سازندگان واکسن نورا چه برنامه‌ای برای واکسینه کردن کودکان و زنان باردار دارند؟

میزان نوشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) به بیان توضیحاتی در خصوص برنامه واکسن نورا برای واکسینه کردن زنان باردار و کودکان پرداخت.

حسن ابوالقاسمی در پاسخ به این سوال که واکسن نورا چه برنامه‌ای برای واکسینه کردن کودکان و زنان باردار دارد؟، گفت: ما پیشنهاد کردیم که پروپوزالی را برای واکسینه کردن افراد ۱۲ تا ۲۰ سال در نظر بگیریم و فازهای اول و دوم را در این گروه‌های سنی داشته باشیم؛  اطمینان داریم که واکسن نورا برای افراد در این گروه سنی موثر است، اما باید بتوانیم این موضوع را در قالب فاز یک و دو مطالعات بالینی به اثبات برسانیم.

وی در خصوص برنامه واکسن نورا برای واکسینه کردن زنان باردار ادامه داد: برای برنامه ریزی در این خصوص باید به فاز سوم برسیم و خانم‌هایی که این واکسن را دریافت کرده و باردار شده اند را مورد مطالعه قرار دهیم تا بتوانیم بفهمیم که این واکسن چه تاثیری بر روی افراد باردار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) ضمن اشاره به اینکه در فازهای اول، دوم و ابتدای فاز سوم نمی‌توان این واکسن را بر روی زنان باردار امتحان کرد، افزود: باید وارد فاز سوم شویم و در آن مرحله خود به خود تعدادی از داوطلبان باردار می‌شوند و در آن صورت می‌توان تاثیر این واکسن را بر روی آن‌ها بررسی کرد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =