هشدار نصرالله نسبت به پشت‌پرده تلاش‌ها برای بحران‌سازی؛ نباید جنگ روانی و رسانه‌ای را دست‌کم گرفت

فارس نوشت: «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود در مراسم سومین شب ماه محرم ضمن هشدار درباره جنگ روانی، گفت، عده‌ای برای بحران در لبنان زمینه‌چینی می‌کنند.

بر اساس گزارش «العهد»، نصرالله در ادامه چند توصیه خطاب به مردم حامی مقاومت داشت، بر اهمیت صداقت در نقل واقعیت تأکید کرد و گفت: نباید بدون دلیل بر کسی افترا ببندیم یا به کسی اتهام بزنیم، نباید به کسی ناسزا بگوییم.

وی افزود، اختلاف‌نظر با دیگری به معنای هجمه به آن فرد نیست، انتقاد یک چیز است و حمله چیزی دیگر. هر کدام از روحانیون دینی یا اصحاب رسانه اگر درباره سیاست صحبت کردند حق پاسخ به آنها را داریم اما پاسخی بدون تعرض به آن شخص. ناسزا و توهین علامت ضعف است.

نصرالله گفت، از همه مسوولان، علما و غیره در حزب‌الله انتظار می‌رود اگر اتفاقی رخ می‌دهد توضیحی درباره آن ارائه کنند. نباید جنگ روانی و رسانه‌ای را دست‌کم گرفت.

دبیرکل حزب‌الله حامیان مقاومت را به «محکم‌سازی» در برابر جنگ روانی فراخواند و از اهانت به اشخاص در پی اختلاف‌نظر برحذر داشت.

وی تأکید کرد: کشور ما در مرحله حساس و ما در نبردی سخت و مرحله‌ای طولانی قرار داریم. حامیان مقاومت باید بیدار باشند، باید هر کدام سطحی از مسؤولیت را بر عهده داشته باشیم. هر انسانی که نظرش را می‌گوید احترامش محفوظ است و توهین به وی مجاز نیست.

اخیرا و پس از پاسخ راکتی حزب‌الله به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، «بشاره پطرس الراعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان در اظهاراتی علیه حزب‌الله از ارتش لبنان خواست جلوی این جنبش را بگیرد. این اظهارات الراعی ناراحتی حامیان مقاومت در لبنان را در پی داشت که در شبکه‌های اجتماعی نیز اثرات آن دیده شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته ابتدا از به صدا در آمدن آژیرهای هشدار در جولان و الجلیل فلسطین اشغالی (در مرز با لبنان) خبر دادند و سپس اعلام کردند که پایگاه صهیونیستی«هار دوف» هدف شلیک چندین راکت قرار گرفته است.

مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌الله» با صدور بیانیه‌ای این عملیات را بر عهده گرفت و  اعلام کرد، در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی)  با دهها راکت‌، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در «مزارع شبعا» هدف گرفته شد

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544389

برچسب‌ها