تقدیر جشنواره سن سباستین از جانی دپ، پس از جنجال پرونده اختلافش با امبر هرد

ایرنا نوشت: جشنواره فیلم سن سباستین، با اهدای جایزه افتخاری دونستیا از یک عمر دستاوردهای هنری جانی دپ تقدیر می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ددلاین، شصت و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین که از ۱۷ تا ۲۵ سپتامبر (۲۶ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۰) در اسپانیا برگزار می‌شود، بالاترین جایزه خود یعنی جایزه دونستیا را به جانی دپ، ستاره ۵۸ ساله هالیوود اهدا می‌کند.

متولیان این جشنواره ضمن اعلام این خبر از دپ به عنوان یکی از بااستعدادترین و همه‌فن‌حریف‌ترین بازیگران سینمای معاصر یاد کردند. جایزه دونستیا روز ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) در ادیتوریوم و مرکز همایش کورسال به ستاره مجموعه دزدان دریایی کارائیب اهدا می‌شود.

جانی دپ با فضای این جشنواره آشناست؛ وی سال گذشته با مستند «سبوی طلا: چند راند با شین مک‌گوان» در جشنواره سن سباستین حاضر شد و در سال ۱۹۹۸ نیز همراه تری گیلیام مهمان این جشنواره اروپایی بود.  

جایزه دونستیای سن سباستین از سال ۱۹۸۶ هر ساله به نام‌های بزرگی که تا ابد به عنوان بخشی از تاریخ سینمای جهان ماندگار خواهند شد، اهدا می‌شود. از جمله برندگان پیشین این جایزه می‌توان به ایتان هاوک، سیگورنی ویور، جودی دنچ، پنه لوپه کروز و ویگو مورتنسن اشاره کرد.

با توجه به جنجال‌ها و درگیری‌های قضایی اخیر جانی دپ با همسر سابقش، امبر هرد، تجلیل از این ستاره هالیوودی شاید برای بسیاری تعجب‌برانگیز باشد. اما جشنواره سن سباستین در سال‌های اخیر اثبات کرد از شناکردن در خلاف جهت جریان غالب، ترسی ندارد؛ چرا که این جشنواره، سال گذشته با فیلمی از وودی آلن افتتاح شد.

جانی دپ که بیشتر به نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی چون «دزدان دریایی کارائیب»، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» و «ادوارد دست قیچی» شناخته می‌شود، به تازگی در فیلم «میناماتا» (Minamata)، نقش یک عکاس جنگی را بازی کرد، هرچند اکران بی سروصدای این فیلم، صدای کارگردان این اثر سینمایی را درآورد. اندرو لویتاس مدعی شد مشکلات دپ در زندگی شخصی، استودیو فیلمسازی مترو گلدوین مایر (MGM) را برآن داشته که فیلم جدیدش را دفن کند.

دپ به‌تازگی درگیر یک پرونده قضایی با روزنامه انگلیسی سان و امبر هرد شده بود و وقتی در این پرونده شکست خورد، کمپانی برادران وارنر از او خواست از بازی در نقش گریندل والد در مجموعه فیلم‌های «جانوران شگفت‌انگیز» کنار بکشد.

سن‌سباستین، یک جشنواره فیلم بین‌المللی است که از سال ۱۹۵۳ هرساله در شهر سن‌سباستین اسپانیا برگزار می‌شود و در هر دوره آن ۲۰۰ تا ۲۵۰ فیلم از کشورهای مختلف جهان به نمایش در می‌آیند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1543792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    22 0
    دم شجاعتشون گرم. استودیو و جشنواره های سبنمایی امریکایی ها وفرانسوی ها و انگلیسی ها که از ترس فمنیست ها تحریمش کردن به کل
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
      11 0
      ظلم فقط اونجا که رو تختت مدفوع میکنند، انگشتانت رو قطع می‌کنند، خانواده همسرت شهادت میدند که زنت مجرم هست، دادگاه رو میبازی، کل داراییت را به دادگاه میبازی، همون دادگاه عدالت خواه غربیان!! ۷۰۰۰۰۰۰۰دلار( عددش رو دقیق یادم نیست) که دادگاه از تو حلقوم تو می‌کشه و میده به برنده یعنی زنت برای خرج کردن در خیریه، ولی زنت در قمار و بورس خرجش میکنه، بعد یه مشت پهنیست میگن که تمام این شواهد (حتی شهادت پدر و مادر زنش) الکیه و برنده دادگاه امبر هرد( زن جانی دپ)، بعد با وجود اینکه پدر و مادر زنش شهادت دادن و انگشت جانی دپ رو قطع کرده( یقینا معلومه که خودش انگشت خودش رو قطع نکرده) یه مشت روغنفکر می‌گن: ما نبودیم ببینیم چی شده پس الکی از کسی دفاع نکنید! بعدش دیگه در هیچ فیلمی بازیت ندهند و تو مجبور میشه در اوج از بازیگری خارج بشی، ببخشید اصلاح میکنم خارجت کنند( و مجبور باشیم قسمت جدید کارائیب را بدون تو ببینیم) ولی زنت که مقصره در فیلم اکوامن۲ باز کنه( هر چند نمره نمیاره) ظلم یعنی این، ظلم در جامعه مردسالار!!!!!!