۶ نفر
۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
طلا ارزان شد

ایسنا نوشت: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار و بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه آمریکا، به پایینترین حد دو هفته اخیر سقوط کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۹۲ دلار و ۲۷ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا پنج دلار معادل ۰.۳درصد کاهش یافت و در ۱۷۹۳ دلار و ۵۰ سنت بسته شد. طلا روز سه شنبه ۳۵ دلار ریزش قیمت داشت که بزرگترین کاهش روزانه در یک ماه اخیر بود.

جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو متالز در این باره گفت: برای خریداران بازار طلا آزاردهنده است که با وجود ریسک گریزی که هفته جاری در بازار وجود د اشت، این فلز ارزشمند ریزش کرد.

نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصادی تحت تاثیر شیوع کرونای دلتا، بازارهای سهام را هفته جاری متزلزل کرد اما موج سرمایه ای که وارد بازار طلا شد، به دلیل بالاتر رفتن بازده اوراق قرضه آمریکا و رشد ارزش دلار محدود بود.

طلا ارزان شد

جان ویلیامز، رییس بانک فدرال رزرو نیویورک روز چهارشنبه اعلام کرد اگر روند احیای اقتصاد آمریکا ادامه پیدا کند، ممکن است اواخر امسال زمان مناسبی برای آغاز تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا باشد.

قیمت طلا هفته گذشته در پی انتشار آماری که نشان داد روند احیای اشتغال آمریکا در اوت تحت تاثیر موج افزایش ابتلا به کووید ۱۹ ضعیف شده است، به بالاترین حد در دو ماه و نیم گذشته صعود کرده بود. بعضی از سرمایه گذاران طلا را پوشش ریسک در برابر تورم ناشی از تدابیر محرک مالی می بینند. از سوی دیگر نرخهای بهره اندک هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران به نشست سیاست پولی روز پنج شنبه بانک مرکزی اروپا و تصمیم این بانک مرکزی درباره تعدیل محرکهای اقتصادی چشم دوخته اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره ۱.۲ درصد سقوط کرد و به ۲۴ دلار و دو سنت رسید. هر اونس پلاتین ۱.۷ درصد ریزش کرد و ۹۸۱ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با ۴.۸ درصد کاهش، به ۲۲۵۹ دلار و ۲۳ سنت رسید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =