ایسنا نوشت:

 وزیر بهداشت درباره چگونگی تحقق الزام پزشکان به فعالیت در یکی از بخش‌های دولتی یا خصوصی بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، گفت: بر اساس بودجه‌ای که سالانه به وزارت بهداشت تخصیص می‌یابد، به همان میزان تعدادی از پزشکان تمام وقت جغرافیایی می‌شوند.

 دکتر مرضیه وحید دستجردی ادامه داد: به این منظور بر اساس بودجه‌ای که سالانه به وزارت بهداشت تخصیص می‌دهند، به همان میزان تعدادی از پزشکان تمام وقت جغرافیایی می‌شوند تا در بخش دولتی باقی بمانند و به این ترتیب بخش دولتی و خصوصی کاملا از یکدیگر مجزا شوند.

 وزیر بهداشت افزود: برای این موضوع سیستم بیمارستان‌های هیات امنایی در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر نیز 50 بیمارستان هیات امنایی آمادگی آن را دارند که تمام پرسنل و پزشکان‌شان تمام وقت جغرافیایی شوند.

 دستجردی گفت: این آمادگی را داریم که این تعداد بیمارستان به 100 بیمارستان افزایش یابد؛ این موضوع بستگی به آن دارد که چه مقدار بودجه به وزارت بهداشت تخصیص داده شود. در مجموع برنامه‌ریزی‌مان آن است که متناسب با بودجه تخصیصی، بیمارستان‌ها در قالب بیمارستان‌های هیات امنایی فعالیت کرده تا به این ترتیب پزشکان و پرسنل و از جمله پرستاران و پیراپزشکان تمام وقت جغرافیایی شوند.

 

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۵
    1 0
    خانم دکتر هر کسی میتونه شغل دوم داشته باشه چه بهتر که تو رشته تخصصی خودش کار کنه.شما منظورتون احیانا" نیست که بعنوان شغل دوم بنده بروم تو ارایشگاهها کار کنم