۱ نفر
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
آخرین وضعیت بازگشایی مهدهای کودک

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با وجود رایزنی برای واکسیناسیون مربیان مهدهای کودک بازگشایی را منوط به رنگ بندی شهرها دانست.

علیرضا حاجیان معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، درباره صدور مجوز برای مهدهای کودک و فعالیت قانونی این مراکز با اشاره به اینکه در بدو شروع به کار سازمان تعلیم و تربیت کودک با چند نوع مجوز و مهد کودک مواجه هستیم، بیان کرد: برخی مهدهای کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که مجوزهای آن‌ها به قوت خودش باقی است تا سازوکار اجرایی سازمان شکل گیرد و بر این اساس صدور مجوز تا پایان سال ۱۴۰۲ تمدید خواهد شد.

او ادامه داد: علاوه بر این برخی پیش دبستانی‌ها هم تحت نظارت و پوشش آموزش وپرورش داریم برخی هم توسط بعضی نهادها مانند سازمان تبلیغات، شهرداری و ... راه اندازی شدند که در مجموع حدود ۱۴ نهاد می‌شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه هنوز سازوکار جدید برای صدور مجوز مهدکودک در سازمان تعلیم و تربیت را نداریم، گفت که در شرایط کنونی در حال تامین و تدوین زیرساخت‌های اولیه هستیم.

به گفته حاجیان‌زاده چنانچه با مواردی مواجه شویم که مهدکودکی بدون مجوز فعالیت کند، کاملا خلاف قانون است و حتما با آن واحد برخورد جدی خواهد شد.

او در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه خاناوده‌ها چطور از صدور مجوز مهدکودک فرزند خود آگاه باشند، بیان کرد: اکثر مهدهای کودک مجوز دارند و این موضوع در تابلوی مهد با شماره مجوز لحاظ می‌شود البته برخی مهدهای کودک هم، مانند مهدهای قرآنی داریم که تحت پوشش نهادهایی، چون بسیج هستند و اگر مردم علاقه‌مند باشند فرزندشان در این مهدها باشد، نمی‌توانیم مانع آن باشیم.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت با بیان اینکه تحت پوشش بردن تمام مهدهای کودک از طریق این سازمان کاری زمان بر است، اظهار کرد: این کار نیازمند زمان مقتضی است تا دستورالعمل‌ها تدوین و پیاده سازی شوند.

حاجیان زاده با یادآوری اینکه طی سال گذشته مهدهای کودک به دلیل کرونا تعطیل بوده اند، گفت که امسال با توجه به رنگ بندی شهرها مهدهای کودک بازگشایی خواهند شد و برای واکسیناسیون حدود ۲۰۰ هزار مربی و کادر آموزشی مهدها هم رایزنی‌های لازم انجام شد.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1545861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =