۱۹۱ نفر
۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
احمد مسعود و بازی در نقشه آمریکا

باتوجه به یادداشت چند روز قبل آقای جلال خوش چهره با عنوان «پنجشیر، دفاع از هویت یک ملت»، به نظر می رسد نویسنده آن یادداشت، هیچ اطلاعاتی از وضعیت فعلی افغانستان ندارد!

اوّلاً، پسر احمد شاه مسعود مثل پدرش نیست و ایشان صرفاً با فشار و دستور آمریکا جنگ را شروع کرد؛ حال هم که برابر قرار شان از آمریکا تقاضای کمک کرده، آمریکا هم توجهی به تقاضای ایشان نکرده است.

ثانیاً، چه کسی اسم این گروه را مقاومتی نامید؟

ثالثاً، حال که بعد از ۲۰سال با مدیریت ایران، آمریکا  از افغانستان فرار کرد، همین آمریکا نقشه جامعی طراحی کرده که برادر کشی در افغانستان راه بیاندازد، که پسر احمد شاه مسعود، اولین کسی است که به اجرای نقشه آمریکا تن داده است.

رابعاً، حضرت آقا فعلاً موضع نگرفته و فرموده است ما طرفدار مردم افغان هستیم و حکومت ها که می آیند ومی روند؛ اگر آقای خوش چهره به همین فرمایش آقا توجه می کرد چنین مطلبی را نمی نوشت.

خامساً، چه شده آنهائی که می گفتند نه غزّه نه لبنان جانم فدای ایران، حال می گویند نه ایران، نه تهران جانم فدای افغان!

آمریکا مخالف حمایت ایران از شیعیان لبنان، سوریه، عراق وغیره است، ولی از آن طرف موافق برادر کشی در افغانستان است وخیلی نقشه ها کشیده که ایران را وارد جنگ برادر کشی افغانستان کند. وافرادی مثل آقای خوش چهره نمی دانند در زمین چه کسانی بازی می کند.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1553184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 192
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    28 5
    این آقا مثل اینکه فراموش کرده اند طالبان را خود امریکا و انگلیس درست کردند. ٬
  • صادق US ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    3 2
    به نظر می آید که دارای تکثر طیفی از دیدگاهها در ارتباط با افغانستان هستیم که یسبار بسیار عالی است. قطعا" هریک از نظریه پردازها برای ایده های خود دارای اسناد و مدارکی چه جاری و چه تاریخی میباشند و شکمی که سخنی را به زبان نمی آورند چه خوب بود یکی از ارکانهای سیاستگذاری نظام مانند وزارت امور خارجه، شورا عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت و . . . اتاق فکری را با بهره گیری از اساتید و صاحبنظران تمامی تفکرها تشکیل و جمع بندی های علمی ارائه می نمودند تا راهنمای عمل ارگانهای اجرایی گشته و این بحثهای فرسایشی به روال صحیحی هدایت گردد.
  • GB ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    22 3
    شما اول برو حرف زدن یاد بگیر بعد بیا نظر بده میدونستم آخر میگن ایران آمریکا رو از منطقه بدر کرد
  • US ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    9 10
    یادمان نرود که در حادثه افشار 12 هزار غیر نظامی فقط به جرم شیعه بودن توسط بعضی از همین پنجشیری ها قتل عام شدن
  • حسن US ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    14 14
    افرادی مثل اقای نبی لو در جای اشتباه قرار دارند انها باید در کنار دوستانشان در افغانستان باشند وبا احمد مسعود بجنگند حیف است طالبان از وجود انها استفاده نکند
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 3
    انسان وقتی برای اهدافش از هر اهرمی که باعث تغییر ر سر نوشت یک قوم شود ؟هیچی ندارد نه دین نه ایمان و نه انسانیت
  • سام IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    19 0
    به جای جنگ و کشتن کودک‌های بیگاه یکم به فکر مردم باشید که زیر خط فقر دارن جون میدن بسه تو رو خدا تمام جونی ما رفت با این مرگ بر گفتن و جنگها شما که خیالتون نیست غرق در پول دارید میجنگید
  • ایرانی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    19 4
    سادسا:ما خیلی وقته شما وامثال شما رو شناختیم،که هرجا براتون نون داشت از دین واسلام و...صحبت میکردین
  • رضا IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    20 1
    متاسفم برات آقای نبی لو... و همچنین توی خبرنگار ک این مطالب پوک رو منتشر میکنید
  • احمد مسعود IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    14 2
    اولا فقط بعضی از کسایی که دنبال منافع هستند وبچه هایشان در آمریکا و اروپا صباحت میکنند فقط با آمریکا مشکل دارند دوما ما خودمان عدم مدیریت خودمان را گردن آمریکا میگذاریم ما نمی‌دانیم اگر آمریکا نبود مشکلات و کمکاری بعضی‌ها گردن کی بود .الحمدالله که روسیه دوست و برادر هستیم
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    13 7
    غیر ممکنه ک از آمریکا دستور بگیره ما همه احمد شا مسعود وپسرشه ب خوبی میشناسیم
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    9 2
    سلام نمی دانم چرا دایم بهم اتهام می زنیم و چرا دایم بر خلاف افکار عمومی ملت بزرگ ایران حرف زده می شود مثل روز روشن است فتنه بزرگی در همسایگی ما شکل گرفته که بطور دایم پتانسیل بهم زدن امنیت شرق کشور با توجه بافت چمعیتی ان وجود دارد ودر ان صورت ما حریف این گروه بی رحم نخواهیم شد البته در کمتر از یک سال متوجه اشتباهمان خواهیم شد شک نکنید وجود این گروه در افقانستان فقط به نفع چین و پاکستان است و بس
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    26 1
    اگر به کمک حق نمی روید لاقل آزاده باشید و این سخنان سرشار از سیاست زدگی را مطرح نکنید
  • مهدی آذری مقدم IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 10
    کاملٱ موافق هستم‌ باید وسعت دید را زیاد کرد تمام این اتفاقات توطئه ای است تا کشورمان را وارد جنگی بکنند که هیچ سودی ندارد احمد مسعود جنگجوی خوبی است اما سیاستمدارکم تجربه‌ای هست.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    11 3
    طالبان تکفیری وکارشناس بیسواد
  • دکتر حقیقی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 1
    من که اقای نبی لو را تا حالا ندیده و اسمشان را نشنیده ام. و نمی دانم سطح,سواد و تحلیلشان چقدر هست . انشا الله که چارچوب فکریشان مانند این چند,خط نباشد. ولی اقای خوش چهره امتحان خودسان را پس داده اند.
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 0
    سلام واقعا چرا تعدادی از واقعیات فرارمیکنندتنها ازروی هوای نفس وخودشیرینی مطلب مینویسندوازاسامی اشخاص استفاده سوئ مینمایندتازمانیکه بی طرفانه روی مسائل فکرکنید وننویسیم هربلائی متوجه مان بشود حق مان است
  • US ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    8 1
    عجب!!!!
  • ملت ایران IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    7 1
    امیدواریم روزی نرسد که همین طالبان خونخوار نا امنی را به کشور عزیزمان ایران نیارد آمریکا نقشه خوبی برای ما کشیده جنگ ایران وعراق یادتان نرود شورش در گنبد یادتان نرود در کردستان یادتان نرود 42 سال است خانواده ها عزا دار هستند وعزیزان زیادی شهید دادیم بازی استعمار واستکبار خون آشام بازی نابود کردن کشور ها است گول استگبار را نخوریم شهیدانمان در سفارت افغنستان که توسط همین خونخواران طالبان به شهادت رسیدند یادمان نرود اسیر موش وگربه استکبار نشویم اعتماد به طالبان جنگ وخون ریزی در ایران به وجود میارند خداوندا تو حمایتمان کن همینطور برادران افغانیمان را
  • حاج احمد IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    13 2
    آقای خوش چهره می دانند شما در زمین طالبان تروریست بازی می کنی
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 0
    خوب، ظاهرا این شده موضع رسمی یک عده در ایران، امروز هم دیدم کارشناس صدا و سیما گفت که بی بی سی شده رسانه پنجشیر، در حالی که اگه دقیق نگاه میکردید، تا قبل از سقوط پنجشیر توسط طالبان، یکی دو روز پوشش خبری بسیار کمی از پنجشیر توی بی بی سی داده میشد و حتی یک روز به یه خبر بسنده شد و به شکل تابلویی هم توی اون گزارش های محدود،تصویری از احمد مسعود پخش نشد
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    11 1
    شما می دانید؟ این چه حرفی است؟ با مدیریت ایران آمریکا بیرون رفته؟؟؟ یعنی منظورتان این است که با مدیریت ایران طالبان را روی کار آمده ؟ تا به جان ملت بیفتد؟ تا آزادی ها را بگیرند؟
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    9 0
    فکرنکنم آقای حسین نبی لو چیزی از سیاست بدونه که این حرف ها رو زده
  • بی بی جون IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 0
    این اقای نویسنده فکر کنم از دوستان صمیمی آقای نمکی وزیر سابق بهداشت باشند . تحلیل ایشان بسیار جامع و کامل است چون فقط همه چیز را در دشمنی با امریکا میدانند و کشتار گروه طالبان کاری به افغانستان ندارد چون انها دست نشانده پاکستان هستند و پاکستان هم صاحب افغانستان چون قبلا افغانستان متعلق به ایران نبوده و از خاک پاکستان توسط دشمن دیرین انگلیس و روسیه جدا شده است پس ما کاری به انها نباید داشته باشیم .
  • مهدی IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    9 1
    مضخرفترین تحلیلی بود که شندیم تو خبر انلاین!!!
  • لالو IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 2
    تودیگه کی هستی؟؟؟!!!!!!!!!
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    طالبان داعش تکفیر تروریست هیچگاه برادر مردم افغانستان نیست یک مشت تروریست نوکر کشورهای حمسایه است بعد احمد مسعود به دستور آمریکا قیام نکرده تکفیری اگر بمنافع ایران اقدام کند کفراست جهاد لازم است وقتی خلاف مردم افغانستان اقدام کند مسلمان برادر تعریف میشه اینجا تناقض دیده میشه به آینده سیاست ایران ضرر اعتبار حمسایه دارد
  • US ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 1
    الان این استدلال بود؟
  • 1111 IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 0
    نویسنده کاش هر چی ب ذهن ش میرسه و ندانسته ننویسه
  • محمدرضا IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    مدیریت ایران!!!!
  • علی IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 1
    اینهمه اولا و دوما کردی که رابعاً رو بگی. واقعا شرم بر شما. این جبهه مقامت پنجشیر یادگار همان احمد شاه فقید است. حالا چند وقت دیگه متوجه میشید امریکا طرفدار طالبان بوده یا احمد مسعود.
  • علی IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 2
    کثیف تریت جوابیه و ابلهانه ترین استدلال هایی بود که تا کنون مطالعه کردم.
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    8 0
    اولا و ثانیا و ثالثا و رابعا و خامسا .شما خیلی بی جا تحلیل کردید. و از سیاست هیچ نمیدانید
  • ناشناس IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 3
    آقای خوش چهره می داندچه می کند وچه می نویسدشما درکدام جهت حرکت می کنید....؟؟؟؟
  • مجتبی US ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    11 1
    طالبان تروریست است و بس احمد مسعود به عنوان نماد مقاومت
  • بهلول IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 3
    مغزهای زنگ زده شریعتمداری وامثال تو درهمین حد آمریکا ستیزی هست. مثل آقایتان.
  • علی IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 1
    عجب .یعنی مردم افغانستان باید حکومت زور طالبانیرو قبول کنند تا مبادا نقشه امریکا عملی بشه.خب عزیز معلومه نقشه امریکاست . اصلا امریکا طالبان رو خلق کرد . حکومت رو ازشون گرفت و حالا هم طبق نقشع قبلی دودستی تحویلشون دادبا کلی اسلحه. مطمينم این طالبان فردا موی دماغ ایران میشن. کسی هم نگفته شما برو افغانستان بجنگ . ولی حق رو لااقل وارونه جلوه نده. لااقل مردم زبانی که می توانند حامی حق و حقیقت و مظلوم باشند
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    7 1
    امسالی‌مثل‌شما‌ها‌بودند‌که‌امام‌حسین‌تنها‌گذاشتند‌وبرای خودفلسفه‌بافی‌میکردند‌وای‌به‌حالتان
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 3
    آدم حیرت میکنه!!! این حجم پرت و پلا رو چجوری بیان میکنید!!!!!میدونید متنتون حتی ارزش جواب دادن هم نداره.
  • US ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 1
    من ایشان را نمی شناسم ولی نوشته ایشان بسیار بسیار مشگوک است. انگاری مامور سیا این متن را نوشته است. آمریکا به طالبان تعهد داده بود تا افغانستان را بدون مقاومت تخویل دهد. سرکشی پنجشیر مطابق توافق طالبان با آمریکا نبود پاکستان با چراغ سیز مستقیم آمریکا اقدام به عملیات نظامی در پنجشیر نموده و موجب پیروزی طالبان گشت. هنوز عناصر مشکوک در حاکمیت زیاد داریم. این افراد از اول انقلاب وجود داشتند و سایه هایی بودند که تنفر را پراکنده میکردند تا جوانان خام یکدیگر بکشند. نام ایشان آقای نبی لو را نباید فراموش کرد.
  • جهان IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    7 0
    زنده باد احمد مسعود ،زنده باد ایران زنده باد مقاومت افغانستان.جانم فدای ایران و مقاومت افغانستان.مت با شما همدردیم و درد مشترک داریم.اندکی صبر سحر نزدیک است
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 0
    به نظر می رسد شما هم به به نقشه آمر یکا، اسرائیل وعر بستان بی توجهید که می خواهندمثل یک یمن کنار عربستان یک افغان پرحاشیه کنار ایران در ست کنند وخدا می‌داند بعدا چه نقشه ها برای ایران دارند، بر خلاف خیلی ها ساده انگار انه فکر می‌کنند امر یکاشکست خورد وفرار کرد، این ها مز ور انه می خواهند ایران با یک گروه خطرناک ترور یستی سرگرم کنند، یک بعدی به قضایا نگاه نکنید، آینده وامنیت مرزهای وسیع کشورنگاه وتفکر عمیق می طلبد.
  • علی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    8 0
    می‌دونی چه شده که می گویی احمد مسعود فرستاده آمریکاست.!!!!؟؟؟ چون جنابعالی و امثال شما از درنده ای با نام طالبان حمایت می کنی. دوماً تو گفتی احمد فرستاده آمریکاست و بعد گفتی از آمریکا درخواست کمک کرد و درخواست او را رد کردن که این حرف تو تووف سربالاست برای خودت. سوما کسی که مردم دارن حمایت میکنن و گروه خاصی نبوده میشه مردمی و مقاومت مردمی.
  • غنجعلی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 4
    سلام افرین به اقای نویسنده دقیقا همین است رحمت به شیرت حلالت باد شیر مادرت
  • اسی IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 1
    ایا سندی برای اثبات حرافات داری یا زاده تخیلت هستش
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    7 1
    با اصالت احمد مسعود
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    10 0
    زنده باد آزادی ..زنده باد مقاومت افغانستان ...زنده باد احمد مسعود نماد اسلام مدرن
  • علی IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 0
    احسنت
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 0
    احمد مسعود که سنیه. اما معتدل وروشنفکر. اینقدر نبندینش به دم آمریکا
  • مرد IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    10 1
    خودت یه چیزی گفتی ک سر و ته نداره اصلا خودت میدونی چی گفتی؟
  • محمدی IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 1
    تو میدونی تو فهمیده تری اره راست میگی
  • اورین IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    شما با این تحلیل عمیقتان نشان دادید که واقعاْ به واقعیت های افغانستان واقف هستید. واقعاْ دارید حیف می شوید. بیشتر قدر خودتان را بدانید. همین دولت هایی که می آیند و می روند سرنوشت یک ملت را تعیین می کنند و باعث بدبختی یک ملت می شوند
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 1
    با سلام اصلا فکر کنیم احمد مسعودی نیست موضع ما نسبت به طالبان چگونه هست؟
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    9 0
    طالبان تروریست، نیازی نیست شما تطهیرشون کنید همه مردم ایران این را میدانند
  • آرمین IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    توجیه ناشیانه ای بود البته خیلی خوبه ایران دخالت نکنه و ما پیشرفت افغانستان رو در آینده ای نزدیک ببینیم.
  • ایرانی IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 0
    به نام خدا /سلام / این حرف ها داستان سرایی امثال شماست شما کارشناس نیستید شما آدم های متوهم و دارای تئوری های ساختگی توطئه همیشگی هستید و همچون خوارج هیچ وقت حقیقت را درک نخواهید کرد و انتظاری هم از ذهن های منجمد و بسته ی شما جهت درک حقیقت نمی توان داشت. با سپاس ! شما یا نمی فهمید و یا مزور و دروغگو هستید!
  • شکیل IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 1
    نظری منطقی و عاقلانه. بهتر بود احمدمسعود هم بخاطر افغانستان با بقیه همراه می‌شود به جنگ و خونریزی پایان میداد. اتحاد یک ملت همیشه مهمترینه
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    کدوم برادر مرد حسابی یه مشت وحشین این طالبان یعمر سر بریدن مردم از ترس چسبیدن به هواپیما و سقوط کردن یادتون رفته جنازه دیپلمات های ایرانم پس نمیدادن اگر اینجوریه مجاهدین هم برادر مان پس چرا هزار هزارشون اعدام کردین
  • GB ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 1
    بله بد چهره می داند فقط دوست دارند مملکت را دچار جنگ فرسایشی کنند
  • عباس IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    لعنت به نژاد پرستی لعنت به سیاست بازی تا دیروز احمدشاه مسعود خوب بود حالا که زورتان به طالبان نرسید وباهاش به قیمت خون شیعیان هزاره معامله کردید طالبان متحجر ادم کش تطهیر شد و مقاومت انسان های ازاده شد نقشه امریکا .اصلا نخواستیم کمک خواهشا ادعای دفاع از مستضعفین و مظلومین عالم هم نکنید .من دیگر شیعه ومسلمان نیستم چون ازاسلام خیری ندیدم اون دنیای نسیه هم ارزونی خودتان
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    6 0
    مطلب شمارا خواندم هزار بار افسوس خوردم که ارزش خواندن را نداشت حیفه شما در مورد فردی مثل احمد مسعود با غیرت و شجاع و قهرمان زبان به گشودن نمایی
  • بابک DE ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 0
    متاسفانه ظاهرا این آقای نبی لو کوچکارین اطلاعی از اوضاع افغانستان ندارد. طالب با امریکا هماهنگ است یا احمد مسعود دلاور. خدایا اندکی خرد به ما عطا فرما
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 1
    شما بیجا کردی ما افغانستانی های فارسی زبان از احمد مسعود حمایت میکنیم
  • مهناز IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 0
    اصل طالب خودتی...
  • DE ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    5 0
    من تمام تلاشم رو می کنم به نویسنده به احترامی نکنم اما شما حرف ننوشته منو بخونید. اگر میگید مسعود پسر مثل مسعود پدر نیست پس مسعود پدر رو قبول دارید. مسعود پدر هم در مقابل همین طالبان ایستاد چطوری توجیه می کنید این تناقض رو؟ چون مقاومت امروز پنجشیر نیازهای شما رو تامین نمی کنه مقاومت نامشروع و برادرکشی هست.
  • نقی IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 1
    ثالثا، رابعا، خامسا ... چی می گی بابا؟؟؟
  • مریم US ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    ایران اگر بی‌طرف است چرا با طالبان دوستی کرده و رابطه خوبی داره؟
  • Zapata IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 2
    حضرت آقا راه و چاه را کاملا نشان میدهدافسوس ک بعضی گوشهاشنوانیستا اگرفرمایشات آقا بی کم کاست اجرا شود هیچ مشکلی حل نشده نمی ماند امیدوارم دولت جدید روحیه انقلابی واقعی شان تا اخر حفظ کنند
  • م IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    به یقین طالبان در افغانستان نمی‌توانند حکومت کنند زیرا مردم افغانستان 20سال به عقب بر نمی‌گردند
  • جمشید IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 1
    یاد بگیر که فارسی بنویسی .رابعن و خامسن چه معنی داره.؟نا سپاس
  • بزرگمهر IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    جناب نبی لو، فعلاحاکمیت ایران بازی خورده آمریکا شده، خیلی طول نمی کشد که به این نتیجه برسیم که استقرار طالبان درافغانستان چه مشکلاتی برای شیعیان ایجاد می کنه...؟
  • ححححححح IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 1
    چقدر شما مردم نژاد پرست هستید یک ملت رادارن به خاکو خون میکشن هنوز میکید امریکا
  • ناصر IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    به گفته خودت آمریکا اینو فرستاده تا بجنگه و بعد به تقاضای کمکش از آمریکا ، آمریکا پاسخ منفی داده!!!!!!!! خودت فهمیدی چی گفتی
  • رضایی IR ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    به نظر من این شماید که از هیچی اطلاع ندارید /جنگو برادران طالب شروع کردن نه احمد مسعود العان به نظر شما مردم طرف طالبان تروریست و دروغ گو هست که 2هفته دنیارو الاف کرده اخرشم همه مردمو گذاشته کنار؟اگه راست میگی چرا طالب از انتخابات بدش میاد؟ غنی طالب کروات دار بود اینا عمامه دارن از طالب دنیا العان حمایت میکنه ولی یک روزی همه پشیمان میشوند /التماس دعا
  • Hamid IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    شاید به این خاطر که مردم افغان همزبان و همسایه دیوار به دیوار ماهستند و روابط وهمزیستی بیشتری با آنها داریم و ضمنا همانگونه که داعش به کشورهای عربی حمله کرد و ما با استدلال بخطر افتادن مرزهایمان به آنها کمک کردیم به این دلیل احساس پشتیبانی از مردم افغانستان درمردم وجود دارد
  • ک د IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    جناب شماباورداریدیه مشت بیسوادادم کش می توانندبرمردم افقانستان حکومت کمنداینان ازخمرهای سرخ بدترهستن
  • سعید IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 2
    بنظر تحلیلی درست است و نباید نسنجیده پا در باتلاق ناشناخته افغانستان گذاشت.
  • مهدی IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    نویسنده چه محکم بر طبل طالبان میکوبی !
  • IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    هرکس تسلیم وحشی های طالبان نشه ازنظرشما در زمین امریکا بازی کرده
  • حسین IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    3 0
    هرگز شده اسلحه به دست درمقابل دشمن اسلحه به دست وآماده شلیک به ایستی!!!....
  • IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    اقای نبی لو شما از طالبانت و افکار طالبانیت حمایت کن .یادت رفته ترور طالبان رو که دیپلمات های عزیز رو به شهادت رسوندن و هواپیمای جنگی ما رو ساقط و خلبان شهید شد . طالبان همان طالبان داعشی است و سلام
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    هنر آن نیست که بزور قهریه دیگران را در راستای اهداف امروزت به پیش ببری ا. بهتر است دیگران را در نظر بگیری که با نگاه برفتارهای ما قضاوت می‌کنند نه به ادعاها، بهترین فرصت برای جلب اعتماد عمیق در صداقت گفتار ما برای آنان که از جانب ما بارها نگرانی خود را ابراز کرده اند. در عدم دخالت یا حرکت در راستای مذهب پروریست.
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    وارد شدن در جنگ درست نیست .اما ارسال کمک های غذایی و غیره لازمه .اگر ایران در طالبان تاثیری دارد باید به داد مردم پنجشیر برسد .حداقل برای استفاده روزی روزگاری
  • افغان IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 2
    مرگ بر احمد مسعود
  • رضا US ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    طالبان چهره اسلام را اگر نگوییم وحشتناک جلوه می دهد حداقل تخریب می کند.قصد دخالت در افغانستان نداریم ولی حد اقل آزاد مرد باشیم و موضع منصفانه اتخاذ نماییم.
  • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 1
    بله حق با شماست و هر کس مخالف شماست باید تحویل برادران دوست و همسایه طالبان داده شو د
  • ایرانذخت DE ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    چه استادی بودی و هیچ کی نمیدونست ، حیفت .... !!
  • حقیقت IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    کونوا قوامین بالقسط شهداء لله ولو علی انفسکم اوالوالدین والاقربین دره پنجشیر در طول تاریخ در مقابل ابرقدرتها ایستاده است وبار اولش نیست که مقاومت میکند فرمایش شما یک فرضیه است.
  • BR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    آقای حسین نبی لو، خواهشمند است که شما هم نماینده طالبان و تطهیر کننده طالبان شیعه کش در ایران نباشید. ممنون
  • داریوش شیر احمدی IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    ایران ملت را برای کشتن نفرسته مرز های ایران را نگه داری کنه کافیه البته از طالبان هم دفاع نکنه
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    انشاالله در افغانستان یک دولت مردمی تشکیل شود.نه یک گروه یاقوم به قدرت و حکومت برسند.
  • NL ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    اگر آمریکا نبود چه میكردیم
  • افشین GE ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    آقای نبی لو.. نوشته های شما رنگ و بوی علم و دانش.. بی‌طرفی. قضاوت عادلانه.. و روشن بینی را ندارد.. به نوعی قلم تان را برای خوش آیندی یک جناح و چاپلوسی نگاشته اید... نوشته ی شما متاسفانه خیلی تابلو عه که هدفتان تحلیل سیاسی درست نبوده.. بلکه..... متاسفانه........ البته این نظر من به عنوان یک خواننده ی اخبار ه....
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    ازکی تاحالاطالب برادرافغانهاشده!!
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    با مدیریت ایران؟؟؟ آمریکا از افغانستان فرار کرد. ایران یه هویج رو نمیتونه مدیریت کنه. قیمت اش سر به فلک کشیده..... بی خیال عمو خودتم نمیدونی چی نوشتی.
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    احمد مسعود می داند که حکومت طالبان حکومتی شیطانی و زورگو است پس همچون امام حسین در این جنگ نابرابر شرکت کرده و شما که از طالبان دفاع می کنید در گناهان طالبان آدمکش شریک هستید
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    حالا چی شده شماها حامی طالبان شدید؟! #تیپ_اصلاحاتیون
  • قوامی IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    همین که سقوط ناگهانی دولت دوست و برادرتان در افغانستان را در خواب نمی‌دید مشخص که از وحشت هیچ نمی‌گویید و چشم بر ظلم‌ یک ملت نگون بخت با بهانه آمریکا ستیزی بسته اید
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    سیاست خیلی پیچیده است امید است ایران منافع ملی درنظر بگیرد و دچار احساسات وتعصبات قومی وایدلوژیک قرار نگیرد سوریه دیگری برایمان زنده گردد ومنابع مادی و انسانی هدر رود
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    آفرین بر خوشچهره
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 1
    دقیقا همینطوره
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 1
    اینکه ایران حداقل بخاطر شرایط حادی که دارد نباید زیاد وارد بازی افغانستان شود کاملا منطقی و اصولی است. اما ورود به سوریه و لبنان و غزه و عراق و یمن بعد از این همه سال چقدر مطابق منافع ملی بوده جای بحث زیادی دارد
  • چیگر NL ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    بلا تکلیفی ما در مورد افغانستان ترس از طالبان است چون مولوی ایران از آنها حمایت کرده
  • هادی IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    طالبان دوستتون شده معلومه هیچ سوادی نداری آمریکا دوست طالبانه ن احمد مسعود شما هم زیاد از رفیق هاتون طالبان دفاع نکنید
  • بابک IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    این تحلیل سیاسیه؟
  • مهدی رنجبر IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 1
    این فتنه ازطرف داخلیها وخارجیها برای درگیر کردن ایران با افغانستان هست
  • علی IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    به نظر ما بی سوادها که مارو این جوری بار آوردن از قدیم گفتن تکفیری وداعشی وطالبان و آمریکا دشمن است وما رو می می غلتانند
  • كوروش IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    افغانستان حز خاك ايرانه
  • فاطمه IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    متاسفانه به نظر من این شما هستید که تحلیل درستی از وقایع ندارید.
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    اولا،ثانیا، ثالثا،رابعا،خامسا ، کُشت ما را . شمااااااا درست می فرمایید و بس.
  • فرهنگی از اهواز IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    عجبا ... جون مردم افغانستان عرب نیستند تنها مانده اند ...‌ حد اقل جمهوری اسلامی به طالبان فشار بیاورد که دیگه قتل و عام‌نکنند ...‌ نمیخواد نیرو اعزام کند
  • رضا IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    کسی که مقاله رو نوشته یه قفل بزرگ رو قسمت منطق و انصاف مغزش زده و قلم دست گرفته
  • NL ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    سالهاست برادر کشی در افغانستان راه افتاده است ولی بصورت پنهان اما حالا عیان شده انهم با بهانه سر کوب احمد شاه مسعود و تصرف پنجشیر البته با نقشه امریکا
  • مهدی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    اهان یعنی کشور افغانستان رو دو دستی بدن به وحشی های طالب؟ انسانیتت کجاس با این تفکرت
  • سلمان IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    خدا کمکت کنه
  • عرشیا IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    درود بر شرف احمد مسعود ،لعنت ابدی برطالبان و حامیان این وحشی‌های بی تمدن ، دعای خیر تمام آزادیخواهان جهان نثار راه جبهه مقاومت پنجشیر ،به امید آزادی مردم افغانستان از یوغ طالبان و حامیان این گروهک قرون وسطایی...
  • جواد IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 1
    احسنت خیای تحلیل شما درست است احمد مسعود بازیچه دست برنالد رویی فرانسوی شد نقشه امریکا به دست برنالد انجام شد
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    مردم بهتر از تو و یا هر شخصی دیگه از جمله "آقا"میدونن چه درسته و چه غلط!نیاز به راهنمایی شما ها ندارن......
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    لطفا بدون مدرک و سند نظرات مهمل ندهید
  • علی IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 1
    اگه امریکا نقشه اس جنگ پسر مسعود بود خب کمکش میکرد شاید امریکا هوای پسر مسعود داشته که بطرف ایران نیاید وبقیه کارها رو پاکستان براش انجام بدهد فکر کنم اینجا هم مثل ارمنستان ایران رودست خورد اینکه حامد کرزای حکومت رو رهاکنه مشکوکه شاید این طرح امریکا باشه همش نگید امریکا فرار کرد
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    این چه متنی است این چه حرفی است؟؟؟؟؟؟از کی تا به حال دفاع از وطن شده دستور امریکا؟؟؟؟؟؟این چه مسلمانی است؟؟؟؟؟؟
  • حبیب IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    این آقایان فکر نمی کنند که ال سعود با استقرار طالبان نمی خواهد انتقام سوریه و لبنان و غزه و یمن را از ایران بگیرید.عواقب طالبان برای ایران بدتر از آمریکاست
  • Ali MY ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    به نظر من این مقاله شما مغرضانه به نظر میاد چون اولا لازم نیست کسی اسم برای گروهی که در مقابل یک قوم وحشی از کشورش دفاع می‌کنه تاعین کنه ثانیا شما چطور ادعا میکنید که پسر شاه مسعود به دستور آمریکا داره اینکار رو می‌کنه ثالثا مگر ایران آمریکا رو از افغانستان بیرون کرد به نظر من زهی خیال باطل
  • علی اصغر IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    تفسیر آبکی. لابد امثال تو مشاوره میدن که حال مملکت اینه. چین وپاکستان زدند وبردند خلاص
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    هر چی شما فکر میکنین درسته !ًًً! ؟ حال پرواز ملت رو نگاه کن ببین چکار کردین با این مردم
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    اینکه سیاست پدر ومادر ندارد شکی نیست ولی دخالت در امور دیگر کشورها نیز کار درستی نیست ما فقط در صورت لزوم باید به صورت میانجی وسازشگر عمل کنیم وهزینه کردن در سایر کشورها منطقی نیست فقط ماجرا جویی است
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    کلی ادعا دریغ از یک دلیل به درد کیهان میخوره این مطلب
  • حسین US ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    سیاست ماکیاولیستی می گوید که جانب ضعیف را نگیرید به خصوص سیگنالهای جهانی هم این را نشان دهد.
  • حسن علی نژاد IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    با نظر شما موافقم جوابتون به ایشون رو میپسندم
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 1
    صدرحمت بر پدروماادرت
  • پژمان IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    اول دوما رابعا چیه دیگه درست حرف بزن فارسی بزن
  • فی البلد GB ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    اصلا جالب نبود
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    ملاک خوبی بدی افراد نزدیکی و دوری به شما و آمریکاست و الا اسلام و مردم و این جور کلمات هم به اقتضای منافع شما تغییر مفهوم میدن
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    ما مسلمانها شده ایم ابزار قدرتهای بزرگ امریکا چین
  • داریوش IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    درود یک زمان باران می آید....هیچ کس هم نمی دونه کی..می آید وقتی باران آمد..... مدعیان می گویند ما دعا کردیم... آمریکا رفت چون نمی خواست در افغانستان بیشتر هزینه کنه آمریکا رفت چون هر چی دلار می ریخت تو افغانستان سر ایران در می آورد آمریکا رفت چون می دید افغانستان ارزش سرمایه گذاری مثل کره جنوبی و ژاپن را ندارن آمریکا با دعای شما نرفت..کی می خواهید اول سیاست بیاموزید بعد دهان باز کنید
  • US ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    با مدیریت ایران رو خوب اومده
  • احسان IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    وای خدا طالبان رو برادر خطاب میکنه خدایاتوبه
  • Wertaj@gmail.con IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    حتما طالبان جنایت کار جبهه مقاومت هستند.تو سواد اظهار نظر نداری،شیردره پنجشیر نماد انسانهای آزادی خواد شجاع و میهن پرست است.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    الان تو خودت میدونی چی نوشتی؟بحث اینه که ما عنوان میکنیم هرجا مظلومی کمک خواست ایران اسلامی کنارشون می ایسته اما در کلام اینطور و در عمل اینگونه نیست،مگر لشکر فاطمیون ندارند که جلوی داعش ایستاد چرا یکی از اونها با طلبان و حقانی ها که بطور استراتژیک مادر داعش و تروریست های دیگه هستند وارد مبارزه نشد؟؟سیاست یک بام و دو هوا
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    احمد مسعود هرچه باشد از پاکستان تروریست خطرناکتر نیست .
  • حسین IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید
  • سجاد سالاری جایینی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 1
    با تمام دروغ گوییهای رسانه ای این تحلیلت قبول دارم
  • کوروش IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    دیگر باید مردم افغان از زخم اشغال به حکمت افغانی بر خود تن دهد دخالت این و آن فقط آوارگی را بهمراه خواهد داشت
  • اباذر رضایی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    بله دیگه مظلوم و شیعه برای ما فرق میکنه یه زمانی همه درامد کشور خرج جنگ سوریه میشه بدون در نظر گرفتن خواست مردم سوریه حالا خواست مردم افغانستان مهم شده خدا کنه دررابطه با فلسطین هم همین عقل حکفرما بشه عه
  • ولی IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    4 0
    شما برای طالبان در تهران فرش قرمز پهن نکن جنگیدن در افغانستان پیشکش...
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    خخخخخخ
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 1
    احسن کاملا درست میفرنایید . بقول شما دقیقا حرفهای بعضیا ادم یاد همون نه غزه نه لبنان میندازه .متاسفم براشون اینا همه با توجه به شرایط نظام همیشه ساز مخالف میزنن و توی زمین دشمن بازی میکنن
  • محمد IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 3
    باسلام درود به شرفت.اگر زره ای عقل داشتن همین دلائل قانع کننده کافیست.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 1
    مسترنبیلوباکمال احترام تفسیرشماخیلی آبکی بود مردم آمریکا بامردم افغان چه فرقی دارن دولتهاس که باهم کار میکنم نه یک دولت بامردم یک دولت دیگر مسلمون های افغان هیچ فرقی با غزه سوریه و عراق ندارم شاید افغان ها خیلی به ما نزدیکترن۱۲
  • رضا IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    چه نقد آبکی و نابخردانه ای!!!!!
  • علی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    زنده باد پنج شیر
  • سرباز وطن IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    معلومه از اتحاد ایرانشهری میترسی .... امثال تو ایران ستیز تازی پرست تاریخ انقضاتون رسیده... جاوید ایران
  • حامد IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    هروقت یاد گرفتی به جای کلمه هایه فارسی عربی بکار نبری حرفاتم درسته
  • بنده ناچیز خدا IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    چقدر استدلال شما شبیه استدلال کسانی است که از حمایت حسین خود داری کرده و اورا عامل برادر کسی در مسلمانان میدانستند، خدا در منطق شما جایگاهش کجاست؟
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    بقیه کشور ها از جان افغانستان چی می خواهند؟ طالبان که معلوم است ..........
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    بگین ما با طالبان عهد بستیم نمی خواهیم از احمد مسعود حمایت کنیم بگید هدف ما بیرون کردن آمریکا از منطقه هست به هر قیمتی حتی اگر گره تروریستی مثل طالبان این کار را انجام دهد گور بالای مردم افغانستان
  • شهاب IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    بنام خدا هر ایرانی فقط بخاطر احمد مسعود هست اگر احمد مسعود از انجا رفت همه کسانی که میگن کمک کنید میگن به ما ربطی ندارد
  • ناشناس IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    نه، شما درست می کین
  • مهدا IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    درود‌ کاپ قهرمانی تحلیل قوی و توپ توپ را بردند.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    سلام این نوشته ارزش ندارد .
  • ابراهیم IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    تو میدونی توی زمین کی بازی میکنی دست بردارید از پروپاگاندا شما دشمن مردم هستید
  • mehdi IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    مگراینجا ایران نیست وزبان رسمی ایران پارسی ،پس چرا واحدشمارش عربی به کارمی برین خواهشندیم غیرت پاسبانی اززبان پارسی راهم داشته باشین
  • محمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    آقایان که بسیار اهل تفسیر وتصویر هستند و آخرش هم همگی غلط از آب در می آید بفرمایند آمریکا برای ایران با توجه به شرایط کنونی افغانستان چه خوابی دیده است.
  • محمد حسن حاج نصیری IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 1
    جانا سخن از زبان ما میگویی
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    میدانید کجای کار مسخره است .انجا که امریکا حاکم برافغانستان با چندین هزار سرباز با طالبان سازش میکند وانها را سر کار می اورد وبعد تلویزیون امریکا برنامه میگذارد علت دوستی ایران با طالبان چیست و عده ای عقب مانده سلطنت طلب ایران را مقصر میدانند .انگار نه انگار این توطعه ارباب حلقه هاست
  • محمد حسین PL ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    دروغگو آمریکا طرفدار طالبان است چطور احمد مسعود را آورده
  • US ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    مثلا این افراد مفسر سیاسی هستن ؟ بر اساس این تفاسیر میخواهید ایفای نقش کنید ؟
  • دادگر IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    ادامه فریاد یاری خواستن از مسلمانان در طول تاریخ است الان می توان کربلا را خوب درک کرد
  • ناشناس IN ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    اقای محترم افغانستان بوی ایران میدهد اما غزه بوی عرب میدهد
  • ایرانی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    شماها دقیقا سیاست طالبانی دارید و دوست طالبان.. پس همچی توجیح میکنین و نصبت میدین به آمریکا.. وای بر ما
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    شما تو زمین کی بازی میکنی؟ گروه فرهنگی طالبان
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    تحلیلی آبکی و نابخردانه!!!
  • ابرام IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    خدا را شکر ببین چه تحلیل گران خبره و چه سیاست مدارانی داریم که از همه دسیسه های آمریکای جنایت کار خبر دارن و بموقع وادر عمل میشن اگر اینها را نداشتیم چکار می بایست بکنیم
  • H IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 1
    احمد شاه مسعودمهره نفوذی امریکاعین اشرف غنی بدرک واصل شد.
  • محمد م IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    شما ببینید چه کشورهایی سریع طالبان حمایت کردند
  • محسن IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    از تحلیلتون مشخصه شما خیلی میدونید
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    شما خودتم وارد بازی شدی نا خواسته
  • شریف IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    احمد مسعود امام حسین ما افغان ها است اواز هیچ کس کمک نخواست فقط از مردم خود خواست در مقابل ظلم بلند شوند هند با اون عظمت خود خواست کمک کند احمد مسعود قبول نکرد
  • علی آذری IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    اگر ایران مقاومت پنجشیر را حمایت نکند ما در آینده نه چندان دور با دولتی یک دست سلفی مرام پشتون نژاد و سر سپرده پاکستان و عربستان همسایه می شویم که افغانستان پادگان آموزش تروریست‌ها می شود و مرزهای شرقی نا امن می‌شود و یک روز می بینیم که با همکاری عناصر داخلی قصد پیشروی به سمت تهران دارند.
  • همشری IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 1
    لطفا آنهایی که خیلی دوست دارند ایران در جنگ افغان شرکت کند بسم الله خودشان جوانان شون وفک فامیل شون عازم افغانستان شن من الله توفیق
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    انگار حواست نیست ایشون آقای شاه مسعود گفته که اگر طالبان دولت یکپارچه تشکیل بدهند من کنار میرم اگر کسی دنبال برادر کشی باشد این حرف را نمی ند
  • A IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    خیلی جالبه، آمریکا با تدبیر ایران از افغانستان خارج شد...خنده داره
  • ق ،ا IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    بنظر میرسه که نویسنده مقاله و پاسخ دهنده خیلی از شرایط افغانستان و منطقه مطلع نیستند و یا حاضر نیستند با دقت به وضعیت و وقایع منطقه عنایت فرمایند ، پس باید گفت خدا ما را به راه راست هدایت کنه
  • مازندران بهشت ایران IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 1
    دمت گرررم ،بسیار عالی بود
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    احمدمسعود عشقه درود براحمدمسعود مرگ برطالبان
  • US ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    طالبان نیروش کجا بود همه داعشیای پاکستان عربستان قطر آمارات غیره هستن.پس کو لشگر فاطمی ک واسه سوریه بردن الان واسه مردم افغان ستم دیده حمایت نمیکنن.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    همینقدر که شما میفهمی کافیه .جوجه را آخر پائیز میشمارن
  • ایرانی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    هنوز خیلی زوده اظهار نظر کنی،هروقت داعش هم در افغانستان قدرت گرفت بیا اینجا نظر بده.ایران باید از خواست ملت افغانستان حمایت کند نه از حاکمان .
  • نانا IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    بعد اون وقت شما چطور خبردار شدین
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 0
    هر کسی با طالبان نیست ضد امثال شماست و با آمریکا همکاری میکند حتی اگر طالبان مورد حمایت شما ، هر روز تعداد زیادی را بکشد یا شلاق بزند یا به زور به نکاح در آورد از نظر شما هیچ مشکلی ندارد
  • روح اله IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    2 0
    آقا نزن این حرفارو .‌ مرد حسابی پاکستان و بحرین و امارات و قطر و سعودی بازیگر شدن و طالبان عروسک خیمه شب بازی . طالبان هنوز همان طالبان ادمکش و شیعه کش هست . خروج آمریکا و ناتو یک نقشه جدید برای باز کردن جبهه جدید علیه ایران هست . اگر بحث مناسبات سیاسی هست دخالت نکنید ولی تو رو خدا حرف های الکی م نزنید.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    0 0
    دقیقا درسته،ولی کاش یه جوری این استان بزرگ برگرده و وصل بشه به خاک ایران .