مخالفان باغگلی: آدمی را که آموزش ندیده برای جنگ فرستادید؟/ او نمی‌تواند حتی مدیر مدرسه باشد

دو نماینده مخالف دیگر با باغ گلی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به بیان سخنان خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جریان بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، دو نماینده مجلس دلایل مخالفتشان با وزارت حسین باغگلی را بیان کردند.

سید کاظم دلخوش، مخالف: به خاطر دولت با این وزیر مخالفیم
-مجلس و مردم دغدغه دارند چون رییس جمهور را ناجی خود می بینند. اگر مخالفیم به جهت جوان بودن وزیر آموزش و پرورش نیست. مگر بین وزرای پیشنهادی دیگر آدم جوان نیست؟ چرا با او مخالفت می شود؟ چون دوست داریم برای دولت بهترینها اتفاق بیفتد و دشمنان سواستفاده نکنند.
-آنهایی که انگ مخالفت می زنند، تناقضگویی دارند. آموزش و پرورش ۵۰ میلیون خانواده دارد. ۱۵ میلیون دانش آموز، ۲ میلیون معلم و فرهنگی فرهیخته و بازنشستگان، خانواده هایی که تحت پوشش فرهنگیان هستند لااقل ۵۰ میلیون نفر می شوند. 
-مگر می شود وزیر آموزش و پرورش با این تعداد افراد در هیات وزیران جایگاه پایینی داشته باشد و نتواند حرف بزند؟ بحث جوان بودن نیست. آدمی که آموزش ندیده برای جنگ فرستادید؟ آدمهای پخته ای داریم که می شود از آنها استفاده کرد. از برادری استفاده کنیم که در بدنه دولت نبوده و در آموزش و پرورش نبوده است؟
-گزارش کمیسیون قابل انتقاد است. باید آرامتر می نوشتند. باید وزیر پیشنهادی توجه داشته باشند وقتی آدمهای باتجربه و پخته وجود دارد، ما داریم به بیرون از تشکیلات آموزش و پرورش رای دهیم، توهین به آموزش و پرورش است.
-آقای رییس جمهور گفتند ایشان از مهد کودک به بالا تدریس کردند. من به عمرم ندیدم مهدکودک را مردها بچرخانند. خانمها می چرخانند. ایشان اعتراف کرده ۳ سال در دبستان کار کردم. او مشاور خوبی است و کسی مخالف مشاور بودن او نیست. دوبیتی ام را نمی خوانم که به او بی احترامی نشود.
-اگر مدیر کل بخواهید انتخاب کنید سابقه کارش را نگاه می کنید که باید ۱۰ سال سابقه داشته باشد. ایشان اصلا سابقه ندارد. 
-الان در بحث مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان وزارت موفق نبوده است. مجلس می خواهد همراه دولت طوری کار کند که حق و حقوق معلم با استاد دانشگاه یکسان شود. آقای باغگلی تجربه و تخصص ندارد و نمی تواند در تامین معاش زندگی فرهنگیان کار کنند. او بیاید در مشاوره ها کار کند و نتیجه بگیرد.
-او کمترین امتیاز را در بین وزرای پیشنهادی با ۵۰ و نیم امتیاز گرفت. او در بین ۹ شاخص وزرا، تنها ۲ شاخص را دارد. تنها ۱۵ بند برنامه از ۴۵ شاخص او با اسناد بالادستی مطابقت دارد. انطباق برنامه های او با سیاستهای کلی نظام بسیار کم است. انطباق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ندارد.
-کشتی بزرگی که ۲ میلیون فرهنگی و بازنشسته و ۱۵ میلیون دانش آموز دارد، ناخدای باتجربه و کننده کار می خواهد. امروز آنها نظاره گر هستند. مگر اینجا جبهه است؟ باید در تجربه کاری او نگاه کرد. ایشان سابقه یک روز مدیریت در دستگاه های دولتی کشور را ندارد. 
-در بین فرهنگیان کس دیگری نیست؟ اگر نباشد مخلص او هم هستیم. ولی وقتی هست، چرا اینکار را کنیم. ایشان حتی نمی تواند مدیر مدرسه باشد. مگر دوشغله ها را نگفتید که نباید در بخش خصوصی باشند؟ برادر عزیز، ضمن احترام به شما و رییس جمهور، می خواهیم آقای رییسی سربلند باشد ولی احساس می کنیم برداشت او اشتباه است. یک فرهنگی بگوید در سامانه مشورت با آقای رییسی گفتیم او به درد این کار بخورد. از مجلس هم نظرخواهی نشد. از او خواهش می کنم کنار بکشند. 

جعفر قادری، مخالف: او با وتو وارد مجتمع فرهنگی رضوی شد
-وزارت آموزش و پرورش اقتصادی نیست ولی گردش مالی بالایی دارد. صندوق ذخیره فرهنگیان، کلاسهای کنکور، تقویتی را ببینید. مجموعه این فعالیتها مدیری را طلب می کند که سابقه کار مدیریتی داشته باشد.
-وزارت آموزش و پرورش مدعی است نیروی انسانی وزارتخانه های دیگر را تامین می کند. پس ما چرا نیرو از بیرون می آوریم که نه تجربه و نه تخصص دارد و نه حرفی برای گفتن دارد.
-ایشان در دانشگاه رتبه استادیاری دارد و هنوز نتوانسته است پایه سنواتی خود را بگیرد. چطور در تعلیم و تربیت حرف برای گفتن دارد؟
-در هیات مدیره مجتمع فرهنگی رضوی او را نپذیرفتند و با وتو او را وارد کردند و با وتو ادامه کار دارد. 
-ایشان شاید با آقای رییسی نزدیک باشد ولی این شرط لازم و کافی نیست. باید به وزارتخانه مسلط باشد. بحث رتبه بندی، معیشت فرهنگیان و اجرای سند تحول نیاز به نیروی کارکشته دارد. 
-کوچکترین اشتباه وزیر می تواند برای نظام و کشور هزینه درست کند. اینجا محل آزمون و خطا نیست. مگر ما با وزرای دیگر جوان مخالفیم؟ اینجا صحنه ای مهم است که با معیشت معلمان سر و کار دارد.
-ایشان در این مدت حاشیه های زیادی داشت. حجم پیامکهایی که به نمایندگان منتقل شده نشان دهنده این است.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1547003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =