خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون طرح نظارت بر نمایندگان عملیاتی شدن نظارت بر امور نمایندگان را از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از مجلس هشتم دانست و اعلام کرد: اعضای کمیسیون بررسی کننده طرح نظارت بر نمایندگان به محض آنکه از محضر رهبری خارج شدند، در مجلس جلسه‌ای تشکیل دادند تا دغدغه‌های معظم‌له را هر چه سریعتر رفع کنند.

علی ادیانی‌راد با اشاره به موضوع‌های مطرح شده در دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری، گفت: رهبر انقلاب در بحث دیروز خود به موضوع نظارت بر امور نمایندگان اشاره داشتند و ما اعتقاد داریم یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از مجلس هشتم، بحث عملیاتی شدن نظارت بر امور نمایندگان است.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه و جویبار در مجلس افزود: مقام معظم رهبری با ادبیات و مطالب حکیمانه اشاراتی به بحث نظارت بر امور نمایندگان داشتند و فهم و برداشت ما از سخنان ایشان این بود که نسبت به روند کار نظارت بر امور نمایندگان رضایت کامل ندارند.

وی اظهار کرد: اعضای کمیته کمیسیون نظارت بر نمایندگان به محض آنکه از محضر مقام معظم رهبری خارج شدند، در مجلس جلسه‌ای تشکیل دادند تا دغدغه‌های مقام معظم رهبری را هر چه سریعتر عملیاتی کرده و نکته‌هایی که ایشان فرمودند؛ مبنی براینکه این نظارت باید درون‌مجلسی باشد و تاکید بر ضرورت عدم پیوند نمایندگان با کانون قدرت و ثروت و دیده شدن آن در طرح نظارت، در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر صریح بودن طرح نظارت بر نمایندگان، گفت: باید این طرح آنقدر شفاف، صریح، روشن و بدون ابهام باشد که شائبه رفتار صوری و یا بده‌بستان‌های دورن مجلسی بر این طرح سایه نیاندازد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان رهنمودهای رهبری را در کار خویش مدنظر قرار می‌دهند، اظهار کرد: اراده ما جدی است تا با همکاری نمایندگان در کارنامه خوب مجلس هشتم، طرح نظارت بر امور نمایندگان نیز مطرح شود و اینکه مقام معظم رهبری سال گذشته از مجلسی‌ها خواستند که بحث نظارت بر نمایندگان در مجلس هشتم طرح شود، به فال نیک می‌گیریم و آن را نشانه خوب و مثبتی می‌دانیم.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =