۵ نفر
۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
ایران-سوریه خارج از ورزشگاه آزادی؟

یک روزنامه سوری از احتمال برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال این کشور مقابل شاگردان دراگان اسکوچیچ در ورزشگاهی غیر از آزادی تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روزنامه «البعث» سوریه در شماره امروز (سه‌شنبه) خود، با انتشار گزارشی پیرامون آخرین وضعیت تیم ملی این کشور و نخستین مسابقه برابر تیم ملی ایران نوشت: با توجه به فراهم نشدن امکانات VAR در ورزشگاه آزادی، ممکن است بازی مقابل ایران در مکانی غیر از ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.

در این گزارش ابتدا پیرامون آخرین وضعیت تیم ملی سوریه آمده است: فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌‎ای، برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم ملی در اردن را رد کرده است، چرا که در فرصت کوتاه باقیمانده، امکان برگزاری این اردو با حضور 60 بازیکن، تهیه ویزا و سایر ملزومات موردنیاز برای سفر به اردن وجود نخواهد داشت. همچنین فهرست تیم ملی برای دو مسابقه ابتدایی برابر ایران و امارات هنوز نهایی نشده است.

البعث همچنین نوشت: در این مقطع امکان دعوت از بازیکنان جدید و تازه‌وارد وجود نداشت، خصوصاً با توجه به اینکه تنها 15 روز تا اولین بازی باقی مانده است. با این وجود، تعداد کمی از بازیکنان دورگه که اصالت سوری دارند، در فهرست تیم ملی قرار می‌گیرند. گفته می‌شود در صورت فراهم شدن شرایط موردنیاز و پرواز به دوحه، امکان برگزاری اردوی تیم ملی سوریه در قطر وجود دارد و در غیر این صورت، اردوی آتی در دمشق برگزار خواهد شد.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: کنفدراسیون فوتبال آسیا محل برگزاری دیدار برابر ایران را ورزشگاه آزادی تهران اعلام کرده است، اما احتمالاتی درباره تغییر محل برگزاری مسابقه به دلیل عدم تأمین شرایط استفاده از تجهیزات VAR مطرح شده است. با توجه به اینکه استفاده از این سامانه یکی از شروط اصلی میزبانی از مسابقات مرحله نهایی دور مقدماتی است، ممکن است این مسئله موجب شود AFC محل برگزاری مسابقه دو تیم را تغییر بدهد.

روزنامه البعث سوریه در حالی این احتمال را مطرح کرده است که گفته می‌شود با وجود توصیه کنفدراسیون به استفاده از سامانه VAR در این مرحله، این موضوع یکی از شروط اساسی و الزامی AFC به شمار نمی‌رود و موجب سلب حق میزبانی نخواهد شد. موضوعی که در اطلاعیه امروز فدراسیون فوتبال هم به آن اشاره شد.

بیشتر بخوانید: عربستان میزبان مراحل بعدی لیگ قهرمانان /عکس

253 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1545976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =