توضیح رییس اتحادیه بنکداران درباره افزایش قیمت برنج، روغن و شکر

ایلنا نوشت: دبیر اتحادیه بنکداران غذایی اظهار داشت: تقاضا برای برنج به شدت کاهش داشته و با توجه به شرایط حاصل از شیوع موج جدید کرونا بسیاری از مراکز عمده مصرف تعطیل هستند یا کاهش فعالیت داشته‌اند.

قاسمعلی حسنی در مورد وضعیت بازار برنج اظهار کرد: تا یک یا دو ماه قبل برنج خارجی را به صورت تحمیلی همراه با روغن می‌فروختند چراکه تقاضا برای برنج بسیار کاهش یافته است. ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر هم فصل برداشت جدید برنج شروع می‌شود بنابراین کمبودی در بازار برنج نیست. الان در بازار دوران رکود و سکون است، انگیزه‌ای برای خرید وجود ندارد.

وی افزود: در بخش بنکداری برنج ایرانی در بازه قیمت ۲۷ تا ۳۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. برنج خارجی هم بین ۲۰ تا ۲۴ هزار تومان در بازار موجود است. میزان افزایش قیمت برنج ایرانی از ابتدای سال تا کنون ۱۵ درصد بوده و اما برنج خارجی به علت زیاد بودن عرضه و کم بودن تقاضا افزایش قیمت چندانی نداشته است.

حسنی درباره میزان تقاضا برای برنج در بازار گفت:‌ تقاضا برای برنج به شدت کاهش داشته است. با توجه به شرایط حاصل از شیوع موج جدید کرونا بسیاری از مراکز عمده مصرف تعطیل هستند یا کاهش فعالیت داشته‌اند. برای مثال فعالیت آشپزخانه‌های صنعتی کاهش قابل توجه داشته است، از همین روی میزان مصرف برنج نسبت به دو ماه قبل حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.

توضیح رییس اتحادیه بنکداران درباره افزایش قیمت برنج، روغن و شکر

دبیر اتحادیه بنکداران غذایی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت روغن بازار بیان کرد: با توجه به افزایش ۳۵ درصدی قیمت روغن، عرضه حالت مناسبی گرفته است. فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای خرده‌فروشی تقریبا از روغن اشباع شده‌اند و حساسیت چندانی در بازار نسبت به این کالا نیست.

وی همچنین با اشاره به فروش شکر بیشتر از قیمت مصوب گفت: با وجود اینکه دولت برای شکر قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان را تصویب کرده است، اما بازهم این کالا ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان بیش از قیمت مصوب در بخش آزاد مانند بنکداری، فروشگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی خرید و فروش می‌شود.

حسنی همچنین افزود: در مورد بقیه اقلام هیچ مشکل خاصی فعلا وجود ندارد و همه منتظر هستند تا دولت جدید روی کار بیاید تا مشخص شود تاثیر آن چگونه خواهد بود و دولت جدید چه فکری برای سر و سامان دادن به بازار دارد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =