۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹

مهر نوشت:

تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) برای تمدید حملات هوایی تا پایان سپتامبر و ابراز امیدواری روسیه به موفقیت مذاکره انقلابیون با قذافی از جمله تحولات لیبی است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، دبیرکل ناتو از تمدید عملیات نظامی این پیمان در لیبی با هدف افزایش فشار به دیکتاتور این کشور برای کناره گیری خبر داد.

"آندرس فوگ راسموسن" در نشست امروز نمایندگان ناتو با اعلام این خبر گفت : این اقدام پیام روشنی به رژیم قذافی است، ما تصمیم گرفتیم برای حفاظت از مردم لیبی و تکمیل ماموریت محوله سازمان ملل متحد به حملات خود ادامه دهیم.

بر این اساس ماموریت ناتو در لیبی که با مجوز شورای امنیت از 31 ماه مارس آغاز شده و تا 27 ژوئن ادامه داشت، به مدت 90 روز دیگر تمدید می شود.

یک دیپلمات ناتو در این باره گفت : تصمیم امروز ما به دو دلیل اتخاذ شد اول اینکه به قذافی اعلام کنیم کار ما در لیبی تمام نشده و دیگر اینکه آمریکا، انگلیس و فرانسه بتوانند از این فرصت برای همراه کردن دیگر اعضای ناتو در جنگ لیبی استفاده کنند.

شینهوا نیز گزارش داد: روسیه درباره آینده مذاکرات صلح بین انقلابیون لیبی و معمر قذافی امیدوار است. بر این اساس "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با رسانه های این کشور پذیرش حضور نمایندگان قذافی در مذاکرات صلح از سوی انقلابیون را مثبت ارزیابی کرده است.

به گفته وی، اینگونه نشانه ها حاکی از عملی شدن توافق آتش بس بین گروههای درگیر و امکان دستیابی دو طرف به صلح است.

لاوروف همچنین از غرب خواسته است با ادامه دخالتهای نظامی خود و پا فراگذاشتن از قطعنامه شورای امنیت وضعیت لیبی را بغرنج تر نکنند.

نمایندگان روسیه در روزهای اخیر طی مذاکراتی با انقلابیون لیبی راههای پایان دادن به درگیریها در این کشور را بررسی کرده اند.
5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 154911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =