"بونژور" حسن آقا ؛در المپیک چندم شدی؟

حسن تفتیان نتوانست به عنوانی بالاتر از بیست و هفتمی در المپیک دست پیدا کند.

سپهر ستاری: کسب مقام بیست و هفتمی در المپیک.اصلا نمی شود اسمش را مقام گذاشت.معمولا عادت کرده ایم که به نفرات اول تا سوم و یا چهارم بگوییم کسب مقام،پس همان رتبه 28 بهتر است.این عدد رتبه حسن تفتیان در المپیک توکیو است.دونده ماده 100 متر ایران که کسی یادش نمی آید از چه روزی در فرانسه و در پاریس اردو زده است،از بس که مدت آن طولانی بوده است!
نکته اینجاست که تفتیان برای دومین بار بود که حضور در المپیک را تجربه می کرد اما برخلاف تصور و به جای کسب پیشرفتی چشمگیر بدترین رتبه خودش را به دست آورد.حسن در المپیک قبل که اوسین بولت افسانه ای هم حضور داشت حداقل به نیمه نهایی رسید اما این بار حتی از گروه خودش هم بالا نیامد.
تفتیان که در قهرمانی آسیا در سال 2017 توانست قهرمان شود، پس از آن دیگر رنگ موفقیت را ندید و در آسیایی 2018 و قهرمانی آسیا 2019 به مدال نرسید و حالا هم ادامه ناکامی های او به المپیک ختم شد.این اتفاق در حالی افتاد است که ناکامی او زیر سایه حاشیه های حدادی و فصیحی گم شد.چرا که آنهایی که از نزدیک با دوومیدانی آشنا هستند می دانند که برای تفتیان هم هزینه هایی مشابه احسان حدادی شده است.به طوری که بیشترین بودجه فدراسیون به این دو ورزشکار اختصاص پیدا کرده است.
رفت و آمد مداوم به فرانسه،تمرین و اردو در کوچه پس کوچه های پاریس و انگیزه هایی که در خیلی از ورزشکاران مرد در نهایت رتبه بیست و هشتمی را به همراه داشت.رتبه ای که شاید اگر یک ورزشکار نه چندان حرفه ای که در ایران اردو زده بود هم می توانست به آن برسد.نکته اینجاست که اگر نقدی وارد کنی به دوستان ورزشکار بر می خورد و آنها ادعای این را می کنند که فدراسیون،مسئولان ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک برای شان کم گذاشته اند و اگر امکانات بیشتری فراهم بود مثلا در المپیک می ترکاندند!

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نوشین IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    87 2
    بهتر بود عنوان رو درست می نوشتید، سلام در فرانسه بونژوغ تلفظ می شود. ضمنا خوب از خجالت این حضرت آقا در اومدید!!!
    • حسین IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      7 18
      بونژوغ تلفظ نمیشه. نزدیک ترین تلفظ نوشتاری همان بونژور هست.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      3 1
      تلفظ بصورت ق چسبیده به ته گلو هست که مثل غ و ر هست
    • مجتبی IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      2 1
      ورزشه یکی اول میشه یکی آخر خوب که چی،یعنی میگی تلاش نکرده سهل انگاری شده عمدا نرفته یا چی؟
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      1 0
      شما هم به جای اینکه اصل مطلب بگیری میگردی غلط املایی یا نگارشی پیدا کنی؟؟ خداییش این غلط گیری ها نشونه فهم بالا نیست
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    73 9
    اینها همش ضعف مدیریت است که سرتاپای ورزش مملکت را گرفته ، از ورزشکار نباید خرده گرفت باید هزینه ها مدیریت می شد باید ورزشکار مدیریت می شد و باید برنامه هاش در اردو و ساعات تمرین و ... مدیریت می شد . باید در انتخاب ورزشکار مدیریت می شد و ...
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    50 5
    گل گفتی جناب نویسنده. باید به ازای هزینه هایی که براشون میشه جوابگو باشی
  • محمود IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    57 7
    آخه پیاده روی می‌کرده حسن آقا یا داشته میدویده؟
  • علیعارف IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    92 1
    اگه همین هزینه برای بچه های پا برهنه و فقیر استانهای جنوبی و شمالی میشد چندین و چند قهرمان زاده میشد که سالیان سال توان دریافت مدال داشتند ایران عزیزمون جوانانی داره که فقط نیازمند متخصصان استعدادیاب هست حیف و صد حیف که مدیران دلسوز و کاربلد نداریم
  • میلاد IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    21 33
    بی وجدان تفتیان ماه قبل از المپیک کرونا گرفته بود
    • سارا IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      41 4
      اگر این طوره و توان نداشت نباید میرفت و نفر بعدی باید جایگزین میشد
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      46 5
      این کرونا هم خوب بهانه ای شده برای کم کاریهای ورزشکاران . معلوم نیست تو این اردوهای برون مرزی چکار میکنن . اون از حدادی اینم از تفتی
  • ورزشکار IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    56 5
    تمام ورزشکاران. خصوصا دو و میدانی وقتی رتبه ای نمیارن همین جمله رو تکرار میکنن. من نمیدونم اینا از امکانات دیگه چی میخوان. مثلا مارسل جیکوبز ایتالیایی از امکانات بهش چی دادن که قهرمان ۱۰۰ متر شد؟ یکیش احسان حدادی که تا الان ۵۰ تا المپیک شرکت کرده. اوج کارش تو لندن بود که نقره آورد. بعدش دیگه ورزشش تموم شد. ول کن المپیکم‌نیست. هر دفعه مصدومیتو بهانه میکنه که مدال نیاوردنشو توجیه کنه. بکشین کنار دیگه. منم میتونم برم المپیک رتبه نیارم. کار سختی نیست که
    • محمد IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
      8 20
      احسان حدادی پرافتخار ترین ورزشکار ایران در بازیهای آسیایی هستند . ایشان از سرمایه های ورزش ایران هستند . کلی افتخار برای ورزش ایران به ارمغان آوردند ، خودت را با ایشان مقایسه نکن .
  • رضا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    16 5
    توان وظرفیت ایرانی ها همین هست نباید انتظار رتبه بالا تر از سی رو داشت ازشون. ما تو هر دهه فقط یک شگفتی تو ورزش داریم بقیه فقط خوش گزرونی میکنن. این هفت هشت سال هم فقط یزدانی اعتبار گذاشته واسمون. توقع نداشته باشیم از هیچ ورزشی، حال و روز خودمون رو ببینیم در چه شرایطی هستیم
  • SE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    14 0
    این ورزشکار حد نصاب المپیک هم که گفتند آورده الکی بود و چندین میلیارد واسش هزینه شده بود
  • حسن IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    4 11
    این ورزش، مربی خارجی لازم دارد! چرا که بسیاری پارامترهای آمادگی ذهنی و روانی و مدیریت ميکرو ثانیه ها درآن اهمیت فراوان دارد!
  • ژ IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 24
    خسته نمیشید انقدر توی کار مردم دخالت میکنید، دوست داشته بره هر کاری عشقش میکشه انجام بده چه ربطی به شما داره؟؟
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    5 18
    شما ضعف در مدیریت و امکانات ورزش یک مملکت رو میخواید بک ورزشکار جبران کته؟ ایشون شاید خوب تمرین نکرده باشه ولی ورزشکاران ما هم که مدال میگیرن 90 درصد به خاطر استعداد شخصی هست، نه مسیولین.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    1 1
    عجب بابا
  • نیکان CA ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    19 1
    تعداد زیادی از ورزشکاران مثل ایشون و احسان حدادی و... مصدومیت قبل از اعزام و ابتلا به کرونا رو دلیل نتیجه نگرفتن اعلام کردن. خب آخه بابا حالا بالفرض اینکه اینها بهانه نیست و شما که قبل از اعزام میدونستین مصدوم هستین یا بخاطر ابتلا به کرونا بدنتون ضعیف شده خب چرا اصلا اعزام شدین و پول مفت بیت المال رو هدر دادین! مگه به زور شمارو بردن. غیر از این بود که با خودتون بگین مفت میریم یه هواپیما سواری میخوریم و یه چرخی تو ژاپن میزنیم و برمیگردیم!
  • Amir IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    12 3
    اینم از حسن تفتیان از ۶۵ وررشکار که این همه برایشان از مردم بیچاره بول گرفتند و خرج اینها کردند فقط ۷ تا مدال گرفتند!
  • بهرام IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۱
    18 1
    خاک ایران چه مشکلی داشته که ایشون باید می‌رفته فرانسه و تمرین میکرده،!!!! حتی بقیه رشته های ورزشی چه نیازی به خارج رفتن دارن که شده مد و حتما باید یه اردوی خارجی بروند. هزینه این اردوها خرج زندگی بازیکن کنید تا دغدغه ای نداشته باشه و خوب تمرین کنه و مقام آور بشه.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 0
    سلام واقعا ما اصلا درالمپیکها در رشته های دو و میدانی نباید حضور داشته باشیم و اینهمه هزینه میلیاردی بکنیم من خودم پرتابگر دیسک هستم وبا شش ماه تمرین ۴۷متر پرتاب میکنم این هزینه ها رو باید فقط استعداد یابی کنیم و۳یا۴دوره نباشیم خوب که راه افتادیم بعددرالمپیک حضور داشته باشیم ودرداخل کشورما مردم بیشتر قدرتی هستن تا سرعتی
  • سعید فروهر IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    2 0
    باسلام در کل ما ملت ایرانی دوست داریم هر چیزی که مجانی و رایگان در اختیار مون قرار بدن و به عواقب آن فکر نمی‌کنیم