خواص 12 گانه بی‌نظیر دمنوش رازیانه برای بدن انسان/ تاثیر روی دستگاه تنفسی دارد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دمنوش رازیانه برای بدن انسان همچنین بیشتر بیماری‌ها و تسکین دردها شفابخش است.

 دمنوش رازیانه برای بدن انسان خواص زیادی دارد که می تواند در بیشتر بیماری‌ها مانند یک داروی شفا بخش برای فرد باشد. در این گزارش به برخی از خواص گیاه رازیانه  همچنین دمنوش آن که باعث تسکین دردها می شود اشاره شده است.

تاثیر دمنوش رازیانه  روی دستگاه قلبی_ عروقی تاثیر خوبی دارد زیرا این گیاه  رقیق کننده خون است، بنابراین برای کسانی که مبتلا به تصلب شرایین یا انسداد رگ‌ها هستند مفید است. در خانم‌های بالای ۵۰ سال که مشکلات قلبی _عروقی و کبدی دارند و میزان سموم در بدن آن‌ها بالا است، دمنوش رازیانه یک گزینه خوب به شمار می‌رود زیرا همچنین  باعث اتساع عروق می‌شود و از این طریق گردش خون را در بدن تسهیل می‌کند. دمنوش رازیانه برای کاهش کلسترول و فشار خون کارایی دارد و به این ترتیب برای افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند، مفید است.

گیاه رازیانه برای درمان بیماری دیابت توصیه شده و روی دستگاه عصبی تاثیر زیادی دارد. این دمنوش، مغز را فعال کرده و آرام بخش است. از  دمنوش این گیاه می‌توان  برای رفع سردردهای میگرنی استفاده کرد. رازیانه اثر فعال کننده مراکز عصبی مغز را بر عهده دارد.

یکی دیگر از خواص این دمنوش تاثیر روی دستگاه ادراری و تناسلی است.  برگ‌های رازیانه،  ادرار آور است و اوره و اسید اوریک بدن را دفع می‌کند. دمنوش رازیانه درد حین عادت ماهانه را کاهش می‌دهد؛ ولی می‌تواند باعث افزایش خون ریزی شود و برای کسانی که قطره قطره ادرار می‌کنند نیز مفید و دفع کننده سنگ‌های مجاری ادراری است.

 دمنوش رازیانه علاوه بر تاثیر روی غدد، اثر زیاد کننده شیر در زنان شیر ده هم دارد. تاثیر روی دستگاه تنفسی از دیگر خواص این گیاه است که  برای برطرف کردن آسم، سرفه و تنگی نفس از آن به مقدار سه فنجان در روز استفاده می شود.

رازیانه برونشیت را تسکین داده و گشاد کننده مجاری تنفسی است. این گیاه پر خواص التهاب غشای مخاطی دستگاه تنفس را کاهش می‌دهد؛ تاثیر روی دستگاه حرکتی از دیگر خواص این دمنوش شفا بخش است که دردهای مفاصل را برطرف کرده و ضد رماتیسم است.

رازیانه روی دستگاه گوارش نیز تاثیر دارد و اشتها آور و مقوی معده است همچنین دارای فوایدی مثل از بین برنده نفخ و گاز معده، ملین و مسهل هم است،.

بر طرف کننده حالت تهوع و آشفتگی، پیشگیری از ابتلا به سرطان روده،  خلط آور، از بین برنده کرم روده کودکان و دمنوشی مفید برای  سوءهاضمه از دیگر خواص رازیانه محسوب می‌شود.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =