۰ نفر
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
عمران خان: طالبان تعهد دهد

فارس نوشت: در نشست کمیته امنیت ملی پاکستان با موضوع تحولات افغانستان تأکید شد طالبان و دیگر گروه‌ها باید تعهد بدهند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری از جمله پاکستان استفاده نمی‌شود.

جلسه کمیته امنیت ملی پاکستان به ریاست «عمران خان» نخست وزیر برگزار شد که در آن شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش ، شیخ رشید احمد وزیر کشور ، پرویز خطک وزیر دفاع، شوکت ترین وزیر دارایی و برخی دیگر از مقامات مهم کشوری و نظامی در آن شرکت کردند.

در پایان این نشست، بیانیه‌ای رسمی صادر شد که بر اساس آن وضعیت افغانستان و پیامدهای آن برای پاکستان و استراتژی های آینده مورد بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: پاکستان متعهد به حل و فصل سیاسی و همه جانبه مسائل افغانستان با حضور همه گروه‌ها در این کشور است و از همه طرف‌ها می خواهد به حاکمیت قانون احترام و از حقوق اولیه انسانی همه افغان‌ها محافظت کنند.

بر اساس این بیانیه، شرکت کنندگان اعلام کردند همه باید اطمینان حاصل کنند که خاک افغانستان توسط هیچ سازمان یا گروه تروریستی علیه هیچ کشوری مورد استفاده قرار نمی گیرد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان صلح و آرامش خود را از همسایه خود می خواهد؛ پاکستان از درگیری‌های افغانستان ده ها سال تحت تأثیر قرار گرفته و متعهد به حل سیاسی جامع مشکل این کشور است.

در این نشست همچنین وضعیت کلی منطقه مورد بررسی قرار گرفت و شرکت کنندگان گفتند جامعه بین الملل نیز باید به فداکاری های انجام شده در چهار دهه گذشته اذعان کند.

این کمیته اعلام کرد هیچ گاه راه حل نظامی برای مناقشه افغانستان وجود نداشته و مذاکره زمانی امکان پذیر است که نیروهای ایالات متحده و ناتو در افغانستان حضور داشته باشند. زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین المللی برای تضمین یک سیاست جامع سیاسی با یکدیگر همکاری کنند.

در این نشست، نخست وزیر دستور داد تمام امکانات لازم برای همه دیپلمات ها، روزنامه نگاران و کارکنان سازمان های بین المللی که افغانستان را ترک می کنند ، فراهم شود.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1545962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =