۱ نفر
۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
نحوه یادگیری سئو سایت بصورت کاملا تخصصی

رونق کسب و کار در اینترنت در گرو دیده شدن آن است و آنچه باعث می‌شود کسب و کار شما از میان صدها رقیب توسط کاربران دیده شود سئو یا بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم‌های موتورهای جستجو است.

 وقتی یک کاربر در حال جستجو برای یافتن اطلاعات یا خرید محصول شما است، این سئو است که کمک می‌کند سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته و دیده شود. SEO مخفف عبارت search engine optimazation است که به معنای بهینه سازی بر اساس موتورهای جستجو است.

چرا یادگیری سئو سایت اهمیت دارد؟

یکی از مهمترین مواردی که برای فعالیت در اینترنت به آن نیاز دارید آموزش سئو سایت است. بنابراین نیاز است که بسیاری از مط الب را به عنوان پی نیاز یادگیری سئو آموخته و در ادامه کار بتوانید مانند یک سئوکار حرفه‌ای عمل کنید. در این مقاله قصد داریم آموزش سئو به زبان ساده را برای علاقمندان به سئو داشته باشیم.

انواع سئو سایت

سئو سایت دارای دو نوع مختلف است، که به شرح زیر است:

سئوی داخلی سایت یا (on page seo)

منظور از سئوی داخلی صفحه فعالیت هایی است که در داخل سایت و صفحات آن انجام می شود. انجام صحیح این نوع سئو نقش مهمی در بهینه سازی پیج یا سایت دارد. مهمترین مواردی که در سئو داخل صفحه انجام می‌گیرد شامل این موارد است:

- سرعت بارگذاری مناسب

- چگالی مناسب کلمات کلیدی

- تصاویر بهینه سازی شده

-  تصاویر همراه با آلت

- انتخاب عنوان و توضیحات متا

- لینک سازی داخلی

- رعایت اولویت هدینگ

-  گواهی ssl

- بهینه سازی آدرس هر پست

سئوی خارجی سایت یا (off page seo)

یادگیری روش‌های سئو خارج از صفحه کمی مشکل است، چرا که کوچکترین اشتباهی در انجام آنها باعث پنالتی شدن یا جریمه سایت می‌شود. به این ترتیب گوگل شما را به عنوان یک اسپمر معرفی می‌کند. ضمن این که نتایج سئو خارج از صفحه دست شما نیست. از جمله مواردی که در این دسته از سئو قرار می‌گیرد شامل:

- دریافت بک لینک

- فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

مواردی چون آموزش تولید محتوای انگلیسی سایت، لینک سازی، بهینه سازی سورس سایت، استفاده از سرچ کنسول‌ها و ... در این دو مقوله جای می‌گیرند که هریک از آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

اعتبار کسب و کار با رتبه خوب سئو در گوگل

وقتی رتبه سایت شما در الکسا کاهش پیدا می‌کند یعنی سایت موفقی دارید، همین مسئله می‌تواند اعتبار شما را در میان رقبا و همچنین مخاطبان افزایش دهد.

نحوه یادگیری سئو سایت بصورت کاملا تخصصی

کاهش هزینه تبلیغات با سئو

یادگیری سئو سایت به شما کمک می کند تا با تبلیغات به شیوه نوین آشنا شوید. در واقع هزینه‌ای که شما برای سئو انجام می‌دهید از هزینه تبلیغات معمولی بسیار کمتر اما نتیجه آن به مراتب بیشتر است و انجام سئو باعث افزایش بازدید سایت شما بصورت کاملا ارزان میشود این شیوه در کمپین های تبلیغاتی بسیار رایج است.

پیش نیاز یادگیری سئو (SEO Learning Prerequisites)

اگر تصمیم گرفته‌اید که سئو سایت را بیاموزید باید با پیش نیازهای آن نیز آشنا شوید. هر کاری مقدمه‌ای دارد و یادگیری سئو نیز خارج از این بحث نیست. در این قسمت از آموزش سئو به زبان ساده پیش نیازهای یادگیری اصول سئو را برایتان شرح می‌دهیم.

دانش نرم افزاری سئو

یکی از مهمترین پیش نیازهای یادگیری سئو این است که در مورد کار با کامپیوتر آشنایی داشته باشید. این دانش می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

- آشنایی با ویژگی نرم افزارهای کاربردی

- آشنایی با نصب و حذف کردن برنامه‌ها

- آشنایی با برنامه‌های ویراستاری

- دانستن در مورد یک کلاینت FTP برای قرار دادن فایل‌ها در وب

- آشنایی با مرورگرهای وب و موتورهای جستجو که شامل مواردی چون: پنجره های خصوصی و ناشناس، دامین،URL و تفاوت بین مرورگرهای Firefox ،Chrome ،Safari و  مرورگرهای دیگر،  برنامه‌های افزودنی، پلاگین و addons

در مورد مراحل اصلی فرآیند کارایی موتورهای جستجو نیز باید اطلاعات کاملی وجود داشته باشد از جمله: خزیدن (Crawling)، نمایه سازی (Indexing)، انتخاب نتایج، نمایش نتایج جستجو به کاربر

آشنایی با HTML

اگر قرار است سئو کار کنید بهتر است که حداقل قادر به خواندن کدهای HTML باشید. اطلاعات شما در این زمینه میتواند شامل نوشتن یا ویرایش کدها نیز باشد. اما در حالت ایده آل، علاوه بر خواندن کدها باید نوشتن و ویرایش در کدهای HTML موجود را بدانید.

شما باید بتوانید اولویت بندی تگ هایh1 تا h6 را پیاده سازی کنید. همچنین شناخت عنوان و meta tags یا  تگ a (آنچه صفحات و سایت ها را به هم لینک می دهد)، تگ div، تگ‌های p و br از جمله مواردی است که در این بخش جای می گیرند.

شناخت CSS و JavaScript

در این گروه داشتن اطلاعاتی در خصوص کلاس‌ها، شناسه و ID و سینتکس‌های اصلی از جمله واجبات است.

شناخت خوب ورد پرس (WordPress) و شاپیفای (Shopify)

بیشتر سایت های وب از نوع وردپرس و Shopify هستند، بنابراین سعی کنید اطلاعات زیر را حتما یاد بگیرید:

- ایجاد پست جدید برای وبلاگ

- کار کردن با ادیتور و ابزارک‌ها

- روش‌های جذب کاربران جدید

- مدیریت کامنت‌ها

- اضافه کردن تصاویر یا ویرایش آنها

دانش سی پنل (cPanel)

اطلاعات در مورد cPanel و سایر رابط های هاستینگ بسیار مهم است. cPanel کمک می کند تا انجام امور ساده ای چون موارد زیر برای شما آسان تر شود:

- تغییر پسورد در وردپرس

- ساختن ایمیل

- تغییر DNS zones

- بررسی گزارش مربوط به وب سرور

- backup گرفتن

- افزودن subdomainsپ

آشنایی با کلمات کلیدی سئو و تحقیق کلمه کلیدی

کلمات کلیدی رابط میان سایت و کاربران هستند. بنابراین شناخت دقیق از کلمات کلیدی می‌تواند نقش مهمی در سئو محتوا و سایت داشته باشد. تحقیق در مورد کلمات کلیدی که اصطلاحا keyword research نامیده می‌شود هدف از جستجوی کاربر را برای شما روشن می‌سازد. این کلمات کلیدی می‌تواند یک بخشی، دو، سه یا چند بخشی باشند. شما می‌توانید به کمک ابزارک‌هایی چون Google Search Console و Google Analytics  به راحتی و با تسلط کامل کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید.

نحوه یادگیری سئو سایت بصورت کاملا تخصصی

تعیین استراتژی سئو

گام بعدی در یادگیری سئو رایگان تسلط شما بر اندازه گیری و تعیین استراتژی معیارها است. معیارهایی که باید در سئو سایت به آنها توجه داشته باشید شامل باونس ریت یا نرخ پرش کاربر، مدت زمان فعالیت در سایت، نرخ خروج کاربر از سایت است.

چگونگی یادگیری سئو سایت

شما برای این که به یک سئو کار حرفه ای تبدیل شوید در مسیر یادگیری سئو، ابتدا باید مهارت های پیش نیاز یادگیری سئو را بیاموزید، سپس با آموزش اصول سئو، مهارت و تخصص خود  را در زمینه های مختلف که در آموزش سئو به زبان ساده برای شما توضیح دادیم بالا ببرید و در نهایت با کسب تجربه و مهارت کافی شروع به کار کنید.

کسب درآمد از سئو سایت

بازار کار سئو کارها یک بازار پر رونق است، به ویژه این که مشاغل زیادی سعی می کنند با راه اندازی سایت جای خود را در دنیای بازاریابی دیجیتال باز کنند، همه این سایت ها برای دیده شدن نیاز به سئو دارند، بنابراین یادگیری سئو سایت می تواند برای شما یک شغل دائمی و پردرآمد باشد. اگر شما به خوبی علم سئو را فرا بگیرید می‌توانید به عنوان سئو کار مشغول به کار شوید و یا کارهای مربوط به سئو سایت خود را انجام دهید. در هر صورت یادگیری سئو می‌تواند برای شما مزایای بسیاری به همراه داشته باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553143

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =