پیام وزیران خارجه ژاپن و ایتالیا به امیرعبداللهیان

وزرای خارجه ژاپن و ایتالیا در پیامی به وزیر خارجه کشورمان آغاز به کار وی را تبریک گفتند.

به گزارش خبرآنلاین، « موتگی توشیمیتسو »وزیر امور خارجه ژاپن طی پیامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ،اخذ رای اعتماد و آغاز بکار ایشان را  از طرف دولت و مردم ژاپن تبریک گفت.
وزیر امور خارجه ژاپن در این پیام  با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران، ملاقات با دکتر امیر عبداللهیان در تهران را پربار خوانده است. 

وی تصریح کرد: اینجانب خوشحال خواهم شد که در دوران دولت جدید ایران با همکاری  جنابعالی  بتوانیم روابط ایران و ژاپن که از تاریخ دوستی عمیقی برخوردار است را در همه زمینه ها تقویت و تحکیم نموده و بیش از پیش تعمیق نمائیم.

همچنین « لوئیجی دی مایو »وزیر امور خارجه و همکاریهای بین المللی ایتالیا در پیامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز بکار ایشان را  تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ایتالیا در این پیام  نسبت به تداوم توسعه روابط سودمند میان ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران در بستر دوستی تاریخی میان دو کشور در دوران دولت جدید در ایران ابراز اطمینان نموده و تاکید کرد: این گسترش مناسبات به تعمیق هرچه بیشتر ابعاد گفتمان میان دو کشور در حوزه همکاریهای دوجانبه اقتصادی و فرهنگی و روابط منطقه ای منجر خواهد شد. وی افزود: ایتالیا در چارچوب مکانیزم کوواکس و در مواجهه با مسائل فوری بهداشتی – درمانی کنونی  در کنار ایران باقی خواهد ماند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1550806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =