متقاضیانی که پیامک وام اجاره دریافت نکرده‌اند چه کنند؟

ایرنا نوشت: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی از معرفی ۸۰ هزار نفر به بانک برای دریافت وام ودیعه مسکن خبر داد و گفت: افرادی که پیامکی دریافت نکردند یکبار دیگر اطلاعات خود را در سامانه کنترل و اگر لازم بود مجددا ثبت نام کنند.

محمود محمودزاده درباره آخرین وضعیت ثبت نام وام ودیعه مسکن، افزود: تا امروز بیش از ۷۵۵ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن در سامانه ثبت نام کردند و از این تعداد تاکنون ۸۰ هزار نفر مدارک خود را در سامانه بارگذاری کرده و یا بانک دریافت تسهیلات ودیعه را انتخاب کردند.

وی  با بیان اینکه در این دور از ثبت نام وام ودیعه مسکن امکان معرفی شعبه بانک وجود نداشت، گفت: با این هدف که روند اخذ وام را برای متقاضیان کوتاهتر کنیم توافقی با بانک انجام شد که همزمان و به مانند سال گذشته مردم بتوانند شعبه دریافتی وام اجاره را هم انتخاب کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از حدود ۸۰ هزار نفر که تاکنون به سیستم بانکی معرفی شدند افرادی هستند که هم مدارک خود را تکمیل کرده و هم شعبه بانک خود را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: توصیه می کنیم همه افرادی که برای دریافت وام اجاره در سامانه ثبت نام کردند و تاکنون به بانک معرفی نشده اند یکبار دیگر اطلاعات ثبت نامی خود را کنترل کنند.

متقاضیانی که پیامک وام اجاره دریافت نکرده‌اند چه کنند؟

پرونده ۳۰ هزار نفر در حال بررسی است

محمودزاده افزود: پرونده حدود ۳۰ هزار نفر در حال بررسی است که اگر وارد سامانه شوند با پیام درحال بررسی مواجه می شوند؛ اکثر این افراد کسانی هستند که واجد شرایط دریافت وام ودیعه نیستند.

وی خاطر نشان کرد: در روز گذشته هم شرایط این افراد را بررسی کردیم و متوجه شدیم شروط لازم برای دریافت وام را ندارند که به آنها به زودی پیامک خواهد شد.

محمودزاده با اشاره به گلایه برخی افراد که می گویند هیچ پیامکی دریافت نکردند، گفت: پیامک برای همه ارسال شده، البته ممکن است به دلیل اختلالات پیامکی دریافت نکرده باشند.  تمام افرادی که ثبت نام کردند مجددا به سامانه مراجعه کرده و اطلاعات خود را کنترل کنند و اگر مدارکشان تکمیل نیست مجددا ثبت نام کنند.

وی درباره اینکه گفته می شود امکان بارگذاری و انتخاب بانک در سامانه فراهم نیست،  گفت: مشکل  فنی وجود ندارد اما این مشکل نیز بررسی خواهد شد. اینکه ۸۰ هزار نفر توانستند در سامانه ثبت نام کنند به این معنا است که مشکل عامی وجود ندارد.

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ روز ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنان اقدام نکند، درخواست متقاضی رد می شود.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1551230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =