۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی:

7.7 میلیون توریستی که با هدف شرکت در فستیوال ها و کنسرت های موسیقی به کشور بریتانیا سفر می کنند، سالانه دست کم 864 میلیون پاوند برابر با 1.4 میلیارد دلار عاید اقتصاد ملی این کشور می کنند.

طبق گزارش موسسه موسیقی انگلستان که موسسه ای متشکل از گروهی از ترانه سرایان و مدیران و شرکت های ضبط و اجرای موسیقی درلندن است ، اجرای موسیقی زنده و فعالیت انواع گروه های موسیقی دربرگزاری کنسرت در انگلستان به تنهایی عامل جذب بیش از 7.7 میلیون توریست است که مجموعا 1.4 میلیارد پاوند طی مدت سفر خود خرج می کنند.

این گروه با انتشار این گزارش تاکید کرده است که این کشور نیازمند تعیین و تمرکز بر استراتژی های ویژه ای در زمینه توریسم موسیقی است.

طبق همین گزارش ضمن تاکید بر نقش صنایع خلاق در جذب و رشد محرک های رشد اقتصادی برارتقا و تقویت موسیقی در مناطق مختلف کشور و تعیین تشکیلاتی برای ارتقا و حمایت از اجرای موسیقی زنده در کشور توصیه شده است.
موسسه موسیقی بریتانیا طبق محاسبات انجام شده از سوی موسسه موسیقی بریتانیا نزدیک به 19.700 شغل تمام وقت متکی به توریسم موسیقی و فعالیت های وابسته به آن هستند.

فرگال شارکی» مدیر اجرایی موسسه یاد شده می گوید:«هنر موسیقی سهم بسیار مهمی در ارتقای توریسم بریتانیا دارد و از این طریق محرک رشد خوبی در اقتصاد است زیرا هزاران شغل را درمناطق مختلف سراسر کشور و ارتقای سطح کیفی زندگی ما تداوم می بخشد.»

طبق همین بررسی ها دولت ضمن توجه به نکات یاد شده باید نگرانی های موجود برسر سیستم صدور ویزا برای هنرمندان خارجی و نیز اعمال مقررات معین جهت برخی معافیت های کوچک مالیاتی را مورد توجه قرار دهد.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =