خزعلی هشدار داد:ترور شیوخ عشایر و فعالان مدنی در راه است/سکوت معنادار در برابر ترکیه و کشورهای عربی خلیج فارس ولی در مقابل هجمه به ایران

قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق درباره توطئه برخی سفارتخانه ها و پروژه ترور شیوخ عشایر و فعالان مدنی به دست عوامل اسرائیلی در آستانه انتخابات پارلمانی عراق هشدار داد.

به گزارش ایرنا،قیس الخزعلی در گفت و گویی تلویزیونی درباره «طرح و تلاش هایی برای به هم زدن ثبات» عراق از گذر «ترور شیوخ عشایر، فعالان مدنی و چهره های برجسته گروه های مقاومت» با هدف اخلال در برگزاری انتخابات پارلمانی پیش رو (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) هشدار داد.

دبیرکل عصائب اهل الحق ادامه داد: دست هایی در تلاشند تا آشوب در استان ذی قار عراق را به استان میسان هم بکشانند و اسرائیل با ابزارهای عراقی در حال اجرایی کردن ترورهای دیگری در جنوب عراق است.

الخزعلی تصریح کرد: تلاش برای بر هم زدن ثبات عراق از طریق هدف قرار دادن شیوخ عشایر و اتهام زنی به سایر عشیره ها درباره این ترورها برای ایجاد مسائل اجتماعی در راه است و پیش از این هم انجام شده است؛ آنچنان که تلاش می شود آشوب از استان «ذی قار» به سایر استان های جنوبی منتقل شود. آغاز این طرح در استان «میسان» زمانی دیده شد که پسر شیخ کل قبیله «کعب» کشته شد و عشیره ای دیگر در این استان را متهم کردند.  

وی توضیح داد «مشکلات بین عشایر چیز جدیدی نیست اما ترور شیوخ کل عشایر، نامتعارف است، زیرا رییس عشیره، همواره حتی در صورت بروز مشکلات بین افراد دو عشیره، مصونیت داشت. این حوادث ممکن است تکرار شود و ما به عشایر بزرگوار توصیه می کنیم جانب احتیاط و هشیاری را به خصوص از الان تا پایان انتخابات حفظ کنند و اگر خدای ناکرده اتفاقاتی اینچنینی رخ داد، اجازه ندهند رفتارهای واکنشی بروز کند و به شرع و قانون متوسل شوند تا این توطئه شکست بخورد و کشور متضرر نشود.»

فعالان مدنی به کارکنان سفارتخانه ها اعتماد نکنند

دبیرکل عصائب همچنین هشدار داد: «اطلاعات موثق ما حاکی از طرح تنش آفرینی با ترور فعالان مدنی تظاهرات و علاوه بر اتهام زنی به گروه های مقاومت در این باره است –که  پیش تر شکست خورده است- و این بار دست به ترور شخصیت های مهم گروه های مقاومت و الحشد الشعبی نیز برای تحریک آنان و رفتار واکنشی خواهند زد.»

الخزعلی گفت: به فعالان مدنی هشدار می دهیم که به کارکنان سفارتخانه ها اعتماد نکنند زیرا آنها هیچ مانعی برای فروختن و قربانی کردن شما برای تحقق اهدافشان ندارند و این کارکنان سفارتخانه ها در واقع اعضای دستگاه های اطلاعاتی در پوشش دیپلمات برای توجیه فعالیت خود هستند. به برادران مقاومت هم هشدار می دهیم در این دوره، محتاط و هوشیار باشند.

گروه های مقاومت عراق بخشی از معادله بازدارندگی در برابر اسرائیل هستند

الخزعلی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بازدارندگی در برابر اسرائیل پرداخت و گفت: گروه های مقاومت اسلامی عراق بخشی از معادله بازدارندگی مورد اشاره سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هستند.

وی به تنش آفرینی های اسرائیل برای ایجاد جدال در منطقه اشاره کرد و گفت: ما در کنار اعلام سید حسن نصرالله درباره معادله بازدارندگی و در صف واحدی مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده ایم. در سالگرد قیام امام حسین (ع) و از زبان هیات هماهنگی گروه های مقاومت اعلام می کنیم که ما بخشی از معادله بازدارندگی هستیم زیرا اسرائیل دشمن همه ملت های اسلامی و عربی و در عمل، خصم شماره یک ملت عراق است.

سکوت معنادار در برابر ترکیه و کشورهای عربی خلیج فارس و هجمه به ایران

دبیرکل این جنبش مقاوم عراقی همچنین به سکوت های معنادار و جانبدارانه در مقابل دخالت های دولت های دیگر در عراق اشاره کرد و گفت: برخی، ایران را مورد هجمه قرار می دهند اما در برابر بمباران ترکیه و جنایت های کشورهای عربی خلیج فارس سکوت اختیار کرده اند.

الخزعلی ادامه داد: یک کشور ۵ هزار نیروی انتحاری به عراق فرستاد و صدها عراقی بیگناه را به قتل رساند اما برخی، ایران را مورد هجمه قرار می دهند در حالی که در برابر بمباران های ترکیه و جنایت کشورهای خلیج فارس علیه عراق سکوت کرده اند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1543720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =