علم‌الهدی: اگر انسان‌ها می‌توانستند بینش صحیح داشته باشند این همه انسان ظالم وجود نداشت

فارس نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این مشکلاتی که برای جامعه جهانی به وجود آمده برای این است که انسان‌ها بینش غلطی را پیش گرفتند و اگر انسان‌ها می‌توانستند یک بینش صحیح و بدون انحراف داشته باشند این همه انسان ظالم ستمگر و ظلم و جور وجود نداشت.

سیداحمد علم الهدی، ظهر تاسوعای حسینی در جوار مضجع شریف امام رضا(ع)، با بیان اینکه ویروس کرونا اجازه نداد خوب محرم امسال را درک کنیم، اظهار کرد: ارزشمندترین عرض ارادت‌ها به ساحت ولایتمدار اولیاء الله، عشق و محبت آمیخته با معرفت‌شناسی است و تنها عشق مبتنی بر احساسات متوهمانه در ساحت این بزرگواران ارزشی ندارد و باید همراه با شناخت، مانند عشق حضرت ابوالفضل(س) نسبت به امام حسین(ع) باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه عزای ما برای شهادت کسی است که به درگاه الهی مقرب بوده است و ما برای زیبایی یا زور و بازوی حضرت عباس(ع) عزاداری نمی‌کنیم، متذکر شد: راه شناخت قمر بنی‌هاشم، توضیح معصوم است، امام صادق(ع)، در یک حدیث ۲ ویژگی برای حضرت عباس یاد می‌کنند، ویژگی اول ایمان مقاوم و شکست ناپذیر و دوم بصیرت نافذ حضرت ابوالفضل است.

وی با بیان اینکه دیدن ما بر ۲ قسم انفعالی و ارادی است، ادامه داد: دید انفعالی یعنی بی‌اراده چشم ما به چیزی میفتد و در این دید انفعالی چیزی نظر انسان را جلب می‌کند و می‌تواند عشق و انزجار به وجود آورد، اما یک زمان ما دید ارادی داریم؛ یعنی در جمع به دنبال مقصود خود می‌گردیم‌.

علم الهدی تشریح کرد: بینش ما که مربوط به فکر ماست هم بر ۲ قسم انفعالی و ارادی است، افکار مختلفی در زندگی روزمره به سراغ انسان می‌آید که این فکر انفعالی است، اما تحقیق و کتاب خواندن، یک بینش ارادی است و با اراده خود فکر و تحلیل می‌کنید؛ اما هر بینش ارادی را نافذ البصیره نمی‌گوییم.

علم‌الهدی: اگر انسان‌ها می‌توانستند بینش صحیح داشته باشند این همه انسان ظالم وجود نداشت

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه بینش می‌تواند برای انسان تولید خط کند، تکمیل کرد: این مشکلاتی که برای جامعه جهانی به وجود آمده برای این است که انسان‌ها بینش غلطی را پیش گرفتند و اگر انسان‌ها می‌توانستند یک بینش صحیح و بدون انحراف داشته باشند این همه انسان ظالم ستمگر و ظلم و جور وجود نداشت.

وی با اشاره به داستانی از یکی از سپاهیان حضرت علی(ع) و عمار یاسر(از یاران صالح امیرالمومنین (ع))، تصریح کرد: در کنار پیامبر و امیر المومنین (ع) هم کسانی بودند که منحرف می‌شدند؛ بصیرت در جریان هدایت کردن و نافذ البصیره به قول سید الشهدا (ع) این است که یک بینش خط خود را پیدا کند و مسیر خود را ادامه دهد؛ همچنین در جریان جهاد و خیر شرکت کند.

علم الهدی عنوان کرد:در کربلا، لشکر عمر سعد با بینش ارادی، مخالف امام حسین(ع) ایستاده بودند، همه به دنبال این بودند که به چیزی برسند، انسان نافذ البصیره در خیرات دنبال خط خود می‌گردند، کسانی که در رکاب پیامبر می‌جنگیدند و در کربلا مقابل امام حسین (ع) بودند، بصیرت نافذ نداشتند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در زمان غیبت ما باید بصیرت خود را برای پیدا کردن راه نائب امام زمان(عج) استفاده کنیم، ادامه داد: قمر بنی هاشم در همه چیز با امام حسین یکی است و زاویه ندارد، ابوالفضل واقعا وابستگی‌اش به امام حسین(ع) مثال زدنی بود، حضرت عباس در حس هم با امام زمان خود نمی‌خواست زاویه داشته باشد پس وقتی به نهر آب رسید مشک را پر آب کرد و خودش آب نخورد چرا که امام زمانش هم تشنه بود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1546244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =