۵ نفر
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
کجای هواپیما برای نشستن مناسب تر است؟

یکی از دغدغه‌هایی که در سفرهای هوایی به سراغ مسافران می‌آید این است که صندلی کدام قسمت هواپیما نصیبشان می‌شود و آیا جایشان در طول مدت پرواز راحت خواهد بود یا خیر؟ قطعاً خیلی از ما، بارها در سفرهای هوایی به این مشکل دچار شده‌ایم و وقتی در حال گرفتن کارت پرواز هستیم، مدام از مسئول این کار تقاضا می‌کنیم جای خوبی در هواپیما برایمان در نظر بگیرد و یا با خودمان آرزو می‌کنیم بخت با ما یار باشد و بتوانیم در جای خوبی بنشینیم.

اما واقعاً بهترین جای نشستن در هواپیما کجاست؟ اصلا صندلی بخش‌های مختلف در هواپیما چه تفاوتی با هم دارند؟ بالاخره بهترین انتخاب، کدام صندلی است؟ در ادامه در مورد ویژگی‌های صندلی‌های بخش‌های مختلف هواپیما به شما توضیح می‌دهیم، تا این دغدغه که در سفر هوایی یکی از رایج‌ترین دغدغه‌ها بعد از خرید بلیط و رزرو هتل است را برطرف کنیم.

اگر دچار پرواز زدگی می‌شوید...

پرواززدگی مشکلی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی سعی می‌کنند با روش‌های گوناگون جلوی حاد شدن این مشکل را بگیرند و یا با مصرف دارو و یا تغذیه مناسب پیش از پرواز، آن را تا حد زیادی برطرف کنند. اما واقعیت این است که شما نمی‌توانید از پرواز زدگی فرار کنید و این مشکل گریبانتان را می‌گیرد. اگر مستعد حال ‌به هم‌خوردگی، سرگیجه و ... در طول پرواز هستید، بدترین گزینه برایتان صندلی‌های نزدیک به کابین خلبان یا دم هواپیما هستند چرا که حالات بد شما را تشدید می‌کنند. چاره شما نشستن روی صندلی‌های نزدیک بال هواپیماست چون در وضعیتی میانی قرار دارند و حالات شما را بهبود می‌بخشند.

کجای هواپیما برای نشستن مناسب تر است؟

اگر ترس از ارتفاع دارید...

فوبیای ارتفاع یا ترس از ارتفاع، مساله‌ای است که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. پرواز برای این افراد کابوسی وحشتناک است اما وقتی مجبور به پرواز شوند، باید این ترس را به جان بخرند و اقدام به خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی کنند. بهترین صندلی برای این افراد، صندلی‌های نزدیک بال هواپیما هستند. این صندلی‌ها در میانه هواپیما قرار دارند و برای همین حس تعادل را به آن‌ها القا می‌کنند.

اگر در سفر کاری هستید...

زمان ،گزینه مهمی در سفرهای کاری به شمار می‌رود و شاید باورتان نشود که افراد در سفرهای کاری به صندلی هواپیما هم توجه بسیاری دارند و معتقدند اگر صندلی مناسبی نصیبشان شود، در زمان آن‌ها صرفه جویی خواهد شد. صندلی‌های کنار راهرو و نزدیک قسمت جلویی هواپیما نزد مسافران کاری و تجاری بسیار محبوب هستند. این صندلی‌ها به افراد امکان می‌دهند، خروج سریع‌تری از هواپیما داشته باشند و زودتر به کارهایشان برسند.

کجای هواپیما برای نشستن مناسب تر است؟

اگر قد بلندی دارید...

با داشتن قد بلند، دردسر زیادی با صندلی‌های هواپیما خواهید داشت. فرقی نمی‌کند بلیط چارتری هواپیما بخرید یا از بلیط‌های سیستمی استفاده کنید؛ هواپیما همان هواپیما است و دردسر جا نشدن پاها در جلوی صندلی هم به قوت خود باقیست. بهترین گزینه برای قدبلندها در هواپیما، صندلی‌های جلویی هستند. البته فراموش نکنید که در برخی هواپیماها فاصله ردیف صندلی‌ها از یکدیگر بیشتر است و فضای بهتری برای افراد قد بلند فراهم می‌شود.

اگر به دنبال امنیت هستید...

برخی افراد به بدبینانه‌ترین شکل ممکن به سفر هوایی نگاه می‌کنند و انتظار وقوع هر گونه حادثه‌ای را در آن دارند. البته هنوز هیچ پژوهشی ثابت نکرده که شانس نجات از حوادث برای مسافران در کدام صندلی‌های هواپیما بیشتر است، اما برخی مطالعات جسته و گریخته حکایت از این دارند که صندلی‌های انتهایی هواپیما و صندلی‌های با فاصله کم از خروجی‌های اضطراری امنیت بیشتری دارند و شانس بیشتری را برای نجات از حوادث به مسافران می‌دهند.

چگونه بهترین صندلی را در پرواز انتخاب کنیم؟

واقعیت این است که شما امکان انتخاب صندلی در پروازها را ندارید و این کار تماما بر عهده صادرکننده کارت پرواز است. با این حال با مراجعه زودتر به فرودگاه شاید بتوانید شانس بیشتری برای به دست آوردن صندلی بهتر داشته باشید. ما در فلای تودی امکان خرید و رزرو آسان و ارزان بلیط هواپیما و هتل را در اختیار شما می‌گذاریم اما برای به دست آوردن صندلی خوب در پرواز باید کمی خوش‌شانس باشید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1552865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =