رئیس مجلس بار دیگربر لزوم رعایت قوانین از سوی دولت تاکید کرد و گفت که با اتمام حجت مقام معظم رهبری، تخطی از قانون قابل اغماض نیست.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در نطق صبح امروز خود با اشاره به دیدار نمایندگن با مقام معظم رهبری، این دیدار را پر دستاورد خواند و گفت: ما سخنان ایشان را مبنای عمل خویش در آینده قرار می دهیم.

به گفته وی، ستایش عملکرد مجلس هشتم از سوی رهبری انقلاب، پشتوانه موثری برای ادامه فعالیت نمایندگان خواهد بود.

رئیس مجلس افزود: برخلاف آنچه که در برخی اظهارات «خرد نگری» و «منطقه گرایی» را به مجلس منتسب می​کنند، ستون فقرات مجلس را مسائل ملی و کلان کشورتشکیل می​دهد.

لاریجانی ادامه داد: حضرت آیت الله خامنه​ای قانون را فصل الخطاب دانستند و همگان مخصوصا دولت را به اجرای قانون امر کردند. البته مراعات اجرائیات هم توضیح مشخصی بود که نمایندگان در تصویب قوانین به آن توجه خواهند کرد.

رئیس مجلس تاکید کرد: پس از بیان اتمام حجت ایشان، تخطی از قانون بهانه پذیر نبود و قابل اغماض نیست.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری بر رعایت تقوای جمعی خاطر نشان کرد: پرهیز از غیبت و تهمت و افترا گام اولیه مقوله تقوای جمعی است. بسیاری از درگیریها و مشاجرات کنونی میان احزاب و گروه​ها به دلیل عدم رعایت این تقوا است.

به گفته وی، تذکر رهبری در این قالب نیاز به بازنگری در مراودات داخل تشکیلات و احزاب را نمایان می​کند و باید مبنای رفتاری کسانی قرار بگیرد که در راس امور در کشور هستند.

لاریجانی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر برگزاری انتخاباتی آزاد به عنوان نماد مردم سالاری دینی و عدم دخالت قدرت و ثروت در مناسبات انتخابات، یادآور تاثیر ولایت فقیه در حفظ حقوق ملت بود که امام (ره) در خصوص آن گفته بودند که ولایت فقیه ضد دیکتاتوری است.

رئیس مجلس ادامه داد: دستگاه اجرایی می‌طلبد با کمال دقت بستر صیانت از آرای مردم را فراهم آورد و مجلس نیز یک سازوکاری را در این رابطه طراحی نماید. البته مناسب است که مجلس هم سازوکاری را برای این کار (برگزاری انتخاباتی سالم) تنظیم کند.

وی همچنین از نمایندگان خواست تا در تصویب طرح نظارت بر نمایندگان، نظرات رهبری را لحاظ کرده و هرچه سریعتر برای بررسی مجدد آن را به مجلس ارائه دهند.

لاریجانی در پایان گفت: نمایندگان از توصیه​های بکر رهبری سپاسگذار و از خدواند طول عمر با عزت برای حضرتشان خواستار است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    0 0
    اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای
  • بدون نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۰
    0 0
    بي‌سواد. سپاسگزار نه سپاسگذار!!!
  • بدون نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۲
    0 0
    بي اعتنايي شما براي درج نظرات مخاطبانتان شرم آور است