حریرچی: به رکورد واکسیناسیون روزی ۵۵۹ هزار نفر رسیدیم

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون کل وزارت بهداشت گفت: کشور در حال حاضر از نظر میزان ابتلا، بستری و مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا بدترین شرایط را تجربه می‌کند.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر کشور از نظر میزان ابتلا، بستری و مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا یکی از بدترین شرایط را کشور از زمان شیوع این بیماری در ایران تجربه می‌کند.

او ادامه داد: در شرایط فعلی راه اصلی رفع این اوضاع، انجام واکسیناسیون در کشور است که خوشبختانه امروزه تزریق واکسن به آمار ۵۹۹ هزار نفر رسیده است. از مردم درخواست دارم که دستورالعمل‌های بهداشتی را مانند زدن ماسک هنگام خروج از منزل تا رسیدن به نامه، پرهیز از برگزاری دورهمی و مهمانی‌ها و عدم ترددهای غیر ضروری در کشور رعایت کنند.

حریرچی بیان کرد: عدم اقدام مناسب دستگاه‌های اجرایی محیطی، ندانستن عواقب بیماری کرونا توسط مردم، تناقض‌های رفتاری، میایل معیشتی و ترجیحات فردی مانند انجام مسافرت تا باعث بروز چنین شرایطی بدی در کشور شده است من از مردم درخواست دارم با همکاری خوب شان این مدت را تحمل کرده تا کشور به یک شرایط پایدار در این پیک پنجم برسد.

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: واکسیناسیون با سرعت بالایی در کشور در حال انجام است و شرایط مناسب در کشور با رعایت شیوه نامه‌ها توسط مردم ایجاد خواهد شد.

او با اشاره به آخرین وضعیت تخت‌های بیمارستانی گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش تعدادبستری بیماران کرونایی و بیشتر شدن میزان ابتلا، پذیرش بیماران و مراجعه کنندگان با مشکلاتی انجام می‌شود. میران اشغال تخت‌های بیمارستانی اصلی در حدود ۸۰ درصد بود که با توجه به افزایش بیماران بستری، مبتلا و ظرفیت بیمارستان‌ها رسیدگی به بیماران غیر کرونایی نیز دچار مسائلی شده است.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =