است.

وسیله دم آوری و درست کردن قهوه

یکی از عوامل مهم در خرید قهوه وسیله ای است که می خواهیم با اون قهوه را درست کنیم. اگر برای دستگاه اسپرسو قهوه می خرید می توانید از انواع قهوه های ترکیبی (Blends) و همچنین قهوه های تک خاستگاه (Single Origin) استفاده کنید. اگر برای دم آوری با دستگاه های موج سوم مانند کمکس (Chemex) و یا وی شصت (V60) قهوه خریداری می کنید طبیعتا استفاده از قهوه های تک خاستگاه یا قهوه یای ترکیبی بر پایه عربیکا توصیه می شود.

طعم قهوه

آیا می‌توان درباره ظاهر یک قهوه در ابتدا حتی بدون چشیدن مزه آن نظر داد؟ نه همیشه، اما مطمئنا گاهی اوقات ممکن است.یکی از نکات خرید قهوه توجه به طعم آن است. قهوه‌ها دارای طعم های گوناگونی هستند. برخی از آنها درای ترکیبات عصاره گل و میوه‌هایی مانند مرکبات هستند و برخی دیگر طعم کاراملی یا شکلاتی دارند. انتخاب یک قهوه بر اساس طعم، کاملا شخصی و بر اساس ذائقه است. همان‌طور که گفته شد شما باید ذائقه خود در این مورد را به خوبی بدانید تا بتوانید قهوه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

چه قهوه ای برای من مناسب است؟

با توجه به ذائقه و اینکه در چه زمانی و چه حالی قهوه می خورید و روزانه چه تعداد قهوه مصرف می کنید، می توانید انتخاب کنید که قهوه‌ی خیلی تلخ (با کافئین زیاد) بخورین یا قهوه‌ ای نسبتا ترش با عطر و طعم میوه ای قوی (با کافئین کمتر) مصرف کنید. طبیعتآ اگر دنبال انرژی بیشتر و کافئین بالاتر بعد از نوشیدن قهوه هستید ترکیب های بر پایه دانه های روبوستا مناسب شما است. اما اگر عطر قوی تر و طعم های میوه ای و نسبتا ترشی قهوه را می پسندید قهوه های بر پایه دانه های عربیکا برای شما مناسب است. می توانید ترکیبی از هر دو را نیز انتخاب کنید و قهوه ای مناسب سلیقه خود نوش جان کنید.

قهوه خارجی بهتر است یا ایرانی؟

همه قهوه‌ها در اصل خارجی هستند. چون در ایران اصلاً کشت قهوه نداریم. بلکه قهوه به صورت دانه سبز وارد می‌شود و بعد طی فرآیند برشته کاری (رست) آماده بسته بندی می شوند. بنابراین  قهوه های که در داخل کشور رست می شوند تازه تر و مقرون به صرفه تر است. قهوه های بسته بندی خارجی مدت زمان طولانی از تاریخ رست آن ها گذشته و طبیعتآ عطر و طعم قهوه های تازه برشته کاری شده را ندارند.

قهوه تازه تهیه کنید

کیفیت کلی قهوه به تازگی و طراوت آن بستگی دارد. قهوه خوب متعادل است، به این معنی که عطر و طعم لذت‌بخشی دارد. پس از دم کردن قهوه، زمانی که قهوه را می‌چشید، به دنبال صافی و یکنواختی بدون هیچ طعم اضافه باشید. این نکته را در نظر بگیرید که بهترین گونه و نوع قهوه بدون رست تازه و اندازه آسیاب دقیق و تازه نمی تواند آن عطر و طعم ایده آل را داشته باشد.

برای خرید اینترنتی تازه قهوه می توانید به وبسایت فروشگاه اینترنتی قهوه مانگ به آدرس www.mongcoffee.com مراجعه کنید.

2121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541790