نفتالی بنت:با کشورهای عربی ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران تشکیل می‌دهیم/به جنگ ادامه می‌دهیم

فارس نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده گفت که قصد دارد با کشورهای عربی، ائتلاف منطقه‌ای علیه نفوذ منطقه‌ای و بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران تشکیل دهد.

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که وی با تلاش‌های آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای با ایران مخالفت بوده و گفت‌وگوهای سازش با فلسطینیان را نیز رد می‌کند.

وی پیش از دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که وی با تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن توافق هسته‌ای با ایران مخالف بوده و همچنان به حملات مخفیانه این رژیم به برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.

در این مصاحبه که نخستین مصاحبه وی با یک سازمان خبری بین‌المللی پس از رسیدن به نخست وزیری به شمار می‌آید گفت که وی شهرک‌سازی در کرانه باختری را توسعه خواهد داد.

بنت گفت که در دیدار با بایدن دیدگاه راهبردی جدیدی را درباره ایران مطرح خواهد کرد که شامل تقویت روابط با کشورهای عربی مخالف نفوذ منطقه‌ای و بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران است و از این اقدام اقتصادی و سیاسی علیه ایران استفاده خواهد کرد و به حملات مخفیانه اسرائیل علیه ایران نیز ادامه خواهد داد.و

رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا بوده و بر اساس برخی گزارش‌ها این رژیم بیش از 200 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های خود دارد.

وی در این مصاحبه گفت: «چیزی که ما نیاز داریم تا انجام دهیم، تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای از کشورهای عربی منطقی است تا با یکدیگر، مانع از توسعه طلبی و سلطه جویی ایران شویم».

بنت مدعی شد که با بایدن درباره ایران به رویکرد مشترکی خواهد رسید و استراتژی جدیدی را در این باره که شامل ائتلاف با کشورهای عربی علیه ایران و اتخاذ اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی و ادامه حملات پشت پرده علیه ایران است، ارائه خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد که هیچ راه حلی برای درگیری با فلسطینیان در آینده نزدیک نمی‌بیند و قصد دارد همچنان به طرح «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق این رژیم برای توسعه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز قبل از عزیمت به آمریکا گفت که وی شهرک‌های کرانه باختری را که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با آن مخالف است، گسترش خواهد داد.

وی از تأیید طرح‌ آمریکا برای بازگشایی کنسولگری آمریکا برای فلسطینی‌ها در قدس خودداری کرد.

بنت رسیدن به توافق صلح با فلسطینی‌ها در دوره نخست وزیری وی و در آینده نزدیک را بعید دانست و دلیل آن را مخالفتش با هرگونه حاکمیت فلسطین و دودستگی فلسطین و نبود رهبری متحد دانست.

وی گفت: مذاکرات صلح به صورت جزئی اتفاق نخواهد افتاد چراکه رهبری فلسطین دچار دودستگی است. در سطح عملی هرگونه تلاشی برای حل این مسئله می‌تواند به فروپاشی ائتلاف دولت بینجامد. می‌توان بیشتر مشکلات از جمله نزاع با فلسطینی‌ها را از طریق "اقتصاد، اقتصاد، اقتصاد" حل کرد.

بنت همچنین بر آمادگی خود برای ورود به جنگ دیگری با حماس حتی در صورتی که بهای آن از دست دادن حمایت چهار نماینده عرب کنست برای ابقایش در قدرت باشد، تأکید کرد.

بنت تأکید کرد که بایدن دوست قدیمی و واقعی اسرائیل است.

وی در توییتی گفت که با بایدن درباره پرونده‌های زیادی از جمله پرونده ایران گفتگو خواهد کرد و حل اقدامات ضروری برای حفظ برتری نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه را مطرح خواهد کرد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1548311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =