رییس پلیس راهور کشور: طی ۱۲ روز محدودیت تردد، بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو جریمه شدند

تسنیم نوشت: رئیس پلیس راهور گفت: در طول اجرای طرح ممنوعیتهای تردد ۱۲ روزه، یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو اعمال قانون شدند.

سردار سید کمال هادیانفر در تشریح اجرای طرح ممنوعیت تردد بین استانی در ۱۲ روز اخیر، اظهار کرد: در طول ۱۲ روز اجرای طرح فوق در محورهای اصلی شاهد کاهش چشمگیر تردد بودیم به طوریکه در آزاد راه رشت ـ قزوین ۸۰ درصد، در جاده چالوس ۸۴ درصد، در آزادراه تهران ـ قم ۷۱ درصد و در محور کاشان ـ اصفهان ۵۸ درصد کاهش تردد داشتیم.

رئیس پلیس راهور افزود: میانگین تردد در محورهای شمالی کشور (هراز، فیروزکوه و چالوس) ۶۲ درصد کاهش داشت و در کل کشور با کاهش ۳۸ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بودیم.

وی بیان کرد: نیروهای پلیس راهور در هزار و ۴۲۲ نقطه به صورت فیزیکی در کل کشور استقرار داشتند و تعداد هزار و ۹۱۰ تیم با ۱۲ هزار و ۸۴۰ نفر نیروی پلیس در این طرح به صورت شبانه‌روزی انجام‌وظیفه کردند.

هادیانفر خاطرنشان کرد: در این طرح ۶۹۰ هزار و ۷۲۸ دستگاه خودرو از مسیرهایی که منع تردد اجرا می‌شد، بازگردانده شدند.

به گفته رئیس پلیس راهور، در طول اجرای طرح ممنوعیتهای تردد، یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو اعمال قانون شدند و تصادفات فوتی نیز در این ایام ۴۴ درصد و تصادفات جرحی نیز  ۲۸ درصد کاهش داشت.

این مقام انتظامی متذکر شد: در کنار استقرار فیزیکی مأموران، ۱۲۹ دستگاه دوربین جاده‌ای و ۸۶۸ دستگاه دوربین شهری به صورت سیستمی برای کنترل و پایش تردد خودروهای بومی و غیربومی استفاده شد.

وی ادامه دد: بیشترین کاهش تردد به ترتیب اولویت مربوط به استان گیلان با ۵۹ درصد، مازندران با ۵۸ درصد، قزوین، تهران و البرز با ۵۲ درصد و خراسان رضوی با ۵۰ درصد بود.

هادیانفر درباره علت افزایش تردد پلاکهای غیر بومی در دو استان گیلان ومازندران نیز گفت: تعدادی از رانندگان قبل از اجرای طرح ممنوعیت تردد به این دو استان سفر کرده بودند.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1549379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    33 0
    پس به هدف تعطیلی ها رسیدند
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    30 0
    با جریمه یک میلیون تومانی میشه به عبارتی هزار و صد میلیارد تومان. دیگه روحانی نیست،یکی بجاش بگه علی برکت الله.