اقدامات مهم پدافند نیروی هوایی از زبان امیر صباحی فرد /مأموریت ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش ماندگار شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگروه هفتاد و پنجم این نیرو که متشکل از ناوبندر مکران و ناوشکن تمام ایرانی سهند است، گفت: مأموریت دریایی این ناوگروه در تاریخ ماندگار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع کادر درمانی این نیرو ضمن اشاره به تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت جهت مقابله با بیماری منحوس کرونا عنوان کرد: امروز، واژه امنیت با سفیدپوشان سلامت معنا پیدا کرده است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات بی‌شائبه کادر درمان و ارج نهادن به مقام شامخ شهدای مدافع سلامت گفت: سلامت پایه اول امنیت، و کادر درمان ستون امنیت هستند، زیرا اگر زحمات شما عزیزان نبود، امروز همرزمان ما نمی‌توانستند در عمق دریاها به خوبی انجام وظیفه کنند.

افزود: بدون شک تلاش و زحمات شبانه‌روزی کادر درمانی به خصوص پزشکان، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، دارای ارزش و اهمیت فراوانی است که این مهم را فرمانده نیروی دریایی ارتشتمام اقشار جامعه نیز به خوبی می‌دانند و بر آن صحه می‌گذارند.

امیر ایرانی، سفیدپوشان سلامت را نماد ایثار و از خودگذشتگی جامعه دانست و خاطر نشان کرد: در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا و تاکنون، مراکز آموزشی ما که پذیرای جوانان این مرز و بوم جهت انجام خدمت مقدس سربازی است، دچار کمترین آسیب ممکن شد و هیچ گاه موضوع آموزش در نیروی دریایی ارتش دچار اختلال نشد که این امر هم جز با کمک کادر درمان و سلامت غیرممکن بود.

وی اضافه کرد: در نیروی دریایی ارتش، امکان دسترسی سریع به همرزمان مأمور ما در عمق دریاها و آب‌های آزاد امکانپذیر نیست، که این امر خود، گواه سختی مأموریت‌ها در این نیرو است که با عنایت خداوند متعال و حمایت کادر درمان این نیرو تاکنون از حجم مأموریت‌ها کاسته نشده است و پرچم جمهوری اسلامی ایران همواره در آب‌های آزاد با اقتدار برافراشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان ضمن اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا و تأثیر مستقیم آن بر کلیه فعالیت‌های جهانی، گفت: نیروی دریایی ارتش متأثر از این بحران جهانی نشد و ناوگروه هفتاد و پنجم این نیرو که متشکل از ناو بندر مکران و ناوشکن تمام ایرانی سهند است، توانست در این برهه‌ زمانی خاص برای نخستین بار با گذر از قاره آسیا، آفریقا و اروپا پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دورترین نقاط دنیا به اهتزاز درآورد. مأموریت دریایی ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش در تاریخ ماندگار شد.

اقدامات مهم پدافند نیروی هوایی از زبان امیر صباحی فرد /مأموریت ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش ماندگار شد

پیشرفت‌های پدافند هوایی در زمینه‌های تحقیقاتی کاملا ملموس است

همچنین مهر نوشت؛

 امیر علیرضا صباحی فرد در مراسم گرامیداشت روز پدافند هوایی در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی پدافند هوایی گفت: پدافند هوایی با قدمت بیش از یک قرن یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین یگان‌های نظامی است و در سال‌های اخیر با تغییر ماهیت و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا در نقش نیروی پدافند هوایی بسیار موثر و نقش آفرین واقع شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای ملموس و غرور آفرین نیروی پدافند هوایی در ساخت تجهیزات و سامانه‌های کاملاً بومی، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های چشمگیر و لحظه‌ای نیروی پدافند هوایی در تمامی زمینه‌های علمی و تحقیقاتی کاملاً ملموس است و قدرت پدافند هوایی بخش بزرگی از امنیت ایران اسلامی را تامین کرده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با یادآوری دلاورمردی‌ها و جان فشانی شهدای ۸ سال دفاع مقدس، تصریح کرد: موفقیت متعدد عملیات‌های دفاع مقدس در زیر چتر پدافند هوایی ارتش انجام شد که انهدام بیش از ۶۰۰ فروند هواپیماهای رژیم بعثی، عدم بسته شدن فرودگاه‌های کشور و جریان صدور نفت و بسیاری موارد دیگر از جمله اقدامات ارزشمند نیروی پدافند هوایی ارتش است.

امیر صباحی فرد با تاکید بر اینکه نیروی پدافند هوایی با در اختیار داشتن سامانه‌های متعدد و مختلف راداری، موشکی، کشف، شناسایی و سایبری در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد،گفت: سامانه باور ۳۷۳، ۱۵ خرداد، تلاش، کاوش، مطلع الفجر و انواع مختلف پهپادها و سامانه‌های جنگ الکترونیک، فاوایی و جنگالی که همگی ساخته و پرداخته جوانان، دانشمندان، و کارکنان با صلابت نیروی پدافند هوایی است، شعاری جز ایجاد امنیت و قدرت بازدارندگی قاطع برای بیگانگان در بر نخواهد داشت.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1550415

برچسب‌ها