رکوردشکنی بستری بیماران کرونایی در قزوین

حبیبی گفت: در روز گذشته بیشترین آمار بستری در بیمارستان های استان ثبت شده است و حدود ۷۰۰بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری می باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: تخت های بیمارستانی استان در حال پر شدن است و تعداد بیماران کرونایی از نوع دلتا به سرعت روبه افزایش است.

او گفت: از ابتدای حمله ویروس کرونا به کشور، در روز گذشته بیشترین آمار بستری در بیمارستان های استان ثبت شده است و حدود ۷۰۰بیمار کرونایی در بیمارستان ها بستری می باشند.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونای استان قزوین گفت: متاسفانه رعایت پروتکل ها به پایین ترین حد خود و به کمتر از ۴۰درصد رسیده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین افزود: سرعت ابتلا قابل کنترل نبوده، مگر اینکه به رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات توجه داشته باشیم.

حبیبی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان به شدت دچار خستگی شده اند، گفت: متاسفانه بیماری و نوع جدید کرونا، برخی از مسئولان درمان را نیز گرفتار کرده است.

او اظهارکرد: اگرچه واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است اما صرفا واکسن کفایت نمی کند و کرونای دلتا به کودکان و بزرگسالان رحم نمی کند، حتی کسانی که دو مرحله واکسن را تزریق کرده‌اند نیز به شدت گرفتار شده اند.

حبیبی ضمن درخواست از مردم استان گفت: از حضور در پارک ها، پاساژها، بازار و باشگاه های ورزشی پرهیز کنند.

این مقام مسئول با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی بیان کرد: به ناچار قرنطینه خانگی در دستور کار قرار گرفته و چنانچه یک فرد در خانواده مبتلا می شود به سرعت و در کمتر از ساعت کل خانواده را گرفتار کرونا خواهد کرد.

حبیبی با اشاره به اینکه متاسفانه میزان کشندگی ویروس جدید کرونای دلتا بسیار بالاست، گفت: تمام نقاط استان در وضعیت قرمز قرار گرفته و هیچ گونه آثار کاهش مشاهده نمی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در پایان افزود: با توجه به نگرانی جدی از میزان ابتلا و فوتی، طرح تعطیلی کامل در حال بررسی می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1541855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =