۳ نفر
۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
چند سوال از برخواه و علی مرادی؛ چه کردید با وزنه‌برداری ما؟

المپیک توکیو هم برای وزنه‌برداری ایران به صندوقچه خاطرات پیوست، با نقره ای که از دو سال قبل مسجل بود و البته یک اوتی. این مدال خوش رنگ مبارک علی داودی و خانواده اش که لیاقت بیشتر از اینها را دارند. اما در مورد فوق سنگین چند سوال هست که علی مرادی و محمدحسین برخواه باید پاسخگو باشند:

‌آقای برخواه! چه کردی با یکی از بهترین استعدادهای این چند سال اخیر وزنه‌برداری ایران؟ علی داودی یکی از نفراتی بود که از رده نوجوانان با خود شما کار کرد. با بهترین سالهای عمر این جوان چه کردی که در این دو سال طلایی، به اندازه انگشتان دست هم افزایش رکورد نداشت؟ بهداد سلیمی، بهادر مولایی، سعید محمدپور، نواب نصیرشلال، کیانوش رستمی و خیلی های دیگر را در این سالهای اخیر به یاد دارید و داریم که، اوج پیشرفتشان در همین سنین بود. در همین سنینی که علی داودی دارد زیر نظر شما سپری می‌کند. اما حالا وقت آن رسیده که بپرسیم چرا هیچ ثباتی در رکوردهای این فوق سنگین نیست و چرا هیچ روند صعودی ملموسی در مسیر همکاری مشترک شما و علی به چشم نمی‌آید؟ آنهم در شرایطی که همه می‌دانیم علی داودی با توجه به ویژگی های بدنی اش و استعدادی که دارد، الان باید به مجموع چهارصد و شصت رسیده باشد و اگر نرسیده مقصر او نیست.

آقای برخواه! اگر چیز تازه‌ای برای آموختن ندارید و اگر توان فنی تان در همین حد است (که ظاهراً هم  هست)، چه اصراری به ماندن دارید؟ مانده‌اید تا علی را هم نابود کنید؟ نه! این بار دیگر نمی‌توانید پشت این مدال مخفی شوید. نه شما و نه آقای علی مرادی. چون قرار نیست همیشه سطح رقابت اینچنین پایین باشد. خودتان برید تاریخ را ورق بزنید. آخرین باری که این وزنه‌ها در المپیک مدال داشته در المپیک بارسلون بود. کی؟ سی سال پیش. آن زمان که مرحوم عباس طالبی برایمان وزنه می‌زد. زمان مجید ترکان و مرحوم علیرضا سلیمانی. زمان درخشش برادران خادم در کشتی. بعد از آن در هیچ المپیکی این رکورد حتی برنز هم نداشته که اگر داشت رشید شریفی هم باید در پکن روی سکو می‌رفت. پس بهتر است سرتان را پایین بندازید و شرمنده عنوان چهاردهمی وزنه‌برداری در المپیک باشید. 

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابک IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    3 1
    بهتره اول این سوالات از فدراسیون تکواندو بشه، اقای پولادگر بعد از المپیک ریو گفتن برنز کیمیا علیزاده از طلا ارزشمند تره، الان کجاست؟ تا کی مناسب مدیریتی روابطی باشه تا نالایق ها مدیریت کنند. وقت خونه تکونی درتکواندوست تا ریشه اش را خشک نکردن
  • ایران من IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 1
    این آقای پورعالی همونی نیست که گفته بود والیبال فرانسه تیم نیست و عین آب خوردن لهستان رو می بره؟ نه تنها لهستان رو برد که قهرمان المپیک شد. شما یه پیش بینی نمی تونی بکنی بعد ادعا داری تو ورزش؟
  • پت شاپ حسینی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    بابک جان دیگه پیش ما نمیای؟
  • حامی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    1 0
    مشکل وزنه برداری ما اینه که وزنه ها خیلی سنگینه
  • پانی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    ممنون از یاداشت قشنگ. هاپ