انتظار می‌رود فیلم کمیابی از چارلی چاپلین که به قیمت 3.2 پوند از فروشگاه ای‌بِی خریداری شد در حراجی ماه ژوئن فروش چندمیلیون پوندی داشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم «چارلی چاپلین در زپت» نام دارد و تنها کپی باقیمانده از این فیلم است و گفته می‌شود حاوی برخی از اولین کارهای انیمیشن سینما هم هست.

موراک پارک، مجموعه‌دار این حلقه فیلم را سال 2009 فقط به دلیل «قشنگ بودن» جعبه آن خرید. در این فیلم چارلی چاپلین یک هواپیمای زپلین آلمانی را نابود می‌کند.

به نظر می‌رسد این فیلم به عنوان فیلم تبلیغاتی برای تهییج ارتش بریتانیا ساخته شده است. فیلم تقریبا هفت دقیقه طول می‌کشد و حمله هواپیما در آسمان لندن را نیز نشان می‌دهد.

پارک گفته است درمورد فیلم با چند متخصص مشورت کرده، برخی معتقد هستند فیلم کاری صرفا تجربی بوده و برخی هم می‌گویند فیلم بدون اطلاع چاپلین ساخته شده است.

پارک در این مورد افزود: «این فیلم یک معما است. سئوال‌های بی‌جواب بسیاری دارد.»

به نظر برخی از متخصصان هواپیمای زپلین واقعی بوده، اما اوج و فرودهای آن نمونه کارهای انیمیشن اولیه است. از هواپیمای زپلین در طول جنگ جهانی اول برای بمباران هوایی انگلستان و فرانسه استفاده می‌شد. به این هواپیماها لقب «وحشت آسمان» داده بودند.

فیلم مُهر سال 1917 رده‌بندی هیئت فیلم بریتانیا را بر خود دارد. در فیلم یک نوشته وجود دارد که نشان می‌دهد این اثر قابل ارسال به خارج از کشور بوده و تغییراتی که روی برخی لحظات فیلم اعمال شده (کاری شبیه سانسور) این احتمال را قوی می‌کند که فیلم برای نیروهای نظامی مستقر در مصر نیز ارسال شده است.

این فیلم روز 29 ژوئن در حراجی بونهم در لندن چکش می‌خورد.

بی‌بی‌سی / 31 مه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۱
    3 0
    اینکه لینک سایت بی بی سی رو در انتها گذاشتید و این سایت فیلتر هستش، در نوع خودش جالبه.