۰ نفر
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
حادثه برای یک مستندساز

بهمن ابراهیمی، مستندساز، در جریان ساخت مستند «اپوش» (دیو خشکسالی) در جاده شوش به اهواز مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهمن ابراهیمی، مستندساز اهل لرستان که تهیه‌کننده صداوسیمای استان همدان نیز هست از به سرقت‌رفتن هلی‌کم، دوربین‌ها و سه‌پایه‌هایش در جریان ساخت مستندی در خوزستان گفت. 

طبق اعلام ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ابراهیمی با اعلام این خبر، گفت: «بحث محیط زیست و خشکسالی را از چند سال قبل پیگیری می‌کردم و مستندهایی درباره خشکسالی، از جمله خشکسالی در خوزستان ساخته‌ام. در جریان تحقیق و پژوهش برای ساخت مستندی درباره خشکسالی در کرخه متوجه شده بودم که ریشه این بحران در نباریدن برف در کوه‌های الوند همدان است.»

او ادامه داد: «اواخر تیرماه امسال برای تصویربرداری چند پلان به خوزستان رفتم. مشغول ساخت مستندی درباره خشکسالی در خوزستان و هورالعظیم به نام «اپوش» (دیو خشکسالی) هستم و نیاز داشتم تصاویری از آن منطقه بگیرم. به تنهایی، بدون دستیار و با خودروی شخصی به جاده زدم. در جاده شوش به اهواز، از خودرو پیاده شدم و شروع به تصویربرداری کردم، نزدیک نخلستانی بودم که تبدیل به شالیزار شده بود. این تغییر و آبی که هدر می‌رفت، توجهم را جلب کرد. مشغول کار بودم که ۲ نفر به من نزدیک شدند. کلاشینکف داشتند، تهدیدم کردند، مقاومت کردم، یکی از آن‌ها با چاقو ضربه‌ای به من زد و بالاخره خودرو را سرقت کردند و متواری شدند.»

کارگردان «بهار بی‌آب» گفت: «وقتی آن‌ها رفتند بلافاصله سوار خودرویی شدم که از جاده می‌گذشت. به پاسگاه که بسیار نزدیک بود رسیدم و ماجرا را توضیح دادم. ۱۰ روز بعد، خودرو، اسقاط‌شده پیدا شد اما کل تجهیزات و دوربین‌ها را سرقت کرده بودند. هلی‌کم، دوربین‌ها و سه‌پایه‌ها در این ماجرا، از دست رفت.»

۵۷۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =