برخورد جدی با صنوف متخلف و پلمپ آنها در محل/ ۵۳ درصد خرمشهریها علیه کرونا واکسینه شدند

فرماندار ویژه شهرستان آبادان بر برخوردی جدی با صنوف متخلفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و پلمپ آنها در محل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از خرمشهر؛ محمد حیدری پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا منطقه ای (شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان) که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد، ضمن تاکید بر اعمال دستورالعمل ها در رابطه با گروه های شغلی ۱، ۲، ۳ و چهار و انجام دورکاری در سطح ادارات (استفاده از یک سوم نیروها) در شرایط قرمز ناشی از گسترش کرونا، اظهار کرد: تمامی مراجع ذیربط این دستورالعمل به ویژه اتاق اصناف مکلف به همکاری، همراهی و نظارت مستمر و دقیق بر اجرا و رعایت درست دستورالعمل ها از سوی اصناف هستند ضمن اینکه مدیران پاساژها و اتحادیه ها نیز بایستی در این زمینه مشارکت جدی داشته باشند.

وی با ابراز نگرانی از فعالیت فراوان آموزشگاهها، باشگاهها، رستورانها و تالارها آن هم در شرایط بسیار خطرناک کرونایی، افزود: تلاشمان آسنت که با عزم جدی و همکاری همگان به شرایط پیش از قرمز برگردیم، رعایت دستورالعمل های بهداشتی همچنان مورد تاکید است و در صورت تخطی از آن مرکز بهداشت به عنوان ضابط خاص دادگستری بایستی موارد را اعلام کند.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت جدی و مستمر تیم مشترک نظارت و بازرسی متشکل از نمایندگان مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: صنوف متخلف که دستورالعمل های ستاد مدیریت و مقابله با کرونا را رعایت نکنند بایستی در دم پلمپ شوند و با نصب بنر به مردم و مشتریان آن اطلاع داده شود که این صنف به سبب تخلف و تخطی از دستورات بهداشتی به ویژه در بحث کرونا پلمپ شده است. تخطی از دستورالعمل های بهداشتی جرم اجتماعی محسوب می شود.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام محرم، یادآور شد: همانطور که دیروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر گفته شد سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان مسئول اصلی بایستی در نشستی با تمام موکب داران، حسینیه داران، هیاتهای مذهبی و تکیه داران به گفتگو بپردازد و رعایت دستورالعمل های ستاد مدیریت کرونا را به آنان گوشزد کند. برپایی آئین های ایام دهه محرم مشروط بر رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است و در غیر این صورت اجازه فعالیت به هیئت های مذهبی داده نمی شود. در زمینه ی پذیرایی از عزاداران حسینی نیز بایستی مسئولان مرکز بهداشت با استقرار نیروهایشان در مکان های مختلف بر این امر نظارت جدی و دقیقی داشته باشند.

حیدری؛ از واکسیناسیون به عنوان یک تکلیف عمومی، سازمانی و جزو لاینفک اقدامات ستاد مدیریت و مقابله با کرونا نام برد و گفت: در حال حاضر ۵۳ درصد از شهروندان خرمشهر واکسینه شدند و طی هماهنگی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی داشتیم به جهت سرعت بخشی به این امر قرار شد تا کار واکسیناسیون تمام سطوح شغلی دنبال شود.

وی با اشاره به حضور مدیران شهرستانهای آبادان و شادگان در این جلسه، افزود: به طور طبیعی در مسیر مدیریت و کنترل ویروس منحوس کرونا فراز و نشیب هایی داشتیم و تجربیات ذی قیمتی نیز به دست آوردیم و کادر درمان نیز روز به روز توانمندتر و با دانش بیشتری قادر به کنترل و درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بوده و هستند اما با توجه به شرایط جدید حاکم بر کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا دلتا، نیازمند همکاری، مشارکت و رعایت دستورالعمل ها از سوی مردم عزیز و شریف هستیم.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی که در جنوب غرب خوزستان وجود دارد از تمام مردم به ویژه معتمدان، متنفذان، بزرگان هیئت داران، موکب داران، تکیه داران و حسینیه داران می خواهیم که اگر قصد برگزاری مراسم دهه محرم را دارند به طور حتم محدودیت ها، ممنوعیت ها و شرایط الزام آوری را که از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ شده را رعایت کنند چرا که آرامش جامعه در پرتو سلامت مردم است و بر این امر ضروری مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نیز تاکید داشته اند و ما نیز بر این موضوع پافشاری می‌کنیم تا همگان در چهارچوب دستورالعمل‌ها اقدامات خود را از پیش ببرند.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر با مهم خواندن همکاری و همیاری تمام دستگاه‌ها در پیشبرد امور و اهداف ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: این بیماری جهات مختلفی اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، مردمی و درمانی دارد و لذا انجام امور مربوطه در این باره، به رغم مسئولیت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان تنها بر عهده ی این دستگاه نیست. به طور طبیعی ملاحظات و تبعات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی این موضوع اعم از رعایت و تغییر سبک زندگی مردم و پذیرش این واقعیت که بیماری کرونا یک بیماری سرکش است و بایستی با هوشمندی و هوشیاری بر آن غلبه کنیم نیز به دستگاه های مختلف برمی گردد و لذا در این وهله هوشمندی و هوشیاری مردم و رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری های اجتماعی یک ضرورت حتمی است.

حیدری؛ یادآور شد: از تمام مادران خانه دار و پدران تقاضا می کنم تا به جهت حفظ سلامت خود، فرزندان و اطرافیانشان از برگزاری میهمانی ها، مجالس، محافل و دورهمی های خانوادگی به ویژه در ایام کنونی که شرایط خطرناک قرمز ناشی از کرونا به سر می بریم، طور جدی اجتناب کنند.

وی گفت: انتظار می رود تا با پرهیز از دورهمی های خانوادگی بتوانیم بر شرایط کنونی فائق آمده و به وضعیت بهتر برسیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =