مشاوره بازرگانی و تجاری و اهمیت استفاده از آن

مشاوره بازرگانی و تجاری و اهمیت استفاده از آن در فعالیت های تجاری می تواند مشتریان را به ارتقا و پیشرفت در کسب و کار و سودآوری هدایت کند.

زیرا که انجام کارهای و فعالیت های بازرگانی مستلزم فوت و فن های تجاری در زمینه واردات و صادرات کالا می باشد،   که باید از تجربه و دانش کافی و تیز علم تخصصی در آن بهره مند بود تا بتوان در این مسیر پر پیچ و خم تجارت فعالیت های بازرگانی را هموارتر و آسان تر پیمود.

در این زمینه شرکت ایمن تجارت کارآمد با متخصصین باتجربه در تجارت می تواند پشتیبان و همراه خوبی در انجام هر گونه فعالیت تجاری با بازدهی بهترین سود و کیفیت باشد. اگر به عنوان بازرگان در کارهای بزرگ تجاری مشغول به فعالیت هستید، اهمیت استفاده از مشاوره بازرگانی برای شما قابل لمس و ضروری تر خواهد بود.

در این مقاله نیز ما به اهمیت استفاده از یک مشاور تجاری می پردازیم و انواع مشاوره و نکاتی که یک فرد بازرگان لازم است در انتخاب یک مشاور خوب بازرگانی و تجاری بداند را توضیح می دهیم. با تیم بازرگانی ایمن تجارت کارآمد همراه باشید.

مشاوره بازرگانی چیست؟

تعریف و معنای مشاوره بازرگانی به کلیه راه ها و اقداماتی که مشاور تجاری برای کشف و ماموریت در یک فعالیت تجاری انجام می دهد،   و نیز برنامه ریزی در اجرای پروژه های مشتریان جهت سودآوری بیشتر و کسب رضایت آنها با استفاده از دانش و مهارت های تخصصی تعلق می گیرد که به آن مشاوره تجاری و بازرگانی می نامند.

بنابراین یک مشاوره تجاری و بازرگانی ماموریت دارد تا اهداف شرکت تجاری مورد نظر را بداند و نسبت  به کشف مسائل و  راه حل آنها و برنامه ریزی برای فعالیت های تجاری اقدامات لازم و گام های مناسب را بردارد،   تا از این طریق بتواند به فرد تاجر برای به حداکثر رسانی سود و ارتقای عملکرد شرکت یا افراد بازرگان کمک نماید.

مشاور بازرگانی و تجاری به مشتریان خود نحوه برنامه ریزی و اجرای پروژه های تجاری را یاد می دهد. همچنین به آنها در  نحوه تفکر استراتژیک در مواقع بحران راهکار و مشاوره داده و به افراد مهارت هایی را می آموزد که بتوانند در عرصه تجارت همانند افراد با تجربه گام های بزرگ را برداشته و مسائل پیش روی خود را حل نموده و بر چالش ها غلبه و رشد کنند.

مشاوره بازرگانی و تجاری و اهمیت استفاده از آن

انواع مشاوره بازرگانی

مشاوره های بازرگانی به دلیل تنوع در فعالیت های بازرگانی دارای چند شاخه اصلی می باشد.   بنابراین می توان آنها را به دسته مهم تقسیم بندی نمود،   که به افراد کمک کند تا با استفاده از آن مشکلات خود را برای برنامه ریزی و حل مشکلات برای انتخاب یک مشاوره بازرگانی دقیق تر بررسی نمایند. در ادامه به توضیح هر یک از آنها می پردازیم.

مشاوره واردات و صادرات کالا

واردات و صادرات از مهم ترین اصولی است که هر فردی که در حوزه تجارت بین الملل فعالیت می کند،   باید نسبت به قوانین و فرآیندهای آن آشنایی کامل داشته باشد.   زیرا که بررسی نیازهای کشور و از سوی دیگر سوددهی کالاهای وارداتی موضوعی است که افراد تاجر باید به اصول و راه های آن آشنا باشند،   و فوت و فن آن را بلد بوده تا متحمل ضرر نشوند.

در این صورت است که می تواند اقدام به صادرات کالا نماید.   مشاوره بازرگانی واردات و صادرات کالا پا از این نیز فراتر نهاده و می تواند تمام جنبه های واردات و صادرات کالا را مورد بررسی قرار داده،   و به فرد تجار برای پیشبرد اهداف و حداکثر رسانی سود و بهبود عملکرد بهتر  یاری دهد.

مشاوره بازرگانی خارجی

قوانین کشورها در امور تجارت و بازرگانی با توجه به نوع شرایط و فرهنگ هر کشوری با هم متفاوت است.   همینطور با پیشرفت روز افزون تکنولوژی دیگر نمی توان مثل گذشته اقدام به تجارت بین الملل کرد، و بنابراین نحوه فعالیت های تجاری قوانین صادرات و واردات روز به روز بیشتر تحت تاثیر تغییرات رو به تحول قرار می گیرد.

از این رو بهتر است که فردی که قصد تجارت خارجی را دارد،   نسبت به مشکلات ناشناخته پیش رو در تجارت شناخت کافی داشته و از آن آگاه باشد.   تا به موقع مانع ضرر و ورشکستگی شود.

مشاوره بازرگانی می تواند با راه حل هایی متناسب با قوانین کشورها و آگاهی و شناختی که از این اصول دارد فرد بازرگان را از ورشکستگی نجات داده و حتی او را به حداکثر سود برساند.

مشاوره بازرگانی و تجاری و اهمیت استفاده از آن

حوزه فعالیت ها و اقدامات مشاوره بازرگانی چیست؟

فعالیت ها و اقدامات مشاوره بازرگانی به دلیل تنوع آن بسیار گسترده است.   اما به طور کلی اصلی ترین اقداماتی که در حوزه فعالیت و کارهای مشاوره بازرگانی و تجاری قرار دارد،   شامل موارد زیر می باشد:

  • عقد قراردادهای تجاری،   تامین ارز،   ترخیص کالاها،   چگونگی روش های حمل و نقل و بازاریابی های صادراتی
  • مشاوره برای نحوه سفارش و خرید کالاهای وارداتی و فروش محصولات صادراتی و انعقاد قراردادهای مربوط به آنها
  • مشاوره جهت اسناد و مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا و سازمان های مجوز دهنده مربوط به فعالیت های بازرگانی
  • مشاوره جهت روش هایی که برای پرداخت معتبر هستند و بازگشایی انواع اعتبارات اسنادی و حواله های ارزی
  • مشاوره جهت قانونی بودن انواع مجوزها در مورد کالاهای صادراتی و وارداتی و نحوه و چگونگی اخذ آنها مانند ثبت سفارش،   اخذ مجوز صنایع اداره کل تجهیزات دارویی و غذا،   مخابرات،   مجوزهای استاندارد و انرژی اتمی و غیره
  • مشاوره جهت اقداماتی که پیش از حمل لازم است تا فرد تاجر انجام دهد، مانند تنظیم اسناد تجاری،   بازرسی کالا در مبدا،   صدور بیمه نامه و غیره
  • مشاوره جهت بهترین شیوه عقد قرارداد با شرکت های حمل و نقل در تجارت بین المللی و واردات و صادرات کالا
  • مشاوره جهت تعیین دقیق تعرفه گمرکی و ماخذ کالا
  • مشاوره و برآورد هزینه های تمام شده کالا از ابتدا تا انتها
  • مشاوره جهت راهکارهای تجاری و تبادل با فروشندگان خارجی در تجارت جهانی با توجه به تفاوت های فرهنگی هر کشور
  • مشاوره جهت ارائه راهکارهایی کاربردی با افراد تازه کار در امور تجارت

اهمیت استفاده از مشاوره بازرگانی و تجاری

به دلیل تغییر و تحول سریع در قوانین هر کشوری همواره تجار باید اطلاعات خود را به روز کرده تا بتوانند با تعامل درست و به جا در تجارت بین المللی به حداکثر سود برسند.

همینطور به دلیل ریسک و استرس زیادی که فعالیت های بازرگانی به ویژه برای افراد تازه کار دارد.   لازم است هر فرد مبتدی در فعالیت و تجارت بین الملل با قوانین مالیاتی و مقررات گمرکی آشنایی داشته باشد،   که نیاز به وقت و هزینه زیادی می باشد.

بنابراین مشاوره بازرگانی همچون یک کاتالیزور  فرآیند و مراحلی را که یک فرد تاجر به لحاظ هزینه و وقت زیاد قرار است طی نماید را در کمترین زمان ممکن و با هزینه مناسب انجام می دهد.

همچنین ارائه راهکارهای مفید و جدید با توجه به تحول و پیشرفت قوانین تجاری در هر کشور توسط مشاوره بازرگانی،   دید تازه ای را به فرد تاجر می دهد تا با انتخاب درست برای سود بیشتر گام های اصولی را در مسیر تجارت بردارد.

جهت آشنایی با قوانین تجارت و دریافت هر گونه مشاوره در زمینه های فوق و ارائه خدمات بهینه در امر واردات، صادرات و قوانین گمرکی و ترخیص کالا می توانید با پشتیبان و مشاورین تخصصی ما در سایت شرکت بازرگانی ایمن تجارت کارآمد در ارتباط باشید و سوالات و مشکلات خود را مطرح نمایید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1542822