اوجی از توانمندی بالا برای افزایش صادرات گاز برخوردار است

نماینده مردم ساری و میان‌دورود درمجلس بر این باور است که وزیر پیشنهادی نفت می تواند از عهده حل چالش های این وزارتخانه برآید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی بابائی کارنامی در موافقت با صلاحیت جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت، گفت: براساس تحلیل های کارشناسی، وزارت نفت با ۸ چالش روبه رو است که این موارد در برنامه وزیر پیشنهادی مشاهده می شود. یکی از چالش های اساسی وضعیت کارکنان شرکت نفت است که در سال های گذشته شرایط سختی را طی کرده اند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: از جمله مواردی که اوجی برای آن برنامه دارد رفع بی عدالتی در ساختار سازمانی است، با برنامه ای متقن و واضح این بی عدالتی رفع می شود، احیای دانشگاه نفت تحقق می یابد و بر شرکت پتروشیمی و صنایع پایین دستی بازنگری خواهد شد، همچنین وزیر پیشنهادی برای جلوگیری از خام فروشی برنامه دارد.

وی با بیان اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی مورد توجه مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: وزارت نفت باید به این امر توجه کند و با توجه به ساختار تعاونی ها مردم را پای کار بیاورد. از جمله برنامه های وزیر پیشنهادی باید خنثی سازی تحریم و فروش نفت باشد چرا که تمام بودجه سنواتی کشور متکی به درآمد نفتی است. از این رو وزیر باید توانمندی بالا و هوش مناسبی در روابط خارجی داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی و کاهش شدت مصرف برای همه مهم است، بیان کرد: توسعه صنایع پایین دستی از جمله مواردی است که وزیر پیشنهادی در دستورکار دارد تا خام فروشی صورت نگیرد، از سوی دیگر دغدغه فارغ التحصیلان برای اشتغال با توجه به صنایع پایین دستی نفت برطرف می شود.

بابائی کارنامی عنوان کرد: صادرات گاز از مباحث مهمی است که با دیپلماسی انرژی می توان آن را پیش برد از این رو وزیر باید توانمندی لازم برای احیای دیپلماسی انرژی داشته باشد.

این نماینده مردم درمجلس یازدهم تاکید کرد: مجلس یازدهم و سیزدهم محکوم به اراده ای هستند که در جمهوری اسلامی شکل گرفته، ما دور هم جمع شدیم تا فضا را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: قطعا وزیر از فیلتر دستگاه های نظارتی و امنیتی عبور کرده است و نکاتی که مخالف محترم مطرح کرده است هنوز برای ما اثبات نشده و سند محکمی برای آن ارائه نکرده اند انتظار می رود که ایشان یکی از وزرای موفق باشد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1548312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =