ایسنا نوشت:

وزیر دفاع آمریکا از عراق خواست بعد از دسامبر آینده، زمان خروج آخرین یگان‌های نظامی این کشور از عراق، همچنان میزبان نیروهای آمریکایی در خاک خود باشد.

به گزارش پایگاه اینترنتی المحیط، رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در برابر یک مرکز آمریکایی در واشنگتن اظهار داشت: ‌این مساله پیامی به هم‌پیمانان آمریکا در منطقه خواهد بود که آمریکایی‌ها هرگز از منطقه عقب‌نشینی نخواهند کرد.

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد:‌ باقی ماندن نیروهای آمریکایی کشورهای حوزه‌ی خلیج (فارس) را مطمئن خواهد کرد و این مساله‌ی خوبی است. در واقع حضور نیروهای آمریکایی‌ حتی برای مناطق دیگر و خارج از منطقه خلیج (فارس) نیز اطمینان‌بخش است.

وی در عین حال اذعان داشت: ‌باقی ‌ماندن نیروهای آمریکا در عراق چالشی سیاسی برای عراقی‌ها خواهد بود چرا که چه بخواهیم و چه نخواهیم کسی ما را در عراق دوست ندارد و طرفداران جریان صدر علنا از ما می‌خواهند که از عراق خارج شویم.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد:‌ ارتش عراق در آینده اعلام خواهد کرد که نیازمند حمایت لجستیکی و اطلاعاتی آمریکا است و همچنین آنها توانمندی دفاع از حریم هوایی‌شان را ندارند.

رابرت گیتس همچنین در ادامه سفرش به هونولولو تصریح کرد: ارتش آمریکا در اقیانوس آرام به رغم برخی کمبود بودجه باقی خواهد ماند.

وی عنوان داشت: کمبود بودجه تاثیری بر تعهد آمریکا در آسیا نخواهد داشت.

گیتس قرار است در آستانه‌ی سفرش به سنگاپور با همتاهای آسیایی‌اش دیدار کند.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =