افزایش جرایم رایانه ای در اصفهان/تعویض پلاک اینترنتی در آینده نزدیک

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه جرایم رایانه ای سه درصد افزایش یافته است، گفت: سرقت و تصادف در لیست بالای جرایم اصفهان قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری صبح یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: از تلاش خبرنگاران که عملکرد انتظامی استان اصفهان را به جامعه مخابره می کنند سپاسگزارم. در شرایط حساس و در جنگ نابرابر اقتصادی و تحریم های ظالمانه و هجمه ای که استکبار جهانی بر کشور وارد می کنند مردم در انتخابات هوشمندانه حضور یافتند و امیداریم دولت سیزدهم بتواند با همدلی و همبستگی و وحدت رویه اهداف گام دوم انقلاب را به منصه ظهور برساند.

وی با اشاره به کاهش ۱۲ درصدی تماس با مرکز فوریت های پلیس (۱۱۰) گفت: با افزایش خطوط پاسخ دهی، ۶ درصد پاسخ به شهروندان توسط پلیس ۱۱۰ افزایش داشته است و اشغالی خطوط ۹۷ درصد کاهش یافته است، افزود: روزانه به طور میانگین چهار هزار و ۶۱۸ تماس با مرکز فوریت های پلیس برقرار می شود که ۲۲ درصد مربوط به نزاع، ۱۵ درصد تصادفات و ۱۱ درصد مزاحمت بوده است.

سرقت و تصادف در لیست بالای جرایم اصفهان

وی با بیان اینکه کل ورودی‌های سامانه رخداد پلیس اصفهان ۱۱ درصد رشد داشته است، اضافه کرد: تصادفات با ۴۴ درصد، سرقت ۳۵ درصد، نزاع ۱۲ درصد، جرایم مالی پنج درصد و مفاسد اجتماعی با چهار درصد بیشترین جرایم تیرماه امسال بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش ۶۶ درصدی سرقت به عنف در استان اصفهان در تیرماه امسال نسبت به تیر ماه سال گذشته ابراز داشت: تجاوز به عنف نیز در این بازه زمانی ۶۰ درصد کاهش داشته است.

وی به افزایش سرقت اماکن مانند مدارس، مساجد، ساختمان‌های نیمه کاره و … در استان اصفهان اشاره کرد و اضافه کرد: عدم ساماندهی ضایعات فروشی‌ها یکی از عوامل مهم در این زمینه است.

سردار میرحیدری با اشاره به افزایش جیب بری در استان اصفهان گفت: اغلب این سارقان غیر بومی هستند و باید رسانه‌ها برای کاهش این جرایم همکاری کنند.

کشف ۵۶ درصد از سرقت‌های استان اصفهان

وی با بیان اینکه ۵۶ درصد از سرقت‌های استان اصفهان کشف شده است، ادامه داد: جعل در استان در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد کاهش داشته است.

سردار میرحیدری با اشاره به افرایش ۱۱۷ درصدی سلاح جنگی در استان اصفهان اضافه کرد: در زمینه سلاح شکاری ۱۶ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی با اشاره به کاهش ۱۸ درصدی فوتی‌های تصادفات درون شهری و کاهش ۱۷ درصدی فوتی‌های تصادفات برون شهری در استان اصفهان در تیرماه امسال تصریح کرد: جمع تصادفات ۱۸ درصد رشد داشته است که اغلب آن تصادفات خسارتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: جرایم رایانه ای ۳ درصد افزایش یافته و کشفیات مواد مخدر به علت خشکسالی در کشور همسایه و کاهش کشت خشخاش ۱۶ درصد کاهش یافته است. 

۹۰۰خودرو با پلاک مخدوش توقیف شدند

در ادامه سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار کرد: متاسفانه با شیوع کرونا تخلفات محدودیت های ترافیکی به علت مخدوش کردن پلاک افزایش یافته است و پیامک هایی که شناسه قبض و پرداخت در آنها قید شده است جریمه قلمداد می شود وپیامک های درحال بررسی را می توان پیگیری کرد.

وی افزود: متاسفانه مخدوش کردن پلاک خودروها در اصفهان در ساعات محدودیت تردد یکی از چالش های پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان است که در تیرماه ۱۳ هزار خودروی پلاک مخدوش جریمه شد وبیش از ۹۰۰ دستگاه خودور با پلاک مخدوش توقیف شد.

سرهنگ محمدی با اشاره به توقیف سیستمی خودروهای با پلاک غیربومی گفت: پلاک های غیربومی که در اصفهان تردد می کنند یا ساکن اصفهان هستند یا محل کار آنها در اصفهان است و مسافر با پلاک غیربومی انگشت شمار است.

وی گفت: اصفهان پس از تهران طرح تعویض پلاک اینترنتی را در آینده نزدیک به کار خواهد بست.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1543070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =