تجهیز صنایع یزد، به نیروگاه های خود تامین برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد گفت: سال آینده تمامی صنایع کوچک و بزرگ به نیروگاه های خود تامین برق مجهز می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ «ابوالفضل اسدی» در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش استان برای تامین برق پایدار، اظهار کرد: استان یزد در سال گذشته با رشد بار ۹ درصدی و رشد سه درصدی فروش انرژی نسبت به سال ۱۳۹۸ مواجه بوده است.

وی با بیان این که ۷۵ درصد برق مصرفی استان صرف صنعت و هفت درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، جمع کل فروش در این حوزه ۱۰ هزار مگاوات ساعت اعلام کرد و گفت: یزد در بخش فورش انرژی رتبه دوم کشور را دارد.

وی پیک بار امسال را ۱۹۸۰ مگاوات پیش بینی کرد و گفت: با اقدامات پیک زایی استان تاکنون پیک بار استان ۱۹۶۵ مگاوات بوده است.

اسدی از جمله این اقدامات به اصلاح تعرفه صنایع، ایجاد مرکز خلاقیت، واگذاری امور به بخش خصوصی، طرح ملی استفاده بهینه از تجهیزات حوزه برق استان و طرح بهینه‌سازی خانه به خانه ذکر کرد.

وی همچنین اظهار کرد: برای برون رفت از چالش خاموشی‌های استان اقدامات متعددی از جمله جابجایی ساعات کار اداری، پایش آنلاین مصارف اداری و حتی بخش خانگی، تشویق کاهش مصارف چاههای کشاورزی و همچنین مشترکان خانگی را نیز در دستور کار قرار دادیم.

اسدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوشبختانه در سال گذشته علی رغم تحریم‌ها و فشار اقتصادی ۱۹ طرح در حوزه برق استان با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفته و امسال نیز افتتاح و بهره‌برداری از چهار طرح از جمله نیروگاه خورشیدی ۱۰مگاواتی کوشک را در کمترین زمان ممکن به عنوان طرحهای تکلیفی پیک بار تابستان ۱۴۰۰ شاهد بودیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1544962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =