قایدی: ما ایرانیم و برای صعود آمده‌ایم/عزت اللهی: هر بازی فینال است

تیم ملی امشب دیدار حساسی با عراق در پیش دارد و ملی‌پوشان آماده شکست حریف هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بامداد فردا، ایرانی‌ها امیدوارند با لبخند و شادی به خواب بروند. تیم ملی ایران از ساعت 22:30 دقیقه امشب در دومین بازی مرحله مقدماتی نهایی جام جهانی به مصاف عراق می‌رود. این بازی، بامداد چهارشنبه به پایان می‌رسد. برای نزدیک شدن به صعود، بازی با عراق حیاتی است. به تعبیر دیگری می‌توان گفت این یکی دیگر از فینال‌های پیشروی تیم‌ملی است.

سعید عزت‌اللهی یکی از بهترین بازیکنان ایران در دیدار سوریه، مکثی می‌کند و با تائید این موضوع می‌گوید: «برای ما هر مسابقه مقدماتی حکم فینال را دارد. هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیریم. عراق هم یکی دیگر از فینال‌های ماست. تیمی که می‌خواهد به جام جهانی صعود کند، نباید به هیچ تیمی باج بدهد.»

بازی خوب یا امتیاز؟

تیم‌ملی در مرحله اول مقدماتی مقابل عراق یک باخت و یک برد را ثبت کرد. در دیدار برگشت در خاک بحرین، ایران قدرت خود را به حریف دیکته کرد؛ برخلاف چند سال گذشته. حالا هم ایران فقط برد می‌خواهد و از نظر بعضی بازیکنان قربانی کردن بازی زیبا، به سه امتیاز می‌ارزد. پیام نیازمند دروازه‌بان لژیونر تیم‌ملی چنین عقیده‌ای دارد: «من معتقدم اگر خوب بازی نکنیم ولی سه امتیاز را بگیریم، ارزش دارد. در بازی عراق هم سه امتیاز مهم است نه چیز دیگری. امتیاز را به فوتبال زیبا نمی دهند، به تیمی می‌دهند که نتیجه را ببرد.»

او درباره عملکرد نه چندان خوب تیم ملی در بازی سوریه هم چنین نظری می‌دهد: «لژیونرها دیر اضافه شدند. ما فقط یکی دو روز کنار هم کامل تمرین کردیم. تازه سرمربی هم بالای سرمان نبود.» همه بازیکنان فقط به کسب سه امتیاز بازی عراق فکر می‌کنند و به طور کلی برد مقابل سوریه را فراموش کرده‌اند. جعفر سلمانی مدافع راست ایران می گوید: «هدف ما کسب امتیاز حداکثر از بازی عراق است.» حردانی رقیب او هم چنین نظری دارد: «ما در بازی سوریه سه امتیاز مهمی گرفتیم. در بازی عراق هم باید سه امتیاز را کسب کنیم.»

آزمون: نباید موقعیتی بدهیم

نکته مثبت و مهم این بازی، بازگشت دوباره سردار آزمون به خط حمله تیم‌ملی است. او در دیدار سوریه به خاطر محرومیت نتوانست ایران را همراهی کند ولی در دیدار عراق می تواند در ترکیب ثابت باشد. بازیکن جوان اما با تجربه تیم ملی، در تحلیل گروه و بازی‌ها چنین توضیحی می دهد:« همه تیم‌ها می‌آیند که از ایران امتیاز بگیرند. نباید موقعیت آنچنانی به آنها بدهیم تا به گل برسند. من خیلی امیدوار به صعود هستم. باید بازی دوم را هم مثل بازی اول ببریم.»

مهدی قایدی هم حرف‌های سردار آزمون را تائید می‌کند و یک نظر مهم درباره گروه می‌دهد: «نمی‌گویم آسان ولی به نظر من تیم ملی در گروه آنچنان سختی قرار ندارد. ما اگر مثل دور برگشت مرحله قبل بازی کنیم، شک ندارم به عنوان سرگروه صعود می‌کنیم. مگر اینکه خودمان بخواهیم بازی‌ها را سخت و پیچیده کنیم. از نظر من همه چیز مهیای صعود است.»

سردار هم اضافه می کند: «درست است تیم جوانی هستیم ولی تجربه زیادی هم داریم. مثل می خواهیم در همه مسابقات برنده باشیم. این اتحاد و همدلی که در تیم هست، می تواند به موفقیت ما کمک کند.»

مهدی قایدی هم حرف های خود را با این جملات مهم به پایان می رساند: «اصلا به چیزی غیر از صعود به جام جهانی فکر نمی کنیم. ما برای صعود آمده‌ایم. ما ایران هستیم. می خواهیم دل مردم را شاد کنیم.»

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1552420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایراندوست IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    در مقابل این تیم رده 60 تا 70 فیفا همان فوتبال مالکانه با دقت پاس تا 90 % را به اجرا بگذارید و هیچ موقعیت گلی را هم هدر ندهید تا بلکه این تیم را هم مثل بحرین 3-0 شکست دهید.
  • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    هیچوقت نباید فکر کنیم گروه آسانی داریم. مطمئنم اگر تیم های ضعیف تر این گروه رو با گروه دیگر عوض میکردن برای تیم های سرگروه اونجا هم دردسر درست میکردن.