۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۹

میادین نفتی سروستان و سعادت آباد با 62 درصد پیشرفت کلی جهت تلاش تولید زودهنگام تا پایان امسال و برداشت روزانه 15 هزار بشکه نفت در مدار تولید قرار می گیرد.

مهدی فکورمدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید از این میادین نفتی با اعلام این مطلب افزود : هدف از بهره برداری از این میادین تولید روزانه 15 هزار بشکه نفت به منظور تامین بخشی از خوراک پالایشگاه شیراز است که تا سقف 25 هزار بشکه در روز قابل افزایش است.

فکور در رابطه با فعالیت های صورت گرفته روی این میادین تصریح کرد : در این دو میدان نفتی احداث تاسیسات فرآورش نفت ، تاسیسات سرچاهی و خطوط لوله جمع آوری ، حفاری هفت  حلقه چاه جدید و تعمیر سه حلقه چاه موجود از تعداد 12 حلقه چاه این دو میدان  ، خطوط انتقال ، احداث استراحتگاه  دائمی در واحد تاسیسات فرآورش مرکزی ، راه اندازی واحد نمک زدائی ، واحد تقویت فشار و تزریق گاز به اتمام رسیده است، که در بخش مهندسی /طراحی 03/91 درصد پیشرفت ، خرید داخلی 42/79 درصد  ، خرید خارجی 73/61 درصد و  در مرحله اجرا 45/48 درصد پیشرفت کار داشته است.

بر اساس این گزارش میادین نفتی سروستان در 110 کیلومتری جنوب شرقی شیراز و میدان سعادت آباددر 20 کیلومتری شمال میدان سروستان قرار دارد. این دو میدان  با وسعت  242  کیلومتر مربع وبا دارا بودن یک میلیارد و 402 میلیون بشکه نفت درجا در فهرست میادین نفتی شرکت ملی نفت ایران  در برنامه توسعه قرار گرفت./221/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =