پلیس در ساعات شبانه کاور فسفری به تن معتادان می‌پوشاند

میزان نوشت: محمد رنجبر گفت: بسیاری از کارتن خواب‌ها و معتادانی که از عرض بزرگراه‌ها عبور می‌کنند و به وقوع تصادفات دامن می‌زنند با سخن و توصیه و نصیحت سر به راه نمی‌شوند و ناچار باید دست به اقدامات عملی‌تر زد.

محمد رنجبر رییس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص ضرورت ارائه آموزش‌هایی با مختصات ویژه‌تر در حوزه راهنمایی و رانندگی به اقشار فرودست، کارتن خواب‌ها و معتادان گفت: این مساله نیازمند وجود هماهنگی‌های ویژه تری است. البته در مورد جمع آوری معتادان متجاهر به صورت روزانه از طریق همکاران ما در کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری و همکارانمان در حوزه مبارزه با مواد مخدر این اتفاق در درحال انجام شدن است. اما چند روز بعد از اینکه این عملیات جمع آوری به انجام می‌رسد در سطح معابر و سطح محورهای بزرگراهی و به خصوص در روفوژ میانی بزرگراه آزادگان همان معتادانی که قبلا جمع آوری شده بودند باز مشاهده می‌شوند و حضور دارند. این مساله نشان می‌دهد رهاسازی معتادانِ جمع آوری شده خیلی زود انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در منطقه ۱۵ پلیس با هماهنگی شهرداری دست به اقدام مطلوبی برای سامان دادن به وضع کارتن خواب‌ها یا معتادانی که در سطح محور بزرگراه امام رضا (ع) هستند زده است. پلیس این منطقه برای اینکه کارتن خواب‌ها یا معتادان در حال گذر از بزرگراه در دید رانندگان قرار بگیرند تمهید بسیار مبتکرانه‌ای را در دست اجرایی کردن دارد. در واقع در این طرحی که از سوی پلیس راهور منطقه ۱۵ در حال اجراست تلاش می‌شود تا شرایطی ایجاد شود که رانندگان عبوری بتوانند کارتن خواب‌ها یا معتادانی که در حال عبور از عرض بزرگراه هستند را ببینند و از سرعت مطمئنه استفاده کنند یا سرعتشان را پایین بیاورند و برخوردی با این افراد نداشته باشند. چون خود آن‌ها که توجهی به عبور خودروها ندارند.

رنجبر خاطرنشان کرد: در طرح پلیس منطقه ۱۵ به معتادان متجاهر و کارتن خواب‌ها کاورهای فسفری که نور را بازتاب می‌دهد و امکان دید در شب را فراهم می‌کند هدیه داده می‌شود. پلیس از این افراد معتاد و کارتن خواب می‌خواهد تا این کاورهای رایگان را در ساعت‌های شبانه بپوشند و در خیلی از جاها هم این کاورهای فسفری رنگ و بازتاب دهنده نور همراه افسران ما هست. البته فقط درصد خیلی کمی از این کارتن خواب‌ها حاضر به استفاده از این کاورها می شوند. اما اگر حتی ده یا بیست درصد از این افراد هم از این کاورها به عنوان پوشش استفاده کنند در هنگام عبور از بزرگراه در ساعات شب رانندگان متوجه نزدیک شدن یک شی متحرک خواهند شد و سرعتشان را کم خواهند کرد.

وی اضافه کرد: البته طبیعی است که رانندگان انتظار نداشته باشند این شی متحرک یک عابر پیاده باشد، اما هست. این عابر پیاده به دلیل شرایط خاصی که دارد نمی‌تواند تشخیص دهد که نباید از عرض بزرگراه عبور کند و باید از روی پل هوایی بگذرد و همین باعث سردرگمی رانندگان می‌شود. اما وجود آن کاور فسفری باعث می‌شود تا رانندگان از سرعتشان کم کنند و برخورد و تصادف کمتری رخ بدهد. خوشبختانه امروز شاهدیم که این طرح به خوبی در حال جواب دادن است. ما امیدوار هستیم این طرح گسترش پیدا کند و در دیگر بزرگراه‌ها هم اجرایی شود. با اجرای گسترده این طرح اگر ده یا بیست درصد از کارتن خواب‌ها و معتادان هم از این کاورها حداقل برای چند شب استفاده کنند باز تاثیرگذار خواهد بود و آمار تصادفات بزرگراهی ما قطعا کمتر خواهد شد. اجرای چنین طرحی می‌تواند در حکم نوعی شیوه آموزشی و کاربردی باشد. بسیاری از کارتن خواب‌ها و معتادانی که از عرض بزرگراه‌ها عبور می‌کنند و به وقوع تصادفات دامن می‌زنند با سخن و توصیه و نصیحت سر به راه نمی‌شوند و ناچار باید دست به اقدامات عملی‌تر زد.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =