۸۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال همدان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر دوز اول و ۷۰ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را در این استان تزریق کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ دکتر محمد خزاعی، معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اعلام این خبر افزود: مرکز  خودرویی تزریق واکسن که از روز پنج شنبه در همدان راه اندازی شده، به طور میانگین روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر را در مقابل کرونا واکسینه می کند.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۲۶ درصد جمعیت هدف استان همدان و ۸۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال همدان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند، گفت: پایگاه خودرویی واکسیناسیون کرونا با تزریق واکسن به رانندگان تاکسی و سرویس حمل و نقل درون شهری آغاز شده و در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر فعال است.

معاونت بهداشتی استان همدان اضافه کرد: تیم‌های پزشکی در این محل مستقر بوده و پیش از تزریق واکسن اقدام به معاینه اولیه و دریافت شرح حال از افراد کرده و در صورت داشتن سابقه و علائم بیماری این قبیل افراد واکسینه نمی‌شوند.

دکتر خزاعی با اشاره به اینکه در حال حاضر به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در یکماه اخیر شمار بیماران کرونایی، بستری‌های مثبت و فوتی‌ها در استان رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: مدل‌های اپیدمی گویای این است که شمار متوفیان ناشی از بیماری کرونا در هفته‌های آینده به شدت افزایش می‌یابد و این روند نگران کننده است.

این مدیر ارشد بهداشتی استان اظهار داشت: با توجه به ازدحام بیمار در بیمارستان ها، دستگاه‌ها امکان و ظرفیت کافی برای تمهید و تجهیز و ایجاد اکسیژن کافی ندارند.

وی از مردم خواست تا از حضور در اماکن شلوغ، رستوران ها، فست فودها و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند و با استفاده از ماسک برای محافظت از خود و رعایت فاصله فیزیکی از بُردن کودکان به اماکن پر تردد پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: هر چند همدان رکورد تزریق روزانه ۱۵ هزار دوز واکسن را پشت سر گذاشته، اما واکسیناسیون الان کمکی به کنترل پیک کرونا نمی‌کند چراکه اثر واکسیناسیون بسته به نوع واکسن سه تا چهار ماه دیگر مشخص می‌شود.

 ۸۱ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال همدان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =