۱۳ نفر
۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
عربستان دست به دامن القاعده شد

فارس نوشت: وب‌سایت « وکالة الصحافة الیمنیة » به نقل از منابع آگاه در شهر «مأرب» (تقریبا مرکز یمن) گزارش کرد، ائتلاف سعودی تعدادی از عناصر گروهک تروریستی «القاعده» را از عربستان سعودی به یمن منتقل کرده است.

این منابع گفتند، دهها عضو القاعده با سه اتوبوس مسافربری بزرگ از گذرگاه مرزی «الودیعه» مابین یمن و عربستان به یمن انتقال داده شده‌اند.

بنا به این گزارش، از این عناصر القاعده در منزل «علی بن حسن بن غریب» از رهبران حزب «الاصلاح» (وابسته به دولت مستعفی مورد حمایت ریاض) در شرق مأرب استقبال شده است.

منابع مذکور افزودند، تکیه ائتلاف سعودی بر روی عناصر داعش و القاعده جدید نیست و از پنج سال پیش تا کنون این روند وجود داشته همانگونه که در گزارش‌های محلی و بین‌المللی آمده است.

آنها تصریح کردند، از زمانی که علنا مشخص شده ائتلاف متجاوز و رهبران حزب اصلاح پشتیبان گروه‌های تروریستی داعش و القاعده هستند ناراحتی بسیاری در میان قبایل و غیره ایجاد شده است.  این تحولات پس از شکست سنگین ائتلاف سعودی در نبرد مأرب رخ می‌دهد.

امروز (سه شنبه) وبسایت «الخبر الیمنی» به نقل از منابع مطلع یمن نوشت که هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در مذاکرات خود با دولت عمان چهار پیشنهاد را برای پایان درگیری‌ها در استان مأرب ارائه کرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1543881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    4 0
    سلام من موندم که چرا ما نمی‌زنیم این سعودی ها را با خاک یکسان کنیم که آنقدر باعث مرگ مردم بیگناه نشن.
  • محمدی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    1 3
    به نظرم ایران نباید ورود در قوم وقبایل عرب کنه چون اینهادر نهایت با هم متحد میشوندبه جاش توجه به مردم خودش داشته باشه که بعید بدانم این سیاست را اعمال کنه امار کرونا این مهم را نشون میده
  • بهروز IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    ایران مطمئنا مثل قبل همراه یمن خواهد بود عربستان باید از سوریه درس بگیرد وقتی ایران همراه کشوری باشد آن کشور هزارسال در جنگ باشد شکست نخواهد خوردهمانگونه که آمریکا و اروپا به راحتی به عربستان سلاح می دهند تابرسرمردم بی دفاع یمن بریزد چرا کشور ماحق نداشته باشه تا به طرف مظلوم برای دفاع از خودش سلاح بده ؟!