نماینده موافق وزیر بهداشت: در برنامه او دو شیوه مواجهه لاک‌دان و واکسیناسیون مورد توجه قرار گرفته است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی صلاحیت بهرام عین‌اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار جلسه امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت. سخنان نمایندگان موافق حضور بهرام عین الهی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

خلاصه سخنان خلیل بهروزی فرد نماینده موافق: او رییس بسیج پزشکان است
-دکتر عین الهی شخصیتی انقلابی و رزمنده دفاع مقدس و رییس جامعه بسیج پزشکان کشور و دارای صلاحیت علمی و حرفه ای و دارای سوابق درخشان است. او تفکر توسعه ای دارد. بسیاری از دانشکده های پزشکی در دوره ایشان شکل گرفته و جایگاه آموزش بهداشت و درمان را ارتقا می دهد.
-۹۱ درصد برنامه های او بر اساس ارزیابی معاونت نظارت مجلس در تطبیق یا همسو با اسناد بالادستی است. تنها ۹ درصد احکام اشاره نشده که نسبت به میانگین ۱۵ درصد وزرای پیشنهادی رقم قابل قبولی است.
-اولویت دادن به مسایل سلامت و مقابله با بیماری کوید ۱۹ از محاسن و ضروریات برنامه اوست. متاسفانه مردم عزیزمان به سبب امواج متعدد این ویروس صدمات زیادی دیده اند.
-در برنامه او دوشیوه مواجهه لاک دان (تعطیلی سراسری) و واکسیناسیون مورد توجه قرار گرفته است. نقش بیمه ها برای مهار گرانی داروهای خاص در برنامه های او موردتوجه قرار گرفته است. 
-نگاه عادلانه به تجهیزات پزشکی و مدرن سازی آنها و توجه به نیروی انسانی کارامد و حل موضوع تعدد و تنوع نیروهای انسانی شاغل یکی از خواسته های عمومی است.
-ترجیح واضح و روشن بهداشت بر درمان و توجه به نظام مراقبتهای بهداشتی و درمانی و توجه به خودکفایی کشور در ملزومات پزشکی و واکسن در برنامه های او دیده می شود. توجه به توزیع عادلانه بودجه و پزشک متخصص به مناطق محروم و توزیع لوازم و تجهیزات پزشکی و خانه های بهداشت در سطح مناطق کمتر توسعه یافته در این برنامه موجود است. 
-امیدواریم به برادر رزمنده دوران دفاع مقدس که سالها در جبهه جنگ حضور داشتند و همانجا مسئولیت خطیر بهداشت و درمان را در خطوط مقدم جبهه مدیریت می کردند رای قاطع بدهیم.


خلاصه اظهارات سیدجلیل میرمحمدی میبدی نماینده موافق:
-اتفاق خوبی امروز برای دکتر عین الهی می افتد و شما باید پاسخگوی ۸ سال گذشته هم باشید و بحث استیضاح شما مطرح است. همه مواردی که دوستان مخالف گفتند به طرح تحول سلامت برمی گردد. همه اینها را باید جای دیگر باید توجه کنید.
-من از یک آدم معصوم دفاع نمی کنم. کسی که ۴۰ سال مدیریت کرده مگر می تواند نقطه ضعف نداشته باشد؟ همه نقطه ضعف داریم ولی آدم بسیجی، جهادی که ۳ سال در خط مقدم بوده و ۷ سال در بحث درمان جانبازان بوده است. 
-آقای دکتر مخبر، بحث کرونا قرار نیست توسط یک وزارتخانه حل شود. این را شک نکنید. کرونا یک بحث جمعی است. این کار همه است. کار دولت و بیرون از آن است. یک آدم پای کار می خواهد همه را همراه کند. این را آقای دکتر عین الهی نشان داده است. بعد از ولفجر مقدماتی ۲۰۰۰ مجروح را به تهران آورده و برده در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری و درمان کرده.
-کرونا درمان پذیر نیست مگر اینکه ما لاک داون درست و حسابی داشته باشیم. چه کسی دانشکده های طب سنتی را راه انداخت؟ همین بنده خدا ولی چرا از او می پرسید در ۸ سال گذشته طب سنتی چه شد؟
-دکتر پزشکیان می گوید درست است. برنامه توسعه ششم داریم و سند ابلاغی حضرت آقا در حوزه سلامت را شما اجرایی کن. این را بگو انجام می دهم که تعهد هم دادید. جانانه از شما دفاع می کنیم اگر این برنامه ها اجرا نشود. قطعا اگر برنامه ها اجرا نشود مطالبه می کنیم و این خط قرمز ماست.
-سوابق دهها سال تلاش مجاهدانه شما نشانه تعهد شماست. یک تعهد الان می گیریم علیکم به توانمندی تمام وقت خودت و روسای وزارتخانه. اگر می خواهید تعارض منافع نباشد راهکار این است. 
-من شهادت می دهم ۲۰ سال با او کار کرده ام. آدمی است که توسعه و حضورش در مناطق محروم برای او بسیار مهم است. این را من متعهد هستم. آقای دکتر سیستان و بلوچستان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد یادت نرود. 
-من شهادت می دهم در زمان این بنده توسعه رشته ها و احداث دانشکده ها انجام شد. باید ظرفیتها افزایش پیدا کند ولی پاشنه آشیل کمبود پزشک توزیع نامناسب است، بومی گزینی است. شما متعهد هستید و این اتفاق شیرین می افتد. او یک آدم میدانی است. مصلحت اندیش و عافیت طلب نیست. اگر همه دولت پای دولت آید و مجلس هم در کرونا پای کار بیاید و حمایت و نظارت کند او موفق خواهد شد.
-یک ویژگی خاص، او  در جامعه علمی، بسیج جامعه پزشکی، در جنگ، و وزارت بهداشت بوده و این خصوصیات می تواند همه را پای کار بیاورد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1547531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =