خانه ملت نوشت:

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس تخصیص بودجه و اعتبارات لازم به حوزه‌های علمیه را وظیفه دولت دانست و تأکید کرد: کمک به حوزه‌های علمیه موجب نخواهد شد که علما و حوزه‌ها از انتقادات سازنده خود نسبت به اقدامات نادرست دولت عقب نشینی کنند.

محمد تقی رهبر با اشاره به ادعاهای برخی افراد مبنی بر تخصیص بودجه ۷۶۰ میلیارد تومانی به حوزه‌های علمیه اظهار داشت: بودجه حوزه‌های علمیه در دو بخش مدیریتی و خدماتی به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پرداخت می‌شود و این بودجه در سال جاری حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

نماینده مردم اصفهان تخصیص بودجه به حوزه‌های علمیه را مانند سایر نهادهای مذهبی و آموزشی وظیفه دولت دانست و تصریح کرد: بودجه‌ای که به حوزه‌های علمیه داده می‌شود سرمایه کشور است و از جیب دولت خرج نمی‌شود که دولت بخواهد برای پرداخت آن منتی بر حوزه‌های علمیه و علما داشته باشد.

رهبر با بیان اینکه اینگونه ادعاها در راستای پنهان کردن مشکلات و نارسایی‌های سیاست‌های فرهنگی دولت مطرح می‌شود، تأکید کرد: ارائه کمک و تخصیص اعتبار کم یا زیاد به حوزه‌های علمیه کشور، موجب نمی‌شود که علما و حوزه‌های علمیه از انتقادات سازنده و به حقی که نسبت به دولت دارند، عقب‌نشینی کنند.

وی افزود: انتقاد وظیفه شرعی علما است و شأن حوزه‌های علمیه فراتر از آن است که دولت بخواهد به بهانه اعتبار و کمک، منتی بر حوزه و علما داشته باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از هزینه‌کرد بودجه‌های کلان در موارد نادرست و بی‌اهمیت ازسوی دولت، گفت: دولت بودجه‌های کلان این مملکت را در جشن نوروز و فیلم کیش و شورای ایرانیان خارج از کشور هزینه می‌کند و در مقابل این حجم عظیم هدررفت  سرمایه ملی، حتی تخصیص ۷۶۰ میلیارد تومان به حوزه‌های علمیه اندک و ناچیز است.

رهبر در پایان تأکید کرد: دولت هرگز اجازه ندارد، به بهانه اعتبار و بودجه به انتقادات علما بی‌توجهی کند و حوزه‌های علمیه همچون همیشه انتقادات سازنده خود را نسبت به اقدامات نادرست دولت به طور جدی پیگیری خواهند کرد.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =