شایعه سازی علیه دولت رئیسی در فضای مجازی /با فاجعه مسکن روبرو هستیم

یک نماینده موافق کابینه پیشنهادی رئیسی گفت: کابینه دولت سیزدهم از تیمی با تجربه با رویکرد جوان گرایی، تیم اقتصادی هماهنگ و بهره مندی از وزرای کارآزموده گذشته تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رحیم زارع در موافقت با کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم، گفت: از دیدگاه همکارانی که به جوان گرایی در چینش وزرای پیشنهادی نقد وارد می کنند تعجب می کنم، امروز نتایج سوءعملکرد پیران باتجربه در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و صنعتی را می بینیم.

وی ادامه داد: تا چه زمانی می خواهیم به این سیکل باطل جابه جایی وزرای پیر، خسته و ناکارآمد ادامه دهیم باید اجازه دهیم دیدگاه هایی جدید و اقدامات و نظراتی نو در ابتدای گام دوم انقلاب اجازه ظهور پیدا کنند.

این نماینده مجلس افزود: فراموش نکنید که آقای رئیسی دولت را در شرایطی تحویل می گیرد که با کسری بودجه، بحران کرونا، تورم بالای ۴۰ درصد، وضعیت نابسامان صندوق ها و بیمه ها، تورم تجمیعی نقطه به نقطه چندصد درصدی، بیکاری، مشکلات بورس و بحران آب و خشکسالی و همچنین تحریم مالی شدید مواجه است.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گذشته با تمام اتفاقات و تاثیرش بر آینده رخ داده و اکنون باید به دنبال سهم فرزندانمان از آینده باشیم، برای این مهم به عزم ملی نیاز داریم.

وی ادامه داد: در برنامه های دولت سیزدهم موضوع سلامت و مبارزه با کرونا در اولویت قرار گرفته و همچنین در حوزه کشاورزی، امنیت غذایی براساس طرح کامل تدوین شده با محورهای حفظ حداکثری منابع آب و خاک، عدم وابستگی به صادرات، محصولات کشاورزی با پیگیری های آقای ساداتی نژاد عملی خواهد شد. از طرفی موضوع انرژی، استفاده از میادین مشترک نفتی وگازی در برنامه های وزیر پیشنهادی نفت قرار داشته و با جدیت پیگیری می شود.

زارع تصریح کرد: کابینه دولت سیزدهم از تیمی با تجربه با رویکرد جوان گرایی، تیم اقتصادی هماهنگ و بهره مندی از وزرای کارآزموده گذشته تشکیل شده است لذا از نمایندگان می خواهم به شایعه سازی های فضای مجازی علیه دولتی که با چالش های زیادی مواجه است توجهی نکنند. امروز با فاجعه مسکن و مشکلات عدیده ای در معادن مواجه هستیم که بهبود این وضعیت نیازمند استفاده از جوانان با تجربه بوده از این رو معتقدم که تیم وزرای دولت سیزدهم از افرادی انقلابی و کارآمد تشکیل شده و می توانند برای بهبود وضعیت فعلی کشور گام های موثری بردارند.

انتظار می رفت از بانوان استفاده بیشتری در حکمرانی صورت می گرفت

همچنین علیرضا ورناصری قندعلی در موافقت با کلیات برنامه و وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، گفت: علت اصلی برای موافقت با سیاست های کلی دولت نگاه عدالت محور و برنامه های ارائه شده از جانب وزرا و همچنین عملکرد رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز مسائل اصلی کشور ناشی از تحریم، کمبود منابع و نبود خط و مشی نیست، چرا که طی چهل و چند سال گذشته، ۶ برنامه توسعه ای را پشت سر گذاشته ایم، اما نقطه مغفول برنامه های توسعه ای در کشور ما که در عملکرد دولت های پیشین نیز هویدا است، نادیده گرفتن بخشی از توانمندی و ظرفیت های اصلی کشور است.

شایعه سازی علیه دولت رئیسی در فضای مجازی /با فاجعه مسکن روبرو هستیم

وی اضافه کرد: علت اینکه امروز در حوزه اقتصاد با پیچیدگی های بسیاری از جمله تورم ۵۰ درصدی مواجهیم، این است که به توانمندی های کشور در این حوزه توجه نشده است. در استان های مختلف ظرفیت هایی وجود دارد که باید مورد توجه چشم بینای برنامه ریزان قرار گیرد، چنانچه این امر محقق شود، نه تنها ایران، بلکه می توانیم خاورمیانه را تحت تاثیر این ظرفیت ها قرار دهیم.

ورناصری با اشاره به وعده احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد که فردی عملگراست، گفت: امیدواریم با حضور ایشان، نظام بودجه ریزی کشور به ویژه بودجه شرکت های دولتی مورد بازنگری قرار گیرد، اکثر حوزه های کشور نیازمند راهبری و فرماندهی افراد پاک دست و خدوم و متخصص است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خوزستان  در مجلس تصریح کرد: در حوزه راه ها، مشکلات بسیاری وجود دارد، اما با توجه به اینکه فرد کارآموزده ای مانند رستم قاسمی برای این حوزه انتخاب شده، امیدواریم که بر مشکلات و معضلات این حوزه فائق آییم. به ویژه توجه بر مناطق محروم و بافت فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خام فروشی را معضل دیگر امروز کشور برشمرد و گفت: از آقایان اوجی و فاطمی امین وزرای پیشنهادی نفت و صمت وعده گرفتیم تا با گسترش صنایع پایین دستی از خسارت خام فروشی جلوگیری کنیم. بخش اعظمی از بیکاری می تواند با همین راهکار حل و فصل شود.

این نماینده مردم در مجلس انتخاب وزیری جوان برای وزارت ارتباطات را انتخابی شایسته دانست و گفت: بسیاری از مسائل حوزه انتخابیه با بکارگیری سامانه های نوین در این حوزه حل و فصل شد. امیدواریم این رویکرد در وزارت ارتباطات ادامه داشته باشد. لازم به ذکر است که امروز حدود ۳ میلیون دانش آموز به دلیل فراهم نبودن مسائل زیرساختی از نعمت آموزش مجازی محروم هستند. دانش آموزان این مناطق باید با نگاه انقلابی و جهادی مورد توجه قرار گیرند.

ورناصری خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: انتظار داریم آنچه را که دیگران شعار دادند، شما در همان سال نخست به سرانجام برسانید. مردم به من، شما و وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم بسیار امید بسته اند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس یازدهم گفت: توانمندی های منحصربه فردی در ۱۵ کشور حاشیه ایران وجود دارد که می تواند راه میانبری برای خنثی سازی تحریم های ظالمانه دشمن باشد. دیپلماسی باید در حوزه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.

ورناصری با بیان اینکه نخبگان بسیاری در بین جوانان و بانوان وجود داشتند که انتظار می رفت از بانوان استفاده بیشتری در حکمرانی صورت می گرفت، درباره مسائل استان خوزستان گفت: استان خوزستان پیشران امنیت و اقتصاد ایران است، نباید با وجود این همه ظرفیت و ثروت بااین مشکلات دست و پنجه نرم کند.

وی تصریح کرد: خطاب به شما و وزیر نیرو، بی تعارف گفته ایم و باز تکرار می کنیم که سیاست های غلط وزارت نیرو طی ۴۰ سال گذشته باعث به وجود آمدن تنش آبی در خوزستان شده است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس یازدهم عنوان کرد: همانطور که خودتان عنوان کردید ما نیز به عنوان برادر کوچک شما تاکید می کنیم تا زمانی که در مدار منویات مقام معظم رهبری، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن بمانید، در خدمت شما خواهیم بود.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1546946

برچسب‌ها