وعده های وزیر اطلاعات برای تحول در این وزارتخانه

ایسنا نوشت: خطیب مهمترین وظیفه و برنامه وزارت اطلاعات را تولید اطلاعات و دقت نظر در تامین شقوق متنوع امنیتی و هشیاری در دیده‌بانی و مرزبانی همه‌جانبه ابعاد پیچیده لایه‌های مختلف امنیتی در مقیاس ملی و فراملی و منطقه‌ای دانست و تاکید کرد: لازمه این امر بالندگی تحولی است که پویایی پیشگامی و هوشمندی مستمر در تشکیلات پنهانی اطلاعات کشور را می‌طلبد.

حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل خطیب متولد ۱۳۴۰ است و حضور در درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب، حضور و فعالیت در اطلاعات عملیات سپاه از سال ۱۳۵۹ را در کارنامه دارد. او همچنین در وزارت اطلاعات فعالیت کرده و حضور در دفتر مقام معظم رهبری و ریاست مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه را هم در سوابق خود ثبت کرده است.  

وزیر اطلاعات در توضیح برنامه‌های خود با تقدیر از کسانی که از او دفاع کردند یا نقدی داشتند، اظهار کرد: از همه عزیزان تقاضا دارم که در ادامه راه با نکته سنجی و بیان نقد و پیشنهادات خود ما را مورد حمایت قرار دهند.

عملیاتی‌کردن برنامه تحولی در تشکیلات اطلاعات کشور

وی مهمترین وظیفه و برنامه وزارت اطلاعات را تولید اطلاعات و دقت نظر در تامین شقوق متنوع امنیتی و هشیاری در دیده‌بانی و مرزبانی همه‌جانبه ابعاد پیچیده لایه‌های مختلف امنیتی در مقیاس ملی و فراملی و منطقه‌ای دانست و تاکید کرد: لازمه این امر بالندگی تحولی است که پویایی پیشگامی و هوشمندی مستمر در تشکیلات پنهانی اطلاعات کشور را می‌طلبد. وزارت اطلاعات مجموعه تشکیلات حاکمیتی است که باید در تراز انقلاب اسلامی ظهور و بروز کند و تداوم یابد. همچنین مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب قدم بردارد و با یک حرکت انقلابی و انقلابی ماندن صددرصد انقلابی، برنامه تحولی خود را عملیاتی کند.

خطیب با اشاره به همراهی بدنۀ وزارت اطلاعات با تأمین این اهداف، اظهار کرد: ما بر اساس خواست ملت در چهارچوب این دولت چنین برنامه‌ای را اجرایی می‌کنیم و امیدواریم با حمایت، توجه و اتکا به آرای مردم و حمایت‌های مجلس بتوانیم قدم‌های جدی‌تر، حساس‌تر، تخصصی‌تر و پیچیده‌تر در اجرای ماموریت‌های امنیتی نظام برداریم.

وزیر اطلاعات با یادآوری شرایطی که دشمن به روش‌های گوناگون خاص، پرچالش و چند لایه عمل می‎کند، تاکید کرد: طی دهه‌های اخیر شاهد بودیم که دشمن با بهره‌گیری از عوامل نفوذی سکولار وابسته به غرب و جریان‌های غربی با هدف بی‌ثبات سازی کشور درصدد تقابل‌گرایی و تحمیل نارضایتی و تبدیل آن به کشمکش و بحران هستند که با درایت، تیزبینی و هدایت حکیمانه رهبر و بصیرت و هوشمندی مردم انقلابی این توطئه‌ها خنثی شده و می‌شود.

استفاده از ظرفیتهای موجود برای مقابله با نفوذ

خطیب تاکید کرد: دشمن با امکانات فناورانه در حال توسعه دشمنی و مخاصمه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است. بنابراین در این شرایط با وحدت و اتحاد کامل باید در جهتی حرکت کرد که بتوان از ظرفیتها و امکانات موجود در جهت مقابله با نفوذ استفاده کرد. باید تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنی آنها را به‌هم‌زد پس نیازمند یک اقدام فعال هستیم. از طرفی دیگر باید با وادادگی‌ها و دلدادگی‌ها به غرب و سوءمدیریت‌ها مبارزه کنیم. باید علیه بی‌توجهی به حیف و میل بیت‌المال، بی‌توجهی به آستانه تاب‌آوری مردم در زیر فشار معیشتی تلاش کرد. نفوذ می‌تواند برای دشمن همچنان که تا الان نشان داده در زمینه امید باشد.

اداره وزارت اطلاعات به شکل مردم‌پایه و انقلابی

وی با اشاره به یکی از وظایف ما وزارت اطلاعات در دوره جدید، گفت: ما وظیفه داریم از مردم ایران و از دارایی‌های این ملت صیانت و حفاظت کنیم. یکی از وظایف بنده این است که تشکیلات اطلاعاتی را به صورت انقلابی و مردم‌پایه اداره کنم. مردم باید در تامین امنیت کشور همیار و همراه یکدیگر باشند.

حمایت از آزادی‌های عمومی و خصوصی و احترام به ادیان و مذاهب مختلف

وزیر اطلاعات دیگر وظیفه مهم خود را حمایت از آزادی‌های عمومی و خصوصی و البته رعایت ادیان و مذاهب مختلف دانست و ادامه داد: از طرف دیگر ما ارزشهای جامعه ایرانی را محترم خواهیم شمرد و از آن صیانت می‌کنیم. همچنین اینجانب در حمایت از تولید ملی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد. در این راه یکی از موانع اصلی ما مفسده و فساد اقتصادی است. امیدوارم بتوانم با تحول مدیریتی شرایطی را ایجاد کنم که وزارت اطلاعات شعار تحول سیدابراهیم رئیسی را به منصه ظهور برساند.

در نهایت نیز حجت‌الاسلام خطیب با دستیابی به ۲۲۲ رای موافق در مقابل ۴۸ رای مخالف توانست اعتماد مجلس را به خود جلب کند تا با برنامه‌هایی که از فحوای آن ایجاد تحولی همه‌جانبه در ساختار مدیریتی، هدایتی و عملیاتی وزارت اطلاعات به دست می‎آید، کار خود را در این وزراتخانه آغاز کند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1549535

برچسب‌ها